DROPS / 175 / 21

Calandria by DROPS Design

Heklet sjal med viftemønster i DROPS BabyMerino og DROPS Brushed Alpaca Silk, heklet ovenfra og ned.

DROPS Design: Modell nr bm-034
Garngruppe A + C
----------------------------------------------------------
Mål: Bredde øverst: ca 146 cm. Høyde midt på ca 73 cm.
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
200 g farge 10, lys turkis
Og bruk:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
125 g farge 15, lys sjøgrønn

DROPS HEKLENÅL NR 5 – eller den nålen du må bruke slik at de første 5 radene i A.1 måler ca 12 cm langs den midterste buen.
----------------------------------------------------------

DROPS BRUSHED ALPACA SILK UNI COLOUR (25g)

Se diagrammene A.1 og A.X.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arbeidet hekles frem og tilbake ovenfra og ned.
Hekle 6 luftmasker på nål 5 med 1 tråd Baby Merino og 1 tråd Brushed Alpaca Silk (= 2 tråder) og sett de sammen til en ring med 1 kjedemaske i første luftmaske. Fortsett å hekle videre etter diagram A.1. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
Når A.1 er heklet ferdig gjentas de siste 2 radene (som vist i diagram A.X) videre med økning, det vil si for hver 2.rad økes det 4 trippelstaver og 3 luftmasker på hver side av arbeidet.

Fortsett å hekle på denne måten til arbeidet måler ca 73 cm målt på midten av arbeidet, pass på å avslutte etter siste rad i A.X. Klipp og fest trådene.

Diagram

= luftmaske
= fastmaske i trippelstav
= 3 luftmasker
= trippelstav om luftmaske-bue
= stav om luftmaske-bue
= 6 luftmasker
= 1 picot: Hekle 3 luftmasker og hekle 1 fastmaske i den første av disse luftmaskene
= 6 luftmasker, 1 kjedemaske i første luftmaske (se punkt på sirkelen), her starter første rad