DROPS / 182 / 20

Stay Warm by DROPS Design

Settiin kuuluu: Pitsineuleiset myssy, kauluri ja rannekkeet. Koot S/M - M/L. Setti neulotaan DROPS Lima-langasta.

DROPS Design: Malli li-081
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko settiin tarvitset n. 350 grammaa DROPS Lima-lankaa.
-----------------------------------------------------------

MYSSY:
Koko: Yksi koko
Pään ympärys: n. 54/56 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
100 g väriä 6235, harmaansininen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 silmukkaa ja 28 kerrosta pitsineuletta (A.3), puikoilla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa. 1 piirroksen A.3 mallikerta = n. 7 cm leveyssuunnassa.
22 silmukkaa ja 30 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

KAULURI:
Koko: S/M - M/L
Ympärys: n. 71-78 cm. Korkeus: n. 34-34 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
kumpaankin kokoon 200 g väriä 6235, harmaansininen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä B)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3,5 (ainaoikeinneulottuihin renuksiin) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 20 silmukkaa ja 28 kerrosta pitsineuletta (A.5), puikoilla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa. 1 piirroksen A.5B mallikerta = n. 7 cm leveyssuunnassa.
22 silmukkaa ja 30 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

RANNEKKEET:
Koko: S/M - M/L
Ympärys: n. 18-20 cm. Pituus: n. 24-26 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
kumpaankin kokoon 100 g väriä 6235, harmaansininen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 23 silmukkaa ja 32 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa. 1 piirroksen A.7 mallikerta = n. 7 cm leveyssuunnassa.
24 silmukkaa ja 34 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Kommentit (16)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 2.70 € /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 2.70 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 2.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 18.90€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

MALLINEULE:
Myssy: Katso ruutupiirrokset A.1-A.4.
Kauluri: Katso ruutupiirros A.5.
Rannekkeet: Katso ruutupiirrokset A.6-A.8.

AINAOIKEINNEULE suljettuna neuleena:
Neulo vuorotellen 1 kerros oikein ja 1 kerros nurin.

KAVENNUSVINKKI (kaulurin ja rannekkeiden tasavälein tehtävät kavennukset):
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 165 silmukkaa) ja jaa tämä luku kavennusten määrän kanssa (esim. 10) = 16,5. Tässä esimerkissä neulotaan vuorotellen joka 15. ja joka 16.silmukka ja joka 16. ja joka 17.silmukka oikein yhteen.

LISÄYSVINKKI (rannekkeiden peukalokiila):
Neulo merkittyyn silmukkaan asti, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Tee seuraavalla kerralla lisäykset näin: Neulo kunnes merkittyä silmukkaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, neulo 3 silmukkaa oikein, tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). HUOM: Lisäykset tehdään aina aiemmin lisättyjen silmukoiden ulkopuolella.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 112 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3,5 Lima-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (= 7 kpl 16 silmukan mallikertaa). Kun joustinneuleen korkeus on 5 cm, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 7 kpl 16 silmukan mallikertaa, jotka kavennetaan 14 silmukaksi) = 98 silmukkaa. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.3 mukaisesti (= 7 kpl 14 silmukan mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS! HUOM: Aloita piirroksen A.3 3., 5. ja 7. kerros neulomalla edellisen kerroksen viimeinen silmukka ja tämän kerroksen ensimmäiset 2 silmukkaa nurin yhteen (= piirroksen A.3 ensimmäinen merkki). Jatka kerroksen neulomista piirroksen mukaisesti. Kun työssä on 2 piirroksen A.3 mallikertaa, neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti samalla tavalla. Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, työssä on jäljellä 14 silmukkaa. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus päälaelta alaspäin mitattuna on n. 24 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla.
Luo 151-165 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3,5 Lima-langalla. Neulo 6 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 10-10 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI) = 141-155 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo seuraava kerros näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.5A (= 9 silmukkaa) mukaisesti, toista piirroksen A.5B mallikertaa, kunnes jäljellä on 6 silmukkaa (= 9-10 kpl 14 silmukan mallikertaa), neulo mallineuletta piirroksen A.5C (= 6 silmukkaa) mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn korkeus on n. 32 cm ja olet neulonut kokonaisen mallikerran loppuun. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5. Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 10-10 silmukkaa = 151-165 silmukkaa. Neulo 6 kerrosta ainaoikeaa. Päätä silmukat oikein silmukoin. Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Kaulurin korkeus yläreunasta alaspäin mitattuna on n. 34 cm.
----------------------------------------------------------

VASEN RANNEKE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 52-56 silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 Lima-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Jatka neulomalla joustinneuletta suljettuna neuleena (= 3 silmukkaa nurin / 1 silmukka oikein). Kun joustinneuleen pituus on 3-4 cm, neulo seuraava kerros näin: Neulo ensimmäiset 4 silmukkaa oikein ja kavenna samalla tasavälein näiden 4 silmukan kohdalla 2-1 silmukkaa, neulo piirroksen A.6 ensimmäinen kerros (= 19 silmukkaa, jotka kavennetaan 17 silmukaksi), neulo loput 29-33 silmukkaa oikein ja kavenna samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalla 6-7 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI) = 42-46 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo seuraava kerros näin: 2-3 silmukkaa sileää neuletta, neulo seuraavilla 17 silmukalla piirroksen A.6 viimeinen kerros ja neulo 23-26 silmukkaa sileää neuletta.
Jatka neulomalla seuraavasti: 2-3 silmukkaa sileää neuletta, A.7 (= 17 silmukkaa), 23-26 silmukkaa sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 10-11 cm, kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen ensimmäiseen silmukkaan. Lisää seuraavalla kerroksella tämän merkityn silmukan molemmin puolin 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI) (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset joka 6.kerros yhteensä 4 kertaa (eli tee aina lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden ulkopuolella, jotta työhön syntyy peukalokiila) = 50-54 silmukkaa. Jatka mallineuletta ja siirrä nyt peukalokiilan 9 silmukkaa apulangalle, luo lisäksi apulangan silmukoiden tilalle 3 silmukkaa = 44-48 silmukkaa.
Jatka piirroksen A.7 mallineuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on n. 19-21 cm ja olet neulonut kokonaisen mallikerran loppuun (työhön neulotaan vielä 5 cm, sovita tarvittaessa ranneketta ja tarkista sen pituus). Vaihda sukkapuikkoihin nro 2,5 ja neulo seuraava kerros näin: Neulo ensimmäiset 2-3 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalle 2-1 silmukkaa, neulo mallineuletta piirroksen A.8 mukaisesti (= 17 silmukkaa, jotka lisätään 19 silmukaksi), neulo seuraavat 23-26 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalle 6-7 silmukkaa = 52-56 silmukkaa. Neulo nyt 5 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 3 silmukkaa nurin /1 silmukka oikein). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Rannekkeen pituus on yhteensä n. 24-26 cm.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 9 silmukkaa takaisin sukkapuikoille nro 3 ja poimi lisäksi peukalokiilan takareunasta 7 silmukkaa = 16 silmukkaa. Neulo 3 kerrosta sileää neuletta (ole tarkkana, että neulot tarpeeksi löyhää). Jatka neulomalla joustinneuletta suljettuna neuleena (= 3 silmukkaa nurin/1 silmukka oikein). Jatka joustinneuletta 3-3½ cm:n ajan (tai kunnes peukalo on halutun pituinen). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen.

OIKEA RANNEKE:
Luo 52-56 silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 Lima-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Jatka neulomalla joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 3 silmukkaa nurin). Kun joustinneuleen pituus on 3-4 cm, neulo seuraava kerros näin: Neulo ensimmäiset 29-33 silmukkaa oikein ja kavenna samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalla 6-7 silmukkaa, neulo piirroksen A.6 ensimmäinen kerros (= 19 silmukkaa, jotka kavennetaan 17 silmukaksi), neulo loput 4 silmukkaa oikein ja kavenna samalla tasavälein näiden 4 silmukan kohdalla 2-1 silmukkaa = 42-46 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo seuraava kerros näin: 23-26 silmukkaa sileää neuletta, neulo seuraavilla 17 silmukalla piirroksen A.6 viimeinen kerros ja neulo 2-3 silmukkaa sileää neuletta.
Jatka neulomalla seuraavasti: 23-26 silmukkaa sileää neuletta, A.7 (= 17 silmukkaa), 2-3 silmukkaa sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 10-11 cm, kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen viimeiseen silmukkaan. Lisää seuraavalla kerroksella tämän merkityn silmukan molemmin puolin 1 silmukka (muista LISÄYSVINKKI) (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset joka 6.kerros yhteensä 4 kertaa (eli tee aina lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden ulkopuolella, jotta työhön syntyy peukalokiila) = 50-54 silmukkaa. Jatka mallineuletta ja siirrä nyt peukalokiilan 9 silmukkaa apulangalle, luo lisäksi apulangan silmukoiden tilalle 3 silmukkaa = 44-48 silmukkaa.
Jatka piirroksen A.7 mallineuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on n. 19-21 cm ja olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin vasemmassa rannekkeessa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 2,5 ja neulo seuraava kerros näin: Neulo ensimmäiset 23-26 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalle 6-7 silmukkaa, neulo mallineuletta piirroksen A.8 mukaisesti (= 17 silmukkaa, jotka lisätään 19 silmukaksi), neulo viimeiset 2-3 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalle 2-1 silmukkaa = 52-56 silmukkaa. Neulo nyt 5 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein /3 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Rannekkeen pituus on yhteensä n. 24-26 cm.

PEUKALO:
Neulo kuten vasemman rannekkeen peukalo.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 20.11.2018
Korjaus: MYSSY:...TARKISTA NEULETIHEYS! HUOM: Aloita piirroksen A.3 3., 5. ja 7. kerros neulomalla edellisen kerroksen viimeinen silmukka ja tämän kerroksen ensimmäiset 2 silmukkaa nurin yhteen (= piirroksen A.3 ensimmäinen merkki). Jatka kerroksen neulomista piirroksen mukaisesti. Kun työssä on 2 piirroksen A.3 mallikertaa...

= tee 2 silmukan väliin 2 langankiertoa puikolle. Seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto pudotetaan puikolta ja toinen langankierto neulotaan oikein
= 2 silmukkaa nurin yhteen
= 3 silmukkaa nurin yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli
= neulo sama silmukka sekä etu- että takakautta nurin (= työhön lisättiin 1 silmukka)

HeikeK. 05.02.2019 - 13:00:

Guten Tag, Ich habe eine Frage zum Daumenkeil. "..... in jeder 6. Runde insgesamt 4 x zunehmen...." Verstehe ich das richtig, das insgesamt 8 Maschen zugenommen werden? (Maschenzahl am Anfang Daumenkeil = 42, am Ende = 50) Wieso nur in jeder 6. Runde?

DROPS Design 05.02.2019 kl. 13:28:

Liebe HeikeK., ja genau, es wird insgesamt 8 Maschen zugenommen (=2 M insgesamt 6 x). Es gaben 42 M + 8 Zunahmen = 50 M. Die Zunahmen erfolgen in jeder 6. Runde damit Sie schön regelmäßig sind. Viel Spaß beim stricken!

Rita Di Cuzzo 06.01.2019 - 15:11:

Non riesco a realizzare il modello del cappello stay warm perché non riesco a capire i diagrammi A2 a3 per quanti giri vanno eseguiti ci terrei a poterlo realizzare. Sono disponibile anche ad acquistareacquistare le spiegazioni del modello grazie se mi risponderete

Rita.dicuzzo 06.01.2019 - 15:05:

Gentilmente vorrei spiegazioni relative alla realizzazione del modello del cappello :non riesco a capire i diagrammi A2A3per quanti giri si devono eseguire e se non è possibile avere queste risposte è possibile acquistare le spiegazioni del modello.Vi Prego di rispondermi perché ci tengo tanto a realizzare il cappello grazie

DROPS Design 06.01.2019 kl. 15:55:

Buongiorno Rita. Deve lavorare tutto il diagramma A.2 (2 giri) una volta in verticale, e tutto il diagramma A3 due volte in verticale (in tutto 16x2=32 giri per A3). Buon lavoro!

Martine Simard 25.11.2018 - 13:59:

Bonjour, il semble avoir un problème pour les dernières rangées de A4. Glisser 1 maille pardessus l'autre à l'avant dernière rangée fait en sorte qu'il reste 3 mailles par motif et non 2.

DROPS Design 27.11.2018 kl. 14:35:

Bonjour Mme Simard, merci pour votre retour, A.4 va être corrigé, il doit bien rester 2 mailles au dernier rang (on diminue 2 m à l'avant-dernier rang de A.4). Bon tricot!

Mary 13.11.2018 - 22:00:

Bonjour, j'ai tricoté les 7 premiers rangs du schéma A3 mais il y a quelque chose qui ne fonctionne pas. J'ai bien des jetés qui partent de manière diagonale sur la gauche mais les autres sont verticaux rien sur la droite. Qu'est-ce que je fais de faux? D'avance merci pour votre réponse. Mary

DROPS Design 15.11.2018 kl. 14:40:

Bonjour Mary, pour tricoter les 3 m ens à l'env au début du tour, vous allez tricoter la dernière m du tour + les 2 premières m du tour suivant pour que ces diminutions soient alignées les unes au-dessus des autres. Bon tricot!

Christina 02.11.2018 - 10:39:

Die Anleitungen für den linken und rechten Pulswärmer sind vertauscht. Das erste beschreibt den linken pulswärmer und das zweite den rechten!

Käthe Christians 14.09.2018 - 16:05:

Hallo,\r\nwas bedeutet bei Ihrem Garnumrechner \"1 Faden\"?\r\nDanke im voraus\r\nK. Christians

Veronica 11.03.2018 - 13:35:

Når vi strikker kastene (andre omgang), skal man strikke første kastet og så slippe ned det andre, men ved neste kast gjøre det omvendt (slippe det første og strikke det andre)? Jeg lurer fordi mønsteret er jo speilvendt/symmetrisk..

DROPS Design 17.05.2018 kl. 15:20:

Hej Veronica, det skal ikke betyde noget, masken vil ligge på samme sted og hullet vil havne nedenunder. God fornøjelse!

Raija Lemberg-Saariokari 09.02.2018 - 10:34:

Moi! En saa A.3:n kuviota menemään tasan

Eleonora 07.01.2018 - 15:06:

Vi ringrazio, con il vostro aiuto sono riuscita a completare questo splendido modello. Grazie a tutte

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 182-20