DROPS / 172 / 37

Autumn Fire by DROPS Design

Strikket DROPS sjal med hulmønster i ”Polaris”.

DROPS Design: Model nr po-089
Garngruppe F eller E + E
-----------------------------------------------------------
Mål:
Bredde øverst: ca 150 cm
Længde midt bagpå: ca 75 cm
Materialer: DROPS POLARIS fra Garnstudio
700 g f.nr 08, rød

DROPS RUNDP (80 cm) nr 15 - eller det p.nr du skal bruge for at få 7 m x 8 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 24.95 kr /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 24.95 kr /100g
YarnLiving
Bestil
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 30.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 174.65kr. Læs mere.

Instruktioner

Retstrik (frem og tilbage på p):
Strik ret på hver p.

MØNSTER:
Se mønster A.1 og A.2. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Arb strikkes ovenfra og ned.

Slå 5 m op på rundp 15 med Polaris. Sæt 1 mærketråd i den 3.m (midtm - markerer midt bagpå på sjalet). Strik 1.p således (= retsiden): 2 ret, slå om, 1 ret, slå om, 2 ret = 7 m. Fortsæt i glatstrik med 2 m RETSTRIK – se forkl over, i hver side, Samtidig med at der tages 4 m ud på hver p fra retsiden således: Slå om indenfor 2 m retstrik i hver side og slå om på hver side af m med mærketråd. Tag ud totalt 15 gange = 67 m. Næste p strikkes således – fra retsiden: 2 m retstrik, strik A.1 A, gentag A.1 B frem til midtmasken (strikkes i glatstrik), gentag A.2 A til der er 5 m tilbage, strik A.2 B og afslut med 2 m retstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt således med mønster og udtagninger (udtagningerne er nu tegnet ind i mønsteret, der tages 4 m ud på hver p fra retsiden). Når arb måler 73 cm (eller ønsket mål) strikkes der 4 p retstrik over alle m, før der lukkes af.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= 2 omslag, på næste p strikkes kun det ene omslag, det andet slippes ned.
= 2 ret sammen
= tag 1 m løs af p, 1 r, løft den løse m over

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 172-37) for mål og udregninger.

Cristina 18.02.2020 - 23:07:

Me puede decir por qué se deja caer la segunda lazada en la vuelta del revés

DROPS Design 23.02.2020 kl. 23:09:

Hola Cristina. Trabajamos doble lazada para que el agujero en el punto calado quede más visible y en la fila de revés trabajamos una y dejamos caer la otra lazada.

Cristina Torro 14.02.2020 - 20:06:

Efectivamente, me ha quedado genial. Muchas gracias!!! Tengo una enorme curiosidad: a un lado se hacen dos puntos juntos para el calado y al otro se hace slip-psso? Se puede hacer e los dos lados igual?

DROPS Design 16.02.2020 kl. 21:28:

Hola Cristina. Sí, se pueden trabajar los dos lados igual, pero en ese caso el dibujo no quedaría simétrico.

Cristina 09.02.2020 - 00:35:

Hola, he tejido las 15 vueltas primeras a punto de jersey y llevo tres vueltas aplicando el diagrama, pero veo que me va a quedar un dibujo inverso al chal de la foto, que tiene todo el calado en el pico. Es correcto?

DROPS Design 09.02.2020 kl. 20:43:

Hola Cristina. El patrón es correcto. La foto sirve como orientación. Si trabajas según el patrón deberías obtener el resultado correcto.

Lori 09.12.2019 - 17:36:

Thanks for the response to my previous question, but now I’m confused about the chart notes, which say to do a double YO and drop the 2nd stitch on the purl back...which a tutorial is posted on this pattern page... so is it a regular YO in the chart or a double YO? and am I supposed to knit the YO before the slipstitch or just do the YO. I’m having a really hard time correlating the chart with your reply. Thanks

DROPS Design 10.12.2019 kl. 09:18:

Dear Lori, I'm sorry, yes please follow diagram text, ie make a double yarn over and not a single yarn over as pattern explains, I just missed that, my mistake - follow the previous answer just replacing the YO by "double YO" to match diagram. From WS, purl all stitches innside the 2 edge sts in garter stitch, and purl only first of both yarn overs, drop the 2nd yarn over on each double yarn over, Happy knitting!

Lori 08.12.2019 - 19:52:

I’m having confusion with the charted lace. If I understand correctly, on my first row of lace (i would K2, yo,yo, slip 1 k1, psso. ,then continue yo,yo, sl1, k1,psso, until I get to the center stitch, then I do the opposite, k2tog to the end, where I’ll knit 2 in the border. (Do I knit one stitch between the dbl yo and the decrease? Or just wrap the yarn, then slip the next stitch/knit2tog?).

DROPS Design 09.12.2019 kl. 09:50:

Dear Lori, work (from RS): 2 sts in garter st; A.1A (= YO, K1, YO, slip 1 st as if to K, K 1, psso, YO) ; then repeat A.1B (=slip 1 st as if to K, K 1, psso, YO) until the middle stitch; work the middle stitch in stocking stitch; repeat A.2A (= YO, K2 tog) until 5 sts remain, work A.2B (= YO, K2 tog, YO, K1, YO) and finish with 2 sts in garter stitch. Happy knitting!

Flavia 08.03.2019 - 15:54:

Buongiorno, non so usare i ferri circolari e vorrei fare questo scialle sarebbe possibile farlo con i ferri dritti? potreste dirmi che schema seguire con i ferri dritti? Grazie mille!

DROPS Design 08.03.2019 kl. 17:15:

Buongiorno Flavia. Lo scialle è lavorato avanti e indietro. Le spiegazioni non cambiano se usa ferri dritti. Vengono consigliati i ferri circolari perchè più comodi per via del numero delle maglie e per la dimensione del lavoro. Buon lavoro!

Frédérique 13.01.2019 - 19:52:

Bonjour, Combien de pelotes faut-il prévoir pour faire ce modèle taille M/L ? Merci pour vos modèles et la laine qui a l'air très belle.

DROPS Design 14.01.2019 kl. 12:09:

Bonjour Frédérique, vous trouverez la quantité nécessaire pour ce châle dans l'en-tête (pas de taille pour ce modèle), soit 700 g DROPS Polaris / 100 g la pelote = 7 pelotes. Bon tricot!

Caroline 20.08.2018 - 18:55:

Bonjour. Le montage sur aiguilles circulaires est-il obligatoire ? Merci.

DROPS Design 20.08.2018 kl. 21:34:

Bonsoir Caroline! Non, au debut il n'y a que 5 mailles, mais avec le temps l'aiguille circulaire sera obligatoire. Bon travail!

Laura 27.02.2018 - 02:41:

Diagram A1 bottom row where there are 7 stitches. Can you write out the pattern. Start with B. Also when do you start it and where. If you do it for that row then I can follow the other rows thank you.

DROPS Design 27.02.2018 kl. 09:07:

Dear Laura, work A.1A as follows on row 1: (YO, K1, YO, K2 tog) and repeat A.1B (YO, slip 1 as if to K, K1, psso) repeat from (to) a total of 3 times, YO. You will increase 1 st on each side of A.1 = 5 YOs but only 3 sts dec. Happy knitting!

Sandy 13.01.2018 - 22:41:

Pourriez vous m'expliquer les diagrammes? Je ne sais pas lire un diagramme. Encore merci pour votre aide.

DROPS Design 15.01.2018 kl. 09:05:

Bonjour Sandy, les diagrammes se lisent en commençant en bas à droite et de droite à gauche sur l'endroit (= de gauche à droite sur l'envers). Vous trouverez juste au-dessus des diagrammes la légende des symboles, par ex. tricotez: A.1A (= 1 jeté, 1 m end, 1 jeté, 1 diminution, 1 jeté) puis A.1B (= 1 diminution, 1 jeté) répétez de (à) jusqu'à la maille centrale. Et tricotez A.2 de la même façon, mais en sens inverse (= 1 jeté, 2 m ens à l'end) jusqu'à ce qu'il reste 4 m au 1er rang, puis A.2B = 1 jeté, 1 diminution, 1 jeté, 1 m end, 1 jeté. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 172-37