DROPS / 182 / 13

Why Not by DROPS Design

Ylhäältä alas neulotut joustinneuleshortsit. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Flora-langasta.

Tagit: housut, shortsit,

DROPS Design: Malli fl-018
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: XS/S - M - L/XL - XXL/XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FLORA (kuuluu lankaryhmään A):
150-150-200-200 g väriä 07, beige

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 ja 60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 ja 60 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 32 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 34 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Kommentit (12)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 2.70 € /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 2.70 € /50g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 2.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 8.10€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

LISÄYSVINKKI:
Lisää jokaisen merkin molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), tee 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein (eli neulo langankierrot takakautta), jottei muodostuisi reikää.
--------------------------------------------------------

SHORTSIT:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Luo 168-192-216-240 silmukkaa pyöröpuikolle nro 2,5 Flora-langalla. Kiinnitä 1 merkki kerroksen alkuun (= keskitaka) ja 1 merkki 84-96-108-120 silmukan jälkeen (= keskietu).

Neulo joustinneuletta keskeltä takaa alkaen seuraavasti:
Koot XS/S ja L/XL: 1 silmukka nurin, *2 silmukkaa oikein, 2 silmukkaa nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, neulo lopuksi 2 silmukkaa oikein ja 1 silmukka nurin.
Koot M ja XXL/XXXL: 1 silmukka oikein, *2 silmukkaa nurin, 2 silmukkaa oikein*, toista *-* kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, neulo lopuksi 2 silmukkaa nurin, 1 silmukka oikein.

Jatka joustinneuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 5 cm, tee korotus takana näin: Neulo 11 silmukkaa joustinneuletta, käännä työ, kiristä lanka, neulo 22 silmukkaa joustinneuletta, käännä työ, kiristä lanka, neulo 32 silmukkaa joustinneuletta. Jatka neulomista tähän tapaan, eli neulo jokaisella kerroksella 10 silmukkaa enemmän, kunnes olet viimeksi neulonut yhteensä 122-122-142-142 silmukkaa. Käännä työ vielä viimeisen kerran, jotta seuraava kerros on oikean puolen kerros. Neulo keskellä takana olevaan merkkiin asti = kerroksen vaihtumiskohta. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 20-22-24-26 cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo seuraavasti: 27-33-39-45 silmukkaa sileää neuletta, 30 silmukkaa joustinneuletta kuten aiemmin, 54-66-78-90 silmukkaa sileää neuletta, 30 silmukkaa joustinneuletta kuten aiemmin ja 27-33-39-45 silmukkaa sileää neuletta.

Kun työn pituus keskeltä edestä mitattuna on 24-26-28-30 cm, lisää etu- ja takaosaan 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset joka 4.kerros yhteensä 10 kertaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta) = 208-232-256-280 silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus keskeltä edestä mitattuna on 35-37-39-41 cm, päätä keskellä takana olevan merkin jälkeiset 8-8-10-10 silmukkaa, neulo seuraavat 88-100-108-120 silmukkaa ja siirrä sitten nämä silmukat apulangalle (= lahje), neulo seuraavat 16-16-20-20 silmukkaa ja jätä nämä silmukat työhön (= kiila), neulo seuraavat 88-100-108-120 silmukkaa ja siirrä sitten nämä silmukat apulangalle (= lahje), päätä loput 8-8-10-10 silmukkaa, katkaise lanka. Neulo sitten tasona jäljellä olevilla 16-16-20-20 silmukalla 11-12-13-14 cm sileää neuletta. Päätä silmukat ja kiinnitä kiila keskeltä takaa päätettyihin 16-16-20-20 silmukkaan.

OIKEA LAHJE:
Ota oikean sivun apulangalla odottavat 88-100-108-120 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 3, poimi lisäksi kiilan toisesta reunasta 24-28-32-32 silmukkaa = 112-128-140-152 silmukkaa. Jatka sivun 30 silmukalla joustinneuletta kuten aiemmin, neulo muilla silmukoilla sileää neuletta. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes lahkeen pituus on 3 cm. Vaihda lyhyeen pyöröpuikkoon nro 2,5 ja neulo kaikilla silmukoilla joustinneuletta (2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin). Ole tarkkana, että joustinneule jatkuu sivun 30 silmukalla kuten aiemmin. Neulo 6 cm joustinneuletta. Päätä silmukat joustinneuletta neuloen.

VASEN LAHJE:
Ota toisella apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön ja neulo kuten ensimmäinen lahje.

Kommentit (12)

Näppäile kommenttisi tähän!

Maja-Stina Ahlzen 17.11.2018 - 16:27:

Jag vill gärna ha måtten på shortsen mönsternr 182 /13. Strl XS,S resp M. Tack Maja-Stina

DROPS Design 04.12.2018 kl. 14:56:

Hej Maja-Stina, Vi har inga färdiga mått på byxorna, då de är stickad i elastisk resår. Men om du delar antal maskor med 2,6, så får du antal cm i resåren. Men kom ihåg att resåren är mycket elastisk, så sticka den storleken du normalt använder. Lycka till :)

Mia Warming-Hansen 07.06.2018 - 00:40:

Der mangler nogle mål på opskriften, hvordan kan jeg vide hvilken størrelse jeg skal strikke??

DROPS Design 07.06.2018 kl. 08:09:

Hej Mia, vælg den størrelse du normalt bruger, ribben gør at bukserne nok skal sidde pænt. God fornøjelse!

Pia Berglund 27.03.2018 - 15:12:

Jag har kommit fram till att öka 10 maskor men vart ska dom sitta?

DROPS Design 04.04.2018 kl. 12:21:

Hej Pia, menar du de 2 maskor som skall ökas både fram och bak totalt 10 ggr ? I så fall gör du såhär: ÖKNINGSTIPS: Det ökas 1 maska på varje sida av varje markör så här: Sticka tills det återstår 1 maska före markören, gör 1 omslag, sticka 2 rätmaskor (markören sitter mitt emellan dessa 2 maskorna), gör 1 omslag. På nästa varv stickas omslagen vridet räta (dvs i bakre maskbågen i stället för i främre) för att slippa hål. Lycka till!

Kitty 24.03.2018 - 22:30:

Wo soll ich Messen? An der Vorder- oder Rückseite. Das ist leider nicht in der Anleitung beschrieben und nicht ganz klar wegen der Erhöhung an der Rückseite. LG Kitty

DROPS Design 25.03.2018 kl. 11:29:

Liebe Kitty, gemessen wird an der vorderen Mitte. Der Hinweis dazu wird ergänzt. Bei den nachfolgenden Maßangaben ist er bereits enthalten. Weiterhin viel Spaß beim Stricken!

Eveliina 14.02.2018 - 00:48:

Mitä senttimääriä nuo koot vastaavat? Ohjeesta ei löydy kirjainkokojen lisäksi mitään vihjeitä tähän.

DROPS Design 21.03.2018 kl. 17:24:

Valitettavasti tähän malliin ei löydy mittapiirrosta. Housujen joustinneule on kuitenkin hyvin venyvä, joten neulo tavallisesti käyttämäsi koon mukaan.

Maria Leister 07.02.2018 - 13:05:

Er den liten i størrelsen? Savner mål eller tegning.

DROPS Design 09.02.2018 kl. 10:52:

Hei Maria. Vi har dessverre ingen målskisse på denne modellen, men ditt ønske er formidlet videre til design avdelingen for fremtidige lignende modeller. I denne modellen er det både vrangbord opp, i sidene og nede, så den er svært tøyelig. Bruker du vanligvis str S, vil str S i dene modellen helt sikkert passe fint. God Fornøyelse!

Elin Bäckstrand 09.01.2018 - 18:41:

Hej! Undrar om jag ska mäta på framsidan eller den förhöjda bak när jag är färdig med resåren i midjan?

DROPS Design 22.01.2018 kl. 16:35:

Hej Elin, du skall mäta på framsidan. Lycka till!

Maria Eriksson 01.01.2018 - 10:28:

Hej, på mönstret står det att man ska sticka tills arbetet mäter 20 cm, men ska man då mäta fram eller bak? På alla efter följande mätningar står bak eller fram men inte första gången. Hjälp snabbt tack!

DROPS Design 11.01.2018 kl. 08:32:

Hej Maria, du mäter fram första gången. Lycka till :)

Lina 31.10.2017 - 19:14:

Ok! Fina!

M. Lúcia Borrões 27.10.2017 - 12:16:

Vou tentar fazer estes calções para uma menina de 12 anos. Na apresentação diz que encontrarei as medidas (em cm) da peça terminada no fundo das explicações do modelo. A verdade é que não as encontro e seria para mim muito importante, para perceber se o tamanho XS poderia ser adequado. Existe essa informação? Obrigada

DROPS Design 06.11.2017 kl. 13:26:

Veja o gráfico do modelo (desenho da camisola). Tem as medidas em cm para todos os tamanhos.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 182-13