DROPS / 65 / 2

Cairo by DROPS Design

DROPS bluse med hulmønster i Ribbon. Tørklæde med hulmønster i Safran.

Størrelse: S/M - M/L - XL
Materialer: DROPS Ribbon fra Garnstudio
650-750-800 gr f.nr 02, natur

DROPS Pinde nr 5

DROPS Ribbon DROPS Ribbon
45% bomuld, 45% viskose, 10% hør

Strikkefasthed: 17 m x 22 p på p 5 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Strikketips: Garnet har en tendens til at sno sig når der strikkes, dette skal tvindes op undervejs for at resultatet skal blive pænt.

Retstrik (frem og tilb): 1. p: Ret, 2. p: Ret

Mønster: Se diagram - M.1, M.2, M.3, M.4 og M.5. et diagram = 1 rapport, mønsteret i diagrammerne ses fra retsiden.

Lukketips: Alle aflukninger til halsudskæringen sker på retsiden af arb. Luk således før 3 kantm: Tag 1 m løs af, 1 r, træk den løse m over 1 r. Luk således efter 3 kantm: 2 r sammen.

Forstk: Læs Strikketips! Slå 91-99-107 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 5 med natur. Strik 4 p retstrik derefter 1 p glatstrik. næste p strikkes således: 1 kantm i retstrik, M.1 1 gang, M.2 10-11-12 gange, M.3 1 gang, 1 kantm i retstrik. Fortsæt mønsteret opover - gentag rapporten 3 gange i højden. Derefter strikkes M.4 en gang før M.5 som strikkes til færdig mål. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 50-52-54 cm lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2. p: 3 m 2-2-2 gange, 2 m 2-4-5 gange, 1 m 3-2-3 gange = 65-67-69 m. Når arb måler 55-57-59 cm strikkes der 2 p retstrik over de midterste 5-5-5 m. På næste p sættes den midterste m på en tråd til hals. Luk derefter af til halsen - indenfor 3 kantm som strikkes i retstrik -se Lukketips: 1 m 8-8-9 gange på hver 2. p, derefter 1 m 3-3-3 gange på hver 4. p = 21-22-22 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 70-73-76 cm.

Ryg: Slå op og strik som forstk. Luk af til ærmegab som på forstk = 65-67-69 m. Når arb måler 67-70-73 cm strikkes der 4 p retstrik over de midterste 25-25-27 m. På næste p lukkes de midterste 21-21-23 m af til hals. Videre lukkes der 1 m af - indenfor 3 kantm som strikkes i retstrik - på næste p mod halsen - se Lukketips = 21-22-22 m på hver skulder. Luk af når arb måler 70-73-76 cm.

Ærme: Slå 43-43-43 m op (inkl 1 kantm i hver side til søm) på p 5 med natur. Strik 4 p retstrik derefter 1 p glatstrik. næste p strikkes således: 1 kantm i glatstrik, M.1 1 gang, M.2 4-4-4 gange, M.3 1 gang, 1 kantm i glatstrik. Fortsæt mønsteret opover, strik rapporten 2 gange i højden. Videre strikkes M.4 og derefter strikkes der færdig med M.5. Samtidig når arb måler 9-9-9 cm tages der 1 m ud i hver side af ærmet - indenfor 1 kantm: 11-12-14 gange på hver 3.-3.-2,5. cm = 65-67-71 m. Når arb måler 46-45-44 cm lukkes der af til ærmekuppel i hver side på hver 2. p: 3 m 1-1-1 gang, 2 m 2-2-2 gange, 1 m 6-8-9 gange, 2 m 2-2-2 gange og derefter 3 m i hver side til arb måler 57-58-58 cm. Luk af.

Montering: Sy skuldersømmene. Sy ærmerne i. Sy side- og ærmesøm i ét indenfor 1 kantm. Sy den løse m, som sidder på en tråd midt foran, mod bagsiden af arb.

= r
= 2 r sammen, slå om.
= slå om, tag 1 m løs af p, 1 r, træk den løse m over.
= slå om, tag 1 m løs af p, 2 r sammen, træk den løse m over, slå om.
= vr
= 1 r, slå om p.
= 1 r, 2 omslag om p.
= m mellem omslagene strikkes vr samtidig som omslagene slippes = lange m.

DROPS tørklæde i Safran Mouliné med hulmønster.

Størrelse: Mål: 75 x 44 cm
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
150 gr f.nr 21, beige
DROPS Pinde nr 3

Strikkefasthed: 20 m x 34 p på p 3 og hulmønster = 10 x 10 cm.

Mønster: Se diagram - M.6, mønsteret i diagrammet ses fra retsiden.
Tørklæde: Slå 3 m op med Safran på p 3. Strik efter diagrammet - M.6. Gå videre fra diagrammet til der er 150 m på p - arb måler nu ca 44 cm i højden. Strik 2 p retstrik, luk af.

= r
= slå om
= 2 r sammen, slå om.
= slå om, tag 1 m løs af p, 1 r, træk den løse m over.
= slå om, tag 1 m løs af p, 2 r sammen, træk den løse m over, slå om.

Diagram

= Ret
= 2 r sammen, 1 omslag
= 1 omslag, tag 1 m løs af p, 1 r, træk den løse m over 1 r
= 1 omslag, tag 1 m løs af p, 2 r sammen, træk den løse m over 2 r sammen, 1 omslag
= Vrang
= 1 r, 1 omslag om p
= 1 r, 2 omslag om p
= m mellom omslagen strikkes vr samtidig som omslagen slippes = lange m
= 1 omslag

Françoise 03.04.2018 - 18:09:

Diagramme M2 6ème rang au début le signe deux mailles ensembles 1 jeté et à la fin 1 jeté 1 surjet. Dans le diagramme les signes ne correspondent pas ce qui fait décaler le motif..

DROPS Design 04.04.2018 kl. 08:39:

Bonjour Françoise, au 6ème rang, tricotez les 2 dernières m de M.1 ensemble avec la 1ère m de M.2 (= le jeté après le surjet double est la nouvelle première m de M.2), lorsque vous répétez M.2, tricotez les 2 dernières m de M.2 avec la 1ère m du M.2 suivant (puis la 1ère m de M.3). Vous devez toujours avoir le même nombre de mailles dans chaque diagramme. Bon tricot!

Marie POUPON 31.05.2016 - 18:01:

Bonjour. Je voudrais tricoter ce modèle, le fil Ribbon est épuisé, vous proposez des qualités alternatives, safran et love#6 (en qualité A), doit-on comprendre que tous les fils du groupe de fils C conviennent aussi ? Merci pour votre réponse, Marie

DROPS Design 01.06.2016 kl. 09:04:

Bonjour Mme Poupon, pour remplacer Ribbon, vous pouvez utiliser un fil du groupe C ou 2 fils du groupe A, voir aussi ici - Les nuanciers de Safran et Drops loves you 6 figurent sur la page de ce modèle car le châle est réalisé en Safran. Bon tricot!

Lena 09.11.2013 - 17:37:

Ribbon: 78 m/50 g.-Baby merino: 175 m/50 g.

Mette Rutledal 09.11.2013 - 14:36:

Er det noe feil i mengden garn her? Har strikket den i Baby Marino og har åtte (!) nøster til overs.

DROPS Design 12.11.2013 kl. 10:13:

Blusen på billedet er strikket i Ribbon som tilhørte garngruppe C og du har valgt DROPS Baby Merino som tilhører garngruppe A, så der er stor forskel på tykkelsen af tråden.

Bettie-Rae Mader 03.02.2013 - 19:00:

Drops 65-2 pattern errata available for the chart m2. Please explain the stitch repeat for chart 2

DROPS Design 04.02.2013 kl. 10:10:

Dear Mrs Mader, M1,M2 and M3 are worked this way: start with M1, repeat M2 until 4 sts (front piece) remain, work M3 and 1 edge st in garter st. Happy knitting!

Linda 25.11.2012 - 15:32:

Hartelijk dank voor de snelle hulp, nu zal het zeker lukken.

Linda 24.11.2012 - 23:07:

Met het nieuwe telpatroon lukt het prima maar nu heb ik een vraag over de V-hals: in het patroon staat: Brei bij een hoogte van 55-57-59 cm 2 nld ribbelst over de middelste 5-5-5 st. Zet in de volgende nld de middelste st op een hulpnld voor de hals. Vraag: Moeten alle 5 steken op de hulpnaald of slechts 1? en in het patroon zie ik niet meer terug wat met deze st op hulpnaald moet gebeuren. kunt u mij verder helpen?

DROPS Design 25.11.2012 kl. 12:40:

Ja, je moet maar 1 st op de hulpnld (of een draadje). De 2 ribbelst aan de zijkanten van de 1 st brei je door langs de v-hals (zie foto). Bij het afwerken staat er: Zoom de st van de hulpnld voor aan de binnenkant van de hals vast

Linda 31.10.2012 - 23:06:

Heel veel dank voor het nieuwe duidelijke telpatroon! Worden weer lange brei-avonden...

Linda 28.10.2012 - 22:16:

Geweldige trui! ben begonnen maar bij telpatroon M4 en M5 zijn de symbolen in de teltekeningen wel heel onduidelijk ingescand (?)en bijna niet te lezen. Ook in het oorspronkelijke patroon niet. Ik ben niet ervaren genoeg om het van de foto van de trui af te leiden. Is aan te geven wanneer welke symbolen wanneer gebreid moeten worden? In alleen tekst is ook prima! Alvast hartelijk dank, Linda

DROPS Design 30.10.2012 kl. 14:59:

Hoi Linda. We hebben een nieuw telpatroon op het patroon gezet. Veel breiplezier.

DROPS Deutsch 28.01.2010 - 10:16:

Die Übersetzung ist jetzt hinzugefügt.

Kommentere opskrift DROPS 65-2