DROPS / 182 / 20

Stay Warm by DROPS Design

Souprava: čepice, nákrčník a bezprsté rukavice pletené ažurovým vzorem z příze DROPS Lima. Velikost S/M – M/L.

DROPS Design: model č. li-081
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
Na celou soupravu bude potřeba asi 350 g příze DROPS Lima.
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: jednotná
Obvod hlavy: asi 54/56 cm
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100 g, barva č. 6235, modrošedá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok a 28 řad ažurovým vzorem (A.3) = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku. 1 sekvence vzoru A.3 měří na šířku asi 7 cm.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 3,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M – M/L
Rozměry: Obvod: asi 71-78 cm. Výška: asi 34-34 cm.
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
200 g pro obě velikosti, barva č. 6235, modrošedá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č. 4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok a 28 řad ažurovým vzorem (A.5) = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku. 1 sekvence vzoru A.5B měří na šířku asi 7 cm.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č. 3,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
-----------------------------------------------------------

BEZPRSTÉ RUKAVICE:
Velikost: S/M - M/L
Rozměry: Obvod: asi 18-20 cm. Délka: asi 24-26 cm.
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100 g pro obě velikosti, barva č. 6235, modrošedá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 23 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku. 1 sekvence vzoru A.7 měří na šířku asi 7 cm.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 2,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 34 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Komentáře (16)

Přízi na tento model můžete mít už za 490Kč. Více zde.
VZOR:
Čepice: Viz schémata A.1 až A.4.
Nákrčník: Viz schéma A.5.
Bezprsté rukavice: Viz schémata A.6 až A.8.

VROUBKOVÝ VZOR:
1 vroubek = 2 kruhové řady. Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

TIP – UJÍMÁNÍ (nákrčník a rukavice):
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např.165 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 10), takže 165 : 10 = 16,5.
V tomto případě tedy splétáme dohromady střídavě každé 15. a 16. oko a každé 16. a 17. oko.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (rukavice - klínek pro palec):
Pleteme až po označené oko, 1x nahodíme, 1 oko upleteme hladce (= označené oko), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Při dalším přidávání postupujeme takto: pleteme až po 1 oko před označeným okem, 1x nahodíme, 3 oka upleteme hladce, 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka).
POZN.: vždy přidáme na vnějších okrajích vznikajícího klínu.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, podle potřeby převedeme pleteninu s ubývajícím počtem ok na ponožkové jehlice.
Na krátkou kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Lima 112 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme vzor A.1 (= 7 sekvencí vzoru po 16 okách). Když je pružný lem vysoký 5 cm, pleteme vzor A.2 (= 7 sekvencí vzoru po 16 okách, která zredukujeme na 14 ok) = 98 ok. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4. Pleteme vzor A.3 (= 7 sekvencí vzoru po 14 okách). Po dokončení 2 celých sekvencí vzoru A.3 (na výšku) pleteme v kruhových řadách stejným způsobem vzor A.4. Po dokončení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku) nám zbývá 14 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 24 cm.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Lima 151-165 ok a upleteme 3 VROUBKY – viz výše. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 10-10 ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ = 141-155 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a následující kruhovou řadu pleteme takto: vzor A.5A (= 9 ok), vzor A.5B – opakujeme až po posledních 6 ok (= 9-10 sekvencí vzoru po 14 okách), vzor A.5C (= 6 ok). V tomto rozvržení vzoru pokračujeme až do výše asi 32 cm – končíme dopletením celé sekvence vzoru (na výšku). Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-10 ok = 151-165 ok. Upleteme 3 vroubky a poté všechna oka hladce uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj příliš stažený, použijeme na uzavření silnější jehlice.
Nákrčník je vysoký asi 34 cm.
----------------------------------------------------------

BEZPRSTÉ RUKAVICE

PRAVÁ RUKAVICE:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.2,5 nahodíme přízí Lima 52-56 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme lem pružným vzorem 1/3, tj. střídáme 1 oko hladce, 3 obrace – začínáme 3 oky obrace! Když je lem vysoký 3-4 cm, pleteme další kruhovou řadu takto: první 4 oka upleteme hladce a SOUČASNĚ nad těmito 4 oky ujmeme rovnoměrně 2-1 oka, pak pleteme 1. řadu vzoru A.6 (= 19 ok, která zredukujeme na 17 ok), zbylých 29-33 ok upleteme hladce a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme rovnoměrně 6-7 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ = 42-46 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3 a následující kruhovou řadu pleteme takto: 2-3 oka lícovým žerzejem, nad následujícími 17 oky pleteme poslední řadu vzoru A.6, zbylých 23-26 ok upleteme lícovým žerzejem.
Dál pleteme následovně: 2-3 oka lícovým žerzejem, vzor A.7 (= 17 ok), 23-26 ok lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. SOUČASNĚ si ve výši 10-11 cm označíme 1. oko v kruhové řadě. V následující kruhové řadě přidáme na obou stranách tohoto označeného oka 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidali jsme 2 oka). Takto přidáme v každé 6. kruhové řadě, celkem 4x (dbáme na to, abychom přidávali vždy na vnější straně vznikajícího klínu – přidaná oka z předchozích řad začnou tvořit trojúhelník) = na jehlicích máme 50-54 ok. Pokračujeme v pletení vzoru a SOUČASNĚ odložíme všech 9 ok palce na pomocnou jehlici. Za odloženými oky pak nahodíme 3 oka nová = na jehlicích máme 44-48 ok.
Pleteme v kruhových řadách vzorem A.7. Ve výši asi 19-21 cm – končíme dopletením celé sekvence vzoru (na výšku, do ukončení práce nám zbývá doplést asi 5 cm výšky – rukavici si můžete vyzkoušet a upravit délku dle potřeby) – převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.2,5 a následující kruhovou řadu pleteme takto: první 2-3 oka upleteme hladce a SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 2-1 oka, pak pleteme vzor A.8 (= 17 ok, která rozšíříme na 19 ok) a dalších 23-26 ok upleteme hladce – SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 6-7 ok = na jehlicích máme 52-56 ok. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 1/3, začínáme 3 oky obrace. Když je pružný lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, použijeme k uzavírání o číslo silnější jehlice.
Rukavice měří asi 24-26 cm.

PALEC:
Odložených 9 ok palce vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.3 a navíc k nim nabereme z okraje za nimi 7 ok nových = 16 ok. Upleteme 3 kruhové řady lícovým žerzejem (dbáme na to, abychom příliš neutahovali a neměli pak palec moc stažený). Pokračujeme pružným vzorem 1/3, začínáme 3 oky obrace. Když je palec vysoký 3-3,5 cm (ppř. v jiné libvolné výšce), všechna oka dle vzoru uzavřeme.

LEVÁ RUKAVICE:
Na ponožkové jehlice č.2,5 nahodíme přízí Lima 52-56 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme lem pružným vzorem 1/3, tj. střídáme 1 oko hladce, 3 obrace – začínáme 1 okem hladce! Když je lem vysoký 3-4 cm, pleteme další kruhovou řadu takto: prvních 29-33 ok upleteme hladce a SOUČASNĚ nad těmito oky ujmeme rovnoměrně 6-7 ok, pak pleteme vzor A.6 (= 19 ok, která zredukujeme na 17 ok), zbylá 4 oka upleteme hladce a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme rovnoměrně 2-1 oka = 42-46 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3 a následující kruhovou řadu pleteme takto: 23-26 ok lícovým žerzejem, nad následujícími 17 oky pleteme poslední řadu vzoru A.6, zbylá 2-3 oka upleteme lícovým žerzejem.
Dál pleteme následovně: 23-26 ok lícovým žerzejem, vzor A.7 (= 17 ok), 2-3 oka lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. SOUČASNĚ si ve výši 10-11 cm označíme poslední oko v kruhové řadě. V následující kruhové řadě přidáme na obou stranách tohoto označeného oka 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidali jsme 2 oka). Takto přidáme v každé 6. kruhové řadě, celkem 4x (dbáme na to, abychom přidávali vždy na vnější straně vznikajícího klínu – přidaná oka z předchozích řad začnou tvořit trojúhelník) = na jehlicích máme 50-54 ok. Pokračujeme v pletení vzoru a SOUČASNĚ odložíme všech 9 ok palce na pomocnou jehlici. Za odloženými oky pak nahodíme 3 oka nová = na jehlicích máme 44-48 ok.
Pleteme v kruhových řadách vzorem A.7. Ve výši asi 19-21 cm – končíme dopletením celé sekvence vzoru, ve stejné výšce, jako u pravé rukavice – převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.2,5 a následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 23-26 ok upleteme hladce a SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 6-7 ok, pak pleteme vzor A.8 (= 17 ok, která rozšíříme na 19 ok) a poslední 2-3 oka upleteme hladce – SOUČASNĚ nad těmito oky přidáme rovnoměrně 2-1 oka = na jehlicích máme 52-56 ok. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 1/3, začínáme 1 okem hladce. Když je pružný lem vysoký 5 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, použijeme k uzavírání o číslo silnější jehlice.

Rukavice měří asi 24-26 cm.

PALEC:
Levý palec upleteme stejným způsobem jako pravý palec.

= 2x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě spustíme jedno nahození z jehlice, druhé nahození upleteme hladce
= 2 oka spleteme obrace
= 3 oka spleteme obrace
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1 oko upleteme obrace jak za přední, tak za zadní nit (= přidali jsme 1 oko)

HeikeK. 05.02.2019 - 13:00:

Guten Tag, Ich habe eine Frage zum Daumenkeil. "..... in jeder 6. Runde insgesamt 4 x zunehmen...." Verstehe ich das richtig, das insgesamt 8 Maschen zugenommen werden? (Maschenzahl am Anfang Daumenkeil = 42, am Ende = 50) Wieso nur in jeder 6. Runde?

DROPS Design 05.02.2019 kl. 13:28:

Liebe HeikeK., ja genau, es wird insgesamt 8 Maschen zugenommen (=2 M insgesamt 6 x). Es gaben 42 M + 8 Zunahmen = 50 M. Die Zunahmen erfolgen in jeder 6. Runde damit Sie schön regelmäßig sind. Viel Spaß beim stricken!

Rita Di Cuzzo 06.01.2019 - 15:11:

Non riesco a realizzare il modello del cappello stay warm perché non riesco a capire i diagrammi A2 a3 per quanti giri vanno eseguiti ci terrei a poterlo realizzare. Sono disponibile anche ad acquistareacquistare le spiegazioni del modello grazie se mi risponderete

Rita.dicuzzo 06.01.2019 - 15:05:

Gentilmente vorrei spiegazioni relative alla realizzazione del modello del cappello :non riesco a capire i diagrammi A2A3per quanti giri si devono eseguire e se non è possibile avere queste risposte è possibile acquistare le spiegazioni del modello.Vi Prego di rispondermi perché ci tengo tanto a realizzare il cappello grazie

DROPS Design 06.01.2019 kl. 15:55:

Buongiorno Rita. Deve lavorare tutto il diagramma A.2 (2 giri) una volta in verticale, e tutto il diagramma A3 due volte in verticale (in tutto 16x2=32 giri per A3). Buon lavoro!

Martine Simard 25.11.2018 - 13:59:

Bonjour, il semble avoir un problème pour les dernières rangées de A4. Glisser 1 maille pardessus l'autre à l'avant dernière rangée fait en sorte qu'il reste 3 mailles par motif et non 2.

DROPS Design 27.11.2018 kl. 14:35:

Bonjour Mme Simard, merci pour votre retour, A.4 va être corrigé, il doit bien rester 2 mailles au dernier rang (on diminue 2 m à l'avant-dernier rang de A.4). Bon tricot!

Mary 13.11.2018 - 22:00:

Bonjour, j'ai tricoté les 7 premiers rangs du schéma A3 mais il y a quelque chose qui ne fonctionne pas. J'ai bien des jetés qui partent de manière diagonale sur la gauche mais les autres sont verticaux rien sur la droite. Qu'est-ce que je fais de faux? D'avance merci pour votre réponse. Mary

DROPS Design 15.11.2018 kl. 14:40:

Bonjour Mary, pour tricoter les 3 m ens à l'env au début du tour, vous allez tricoter la dernière m du tour + les 2 premières m du tour suivant pour que ces diminutions soient alignées les unes au-dessus des autres. Bon tricot!

Christina 02.11.2018 - 10:39:

Die Anleitungen für den linken und rechten Pulswärmer sind vertauscht. Das erste beschreibt den linken pulswärmer und das zweite den rechten!

Käthe Christians 14.09.2018 - 16:05:

Hallo,\r\nwas bedeutet bei Ihrem Garnumrechner \"1 Faden\"?\r\nDanke im voraus\r\nK. Christians

Veronica 11.03.2018 - 13:35:

Når vi strikker kastene (andre omgang), skal man strikke første kastet og så slippe ned det andre, men ved neste kast gjøre det omvendt (slippe det første og strikke det andre)? Jeg lurer fordi mønsteret er jo speilvendt/symmetrisk..

DROPS Design 17.05.2018 kl. 15:20:

Hej Veronica, det skal ikke betyde noget, masken vil ligge på samme sted og hullet vil havne nedenunder. God fornøjelse!

Raija Lemberg-Saariokari 09.02.2018 - 10:34:

Moi! En saa A.3:n kuviota menemään tasan

Eleonora 07.01.2018 - 15:06:

Vi ringrazio, con il vostro aiuto sono riuscita a completare questo splendido modello. Grazie a tutte

Přidejte komentář k návodu DROPS 182-20