DROPS / 178 / 65

Tidy Tides by DROPS Design

Strikkede kluter med hullmønster og perlestrikk i DROPS Paris

DROPS Design: Modell nr w-658
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 23,5 x 24 cm
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50 g farge 02, lys turkis
50 g farge 10, mørk turkis
50 g farge 11, opal grønn

DROPS PINNE NR 3,5 – eller den pinnen du må bruke for å få 20 masker og 27 pinner på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: hullmønster, perlestrikk, sikk-sakk, tema: kjøkken, type oppskrift: kluter,

Se diagrammene A.1 til A.4. Diagrammene viser alle pinner i mønsteret sett fra retten.

----------------------------------------------------------

KLUT:
Legg opp 47 masker med Paris på pinne 3,5. Strikk diagram A.1 over alle maskene 1 gang i høyden. Deretter strikkes det slik (1.p = vrangen og diagrammene leses fra venstre mot høyre): strikk A.2 over 6 masker, A.3 gjentas over de neste 36 maskene (= 2 ganger) og A.4 over 5 m. Strikk diagrammene A.2, A.3 og A.4 totalt 4 ganger i høyden. Gjenta deretter de 2 siste pinnene i A.2 til A.4 en gang. Fell av på neste pinne med rett over vrang og vrang over rett. Klipp og fest tråden.

= løft 1 maske løst av pinnen, strikk 1 rett og løft den løse masken over masken som ble strikket