DROPS / 175 / 21

Calandria by DROPS Design

Šátek s vějířkovým vzorem háčkovaný shora dolů z příze DROPS Baby Merino a DROPS Brushed Alpaca Silk.

DROPS Design: model č. bm-034
Skupina přízí A + C
----------------------------------------------------------
Rozměry: Šířka u horního okraje: asi 146 cm. Výška v cípu: asi 73 cm.
Materiál:
DROPS BABY MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
200 g, barva č. 10, světlá tyrkysová
a
DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
125 g, barva č. 15, světlá tyrkysová

DROPS HÁČEK č.5 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech prvních 5 řad vzoru A.1 = asi 12 cm – měřeno podél středového obloučku z řetízkových ok.
----------------------------------------------------------

(Přejít k návodu...)

Tagy:

střih: shora dolů, technika: vějířkový vzor, typ modelu: šály,

Viz schémata A.1 a A.X.
----------------------------------------------------------

ŠÁTEK:
Háčkujeme v řadách shora dolů.
Háčkem č.5 uháčkujeme 1 vláknem příze Baby Merino a 1 vláknem příze Brushed Alpaca Silk (= dvojitou přízí) 6 řetízkových ok a spojíme je pevným okem do kroužku. Pak postupujeme dle schématu A.1.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) opakujeme poslední 2 řady (jak je zobrazeno ve schématu A.X), přičemž pokračujeme v přidávání, tj. v každé 2. řadě přidáme 4 3x nahozené dlouhé sloupky a 3 řetízková oka na každé straně dílu.

Takto pokračujeme až do výše asi 73 cm – měřeno uprostřed šátku, dbáme na to, abychom končili poslední řadou vzoru A.X. Pak přízi odstřihneme a práci ukončíme.

Schéma

= řetízkové oko
= krátký sloupek do 3x nahozeného dlouhého sloupku
= 3 řetízková oka
= 3x nahozený dlouhý sloupek kolem obloučku z řetízkových ok
= dlouhý sloupek kolem obloučku z řetízkových ok
= 6 řetízkových ok
= 1 pikotka: 3 řetízková oka a 1 krátký sloupek do prvního z nich
= 6 řetízkových ok, 1 pevné oko do prvního řetízkového oka (viz tečku na kružnici), první řada začíná zde

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS 175-21.