Silmukoiden kaventaminen

Silmukoiden kaventaminen

Kun haluat muotoilla neulettasi, esim. kun teet kädentiet, pääntien tai vyötärön, voit tehdä sitä yksinkertaisen kavennuksen avulla. Tee kavennus merkin tai reunasilmukan vieressä työn oikealta puolelta seuraavasti:

Kuvio 1: Neulo kunnes olet lisäyksen kohdalla, kuvassa kavennamme 4 reunasilmukan vieressä.

Kuvio 2: Työnnä oikean käden puikko vasemman puikon 2 seuraavaan silmukkaan kuten neuloisit ne oikein. Vie puikko vasemmalta oikealle, ensin vasemman puikon toiseen silmukkaan ja sitten ensimmäiseen silmukkaan.

Kuvio 3: Aseta kerän lanka oikean puikon kärjen päälle kuten neuloisit silmukan ja vedä lanka kummankin silmukan läpi. Oikealla puikolla on nyt yksi uusi silmukka.

Kuvio 4: Pudota molemmat silmukat vasemmalta puikolta. Nämä 2 silmukkaa on nyt neulottu yhteen yhdeksi silmukaksi, oikean käden puikon 4 reunasilmukan vieressä.

Kuvio 5: Neulo kerros loppuun, kerroksella on nyt yksi silmukka vähemmän.

Kuvio 6: Näin helposti voit muotoilla neulettasi.

Saat lisää apua tästä videosta

Kommentit (3)

Carol Griffin 22.04.2020 - 11:05:

When pattern 176-22 says in Body - decrease 4 stitches at either side of marker and decrease every 4cm x 6 times Do i end with 4cm of stockinette or decrease row? Thanks

DROPS Design 22.04.2020 - 15:53:

Dear Mrs Griffin, in this pattern, you start to decrease when piece measures 8 cm as follows: *1 round with decrease, work 4 cm*, repeat from *to* a total of 5 times, work 1 round with decreases = you have decreased a total of 6 times. Continue then as before until the desired height and cast off for armholes. Happy knitting!

Anneliese Altmann 18.05.2016 - 21:51:

Wie wird eine Randmasche gestrickt?

DROPS Design 19.05.2016 - 08:17:

Liebe Anneliese, in unseren Anleitungen wird die Randmasche meistens kraus rechts gestrickt (immer rechts), aber es gibt verschiedene Arten eine schöne Randmasche zu stricken.

Birgitta Barendt 09.05.2016 - 11:01:

Från avigsidan 2 maskor vridet tillsammans? mönster drops161-27 raglanärmen. M.v.h. B Barendt

DROPS Design 01.06.2016 - 14:04:

Hej Birgitte, 2 vridet am tillsammans:

DROPS Knitting Tutorial: how to purl 2 stitches twisted together from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Leave a comment about this lesson

Sähköpostiosoitteesi piilotetaan. Pakolliset kentät on merkitty tähdellä *