DROPS Extra / 0-1396

Christmas Shine by DROPS Design

Hæklede klude med strukturmønster til jul. Arbejdet er hæklet i DROPS Cotton Light

Tags: jul, klude, køkken, spa,
DROPS Design: Model cl-082
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 20 x 20 cm
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100 g farve 18, rosa
100 g farve 32, rød
100 g farve 17, mørk rød
100 g farve 12, kaki

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3 – eller den nål du skal bruge for at få 22 stangmasker og 11 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 71.6kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

KLUD:
Kludene hækles frem og tilbage i strukturmønster. Der hækles 1 klud i hver farve.
Hækl 58 luftmasker på nål 3 med Cotton Light. Hækl 1 stangmaske i 4.luftmaske fra nålen (= 2 stangmasker), hækl 1 stangmaske i hver af de 2 næste luftmasker, * spring over 1 luftmaske, hækl 1 stangmaske i hver af de 3 næste luftmasker *, hækl fra *-* rækken ud = 43 stangmasker.
Næste række hækles således: Hækl A.1, derefter hækles A.2 over de næste 39 stangmasker (= 13 rapporter à 3 masker) og A.3 over de sidste 3 stangmasker. Når diagrammerne er færdige i højden gentages de 2 rækker i diagrammerne til færdig mål - HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Klip og hæft tråden når arbejdet måler ca 20 cm (sørg for at længden bliver den samme som bredden).

Diagram

= 1 luftmaske
= hækl 1 stangmaske i stangmasken fra forrige række
= hækl 1 stangmaske rundt om stangmasken fra forrige række (dvs hækl rundt om selve stangmasken og ikke i masken)
= denne række er allerede hæklet - Start på næste række!

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Extra 0-1396) for mål og udregninger.

Beate Penner 20.05.2020 - 12:28:

Gehäkelte Lappen mit Strukturmuster für Weihnachten. Die Arbeit wird gehäkelt in DROPS Cotton Light. Wie komme ich an die kostenlose Anleitung hierzu?

DROPS Design 20.05.2020 kl. 13:34:

Liebe Frau Penner, deutsche Anleitung finden Sie hier mit Diagramme und Video zu diesem Muster. Viel Spaß beim häkeln!

Marianne 26.04.2020 - 08:02:

Der Lappen ist wirklich einfach zu arbeiten, die Anleitungen kompliziert und abschreckend. Nach einigen Versuchen lasse ich die zusätzlichen LM beim Abschlag weg, beginne mit Reihe 3 statt 2 nach der Reihe Stäbchen die man als Basis braucht, die Steigeluftmaschen zählen in Reihe 2 und 3 als Stäbchen bzw. als Reliefstäbchen. Möglich ist es auch ein festes Mikrofasergarn zu verwenden als Peelingtuch.

Maria 24.08.2019 - 00:35:

Mon conseil : au 1er rang surtout ne pas sauter de maille entre chaque groupe de 3 brides. Ainsi le travail monte bien sans être déformé, un beau rectangle bien net.

DROPS Design 26.08.2019 kl. 09:39:

Bonjour Maria, tout dépend de la façon de crocheter sa chaînette, comme on a tendance à serrer davantage les mailles en l'air de la chaînette de base, on va en crocheter davantage, et en sauter au 1er rang, si vous les faites suffisamment lâches, alors effectivement, pas besoin de sauter des mailles (ni d'en monter autant au début) - cf FAQ. Bon crochet!

Erika Limbeek 20.07.2019 - 11:38:

TIP: Het zou een stuk prettiger zijn als jullie gebruik zouden maken van de standaard haaksymbolen die over de hele wereld hetzelfde zijn. Ik vind de eigen "drops" symbolen erg verwarrend, onduidelijk en lastig te lezen.

Vicky Rout 18.04.2019 - 22:10:

It would be really useful if you used the standardized universal crochet symbols rather than your own - I'm sure you use to

Ingrid Wilcke-Klein 20.01.2019 - 21:13:

Mir persönlich wäre es lieber, wenn es eine grafische Darstellung mit Rapport gäbe. So bin ich "slightly lost".

Christine Sittenauer 06.01.2019 - 22:50:

Ich habe die ersten drei Reihen fertig, und weiß nicht wie ich weiter häkeln soll. Wie in Reihe 1 also in die 4 Masche stechen, oder weizer mit Reihe 2?

DROPS Design 07.01.2019 kl. 12:00:

Liebe Frau Sittenauer, A.1-A.3 ist nur 2 Reihe (die erste Reihe wurde schon gehäkelt), diese 2 Reihe einfach wiederholen, bei den Hinreihen: A.1, A.2 wiederholen und mit A.3 enden - bei ben Rückreihen: mit A.3 anfangen, A.2 wiederholen (von links nach rechts lesen) und mit A.1 beenden. Viel Spaß beim häkeln!

Regina Mansor 30.12.2018 - 18:50:

Could you tell me why the first row skips stitches? I have seen other patterns where each chain has a treble and is based on multiple of 3 plus 2 extra. Thanks

DROPS Design 02.01.2019 kl. 10:56:

Dear Mrs Mansor, the fundation chain is quite often too tight, so that you cast on here more chain stitches than you will need on first row, so that you get 43 sts (over the 58 chains) to work the pattern and the first row will not be too tight. Happy crocheting!

ALLAIN Cindy 08.12.2017 - 16:02:

Bjr, super modèle, mais je me demande si l'une d'entre vous a déjà eu l'occasion de tester ces lingettes ? C'est très joli mais à l'usage, est ce facile à laver ? Merci d'avance :!

DROPS Design 08.12.2017 kl. 17:13:

Bonjour Mme Allain, vous trouverez toutes les informations sur l'entretien de ces lavettes sous le nuancier de Cotton Light mais aussi ici, pensez également à regarder les alternatives possibles du même groupe de fils, vous trouverez ici toutes les infos sur les alternatives. Bon crochet!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1396

Waffeltuch häkeln

Rita-Mithandundherz, Switzerland