DROPS / 170 / 25

Angelica by DROPS Design

Strikket DROPS poncho i ”Belle” med hulmønster og slids foran. Strikket ovenfra og ned. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr vs-018
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
600-700-800 g f.nr 01, hvid

DROPS RUNDP (60 og 80 cm) nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
TILBEHØR: træperler – 10 stk
----------------------------------------------------------

Kommentarer (72)

Garnet til denne opskrift koster fra 167.4kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1 til A.9. Diag viser alle p/omg i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes ovenfra og ned, først frem og tilbage på rundp, derefter rundt på rundp. Dette gøres for at der skal blive en slids midt foran.
Slå 119 m op på lille rundp 3,5 med Belle. Strik A.1 over alle m, på omg hvor der strikkes 2 ret sammen og slå om afsluttes der med 1 m ret. Når A.1 er strikket 1 gang i højden fortsættes der således: A.2 (= 8 m), * A.4 (= 2 m), A.5 (= 8 m), A.6 (= 3 m), A.3 (= 17 m) *, gentag fra *-* 2 gange til, A.4, A.5, A.6, A.7 (= 8 m). For hver gang A.4 til A.6 er strikket 1 gang i højden strikkes der 2 rapporter mere af A.5 mellem A.4 og A.6. Fortsæt dette mønster frem og tilbage til der er strikket 2 rapporter af A.2/A.7 i højden. Klip tråden. Nu fortsættes der rundt over alle m, men start omg før de 8 m i A.7. Strik A.3 over A.2/A.7, SAMTIDIG slåes der 1 m op mellem A.2 og A.7 (= midterste m i A.3). Fortsæt dette mønster, skift til stor rundp ved behov. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.4 til A.6 er strikket 6-7-8 gange i højden (der er nu 504-568-632 m på omg), fortsættes der således: * Strik A.9 (= 17 m) over A.3, strik A.8 (= 16 m) over de næste 109-125-141 m, Samtidig med at der på første omg i A.8 tages 3 m ud jævnt fordelt over de 109-125-141 m (= 7-8-9 rapporter af A.8) *, gentag fra *-* 3 gange til = 516-580-644 m. Når A.8/A.9 er strikket færdig en gang i højden er der 712-804-896 m på omg. Strik 1 omg vrang over alle m. Luk af. Arb måler ca 52-57-63 cm midt foran.

SNOET SNOR:
Klip 2 tråde à 3 meter. Sno dem sammen til de gør modstand, læg snoren dobbelt og lad den tvinde sig sammen. Bind en knude i hver ende. Træk snoren op og ned i halsen. Træ 5 perler i hver ende af snoren. Klip 8 tråde á 20 cm. Træk endene gennom snoren og læg dem dobbelt. Sno en af trådene rundt om toppen af kvasten. Lav en kvast til på samme måde i den anden ende af snoren.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= ret fra vrangen, vrang fra retsiden
= 2 m ret sammen
= tag 1 m løs af p som om den strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over
= slå om mellem 2 m
= tag 1 m løs af p som om den strikkes ret, 2 m ret sammen, løft den løse m over

Ewa Holmberg 09.01.2019 - 10:15:

Snälla hjälp mej med Angelica ponchon, mönstret efter sprundet förstår jag inte , A3=17m den delen går bra men sedan är A4,A5A6 som inte stämmer. Visst ska A3 vara mitt fram och bak , och på var axel, men maskorna där i mellan stämmer inte. Hur gör jag? Mvh Ewa

DROPS Design 15.01.2019 kl. 14:10:

Hei Ewa. Se svar på spørsmålet ditt under

Ewa Holmberg 07.01.2019 - 22:59:

Poncho Angelica.när jag stickat ner till sprundet,stickat A3 17 m, över A2 och A7.sedan ska jag sticka A4 ,A5 ,A6. Ska jag upprepa A3 ,A4,A5,A6 varvet ut ? Maskantalet stämmer inte hur än jag gör.snälla hjälp mej för jag vill ha denna poncho. Tack, mvh Ewa

DROPS Design 14.01.2019 kl. 14:27:

Hei Eva. Du strikker A.2 (siden av splitten) så gjentar du denne rekken: A.4, A.5, A.6, A.3 totalt 3 ganger. A.3 går over begge skuldrene og midt bak. Så avslutter du med A.4, A.5, A.6 igjen og så A.7 helt til slutt. A.2 og A.7 er nå på hver sin side av slitten midt foran. Når du skal strikke videre rundt strikker du A.3 over A.2 og A.7, og legger i tillegg opp 1 maske midt mellom dem = 17 masker (du begynner omgangen med A.7). De andre maskene fortsetter som før, men for hver gang A.4 og A.6 er strikket i høyden strikker du 2 rapporter mer av A.5 mellom dem. God fornøyelse

Päivi Keskinen 24.05.2018 - 03:35:

Maarit, ratkaisin ongelman. Eli A3 jälkeen neylo A4, sitten A5 kolme kertaa, jonka jälkeen A6 ja A3. Toista näitä. Kun olet neulonut A4 - A6 loppuyn lisää jälkeen kaksi A5 A4 ja A6 väliin.

Päivi Keskinen 22.05.2018 - 05:50:

Kun olen siinä kohdassa että olen katkaissut langan ja kerrosten vaihtumiskohta on ennen A7 mallikertaa, miten jatkan siitä? Kudonko ensin A3 ( aikaisemmin A2 + A7 ) ja sitten A4 + A5 + A5+A5+A6+A3 näitä 3 kertaa kerrokseen vai miten? Jos kudon A4 + A5 + A5 + A5 + A6 3 kertaa, tuleeko A4 ja A6 väliin kaksi langan kiertoa? Ja lisätäänkö kerrosten väliin kuinka monta kertaa 1s? Lasketaanko nekin mallikertaan?

Maarit Sandbäck 08.03.2018 - 16:48:

Kun olen kutonut niin että alan kutomaan ympyrää. Aloitan A3 A2 ja A7 silmukoilla. Mutta en ymmärrä miten kudon sen jälkeen ? Mikään ei tunnu sopivan kuvioon. Millä mallilla jatkan nyt ? Maarit

DROPS Design 31.05.2018 kl. 16:55:

Hei, mikäli madollista voit ottaa neuleesi mukaan lähimpään DROPS-jälleenmyyjäliikkeeseen. He pystyvät auttamaan sinua paikan päällä.

Anneli Karlsson 05.03.2018 - 14:25:

När jag stickat till jag kommit att sticka runt. Börjat med a3 över a2 o a7. Men fattar inte hur jag ska sticka vidare då det inte stämmer ngt. Vilka/vilket mönster runt sen? Mvh Anneli

DROPS Design 13.03.2018 kl. 15:56:

Hej Anneli, jo om du tänker att hålraden i varje sida stämmer med hålraden från A.7 och A.2, stickar de första 8 maskor i A.3, ökar 1 maske och stickar de sista 8 maskor. Lycka till!

Eve 14.01.2018 - 13:18:

Bonjour, Je souhaite faire la plus grande taille mais je ne vois pas dans les explications comment faire. A quel moment doit-on faire plus de motifs et quels motifs ? Merci pour votre aide.

DROPS Design 15.01.2018 kl. 10:54:

Bonjour Eve, on commence effectivement de la même façon dans toutes les tailles, mais les diagrammes A.4 à A.6 vont être répétés 8 fois au total en hauteur dans la 3ème taille (= on a alors 632 m). Bon tricot!

Alvy 22.09.2017 - 17:54:

Voilà il est terminé et il est magnifique. Encore merci pour vos modèles très sympas et pour l'aide en ligne si besoin, très très pratique :)

Alvy 06.09.2017 - 13:31:

Bonjour, j'ai fait une partie des grilles A9 et A8. je viens de finir le niveau du motif représenté par le petit triangle et un jeté de chaque côté, au milieu de la grille. J'ai ensuite fait le rang à l'envers. Par contre j'ai un doute pour les 3 prochains rangs. Si je fait un rang endroit, le suivant à l'endroit et le suivant à l'envers est-ce que c'est bon ? (sachant que je tricote en rond) merci par avance.

DROPS Design 06.09.2017 kl. 15:19:

Bonjour Alvy, après le surjet double et les 2 jetés dans A.8 et A.9, tricotez 2 tours endroit et 1 tour envers (en rond), puis 2 tours endroit et commencez ensuite le point de vagues et ses augmentations. Bon tricot!

BIRGIT 01.04.2017 - 08:53:

Bonjour. Donc A1est tricoté une fois 1x en hauteur, 12 rangs. Après 4 rangs de suite, j'ai déjà 16 mailles en plus, donc 135 mailles. Comment dois je comprendre: chaque fois que A.4 à A.6 sont tricotés 1 fois en hauteur ???C'est après combien de rangs???Puis jusqu'à ce que A.2/A.7 aient été tricotés 2 fois en hauteur - c'est après combien de rangs ???? Merci beaucoup pour votre aide.

DROPS Design 03.04.2017 kl. 09:05:

Bonjour Birgit, voir les réponses ci-dessous. B on tricot!

Kommentere opskrift DROPS 170-25