DROPS / 170 / 23

Candy Daze by DROPS Design

Hæklet DROPS grydelap i ”Paris” med striber og spiral.

DROPS Design: Model nr w-609
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
100 g f.nr 01, abrikos
50 g f.nr 17, naturhvid
50 g f.nr 27, fersken
50 g f.nr 38, koral

Eller brug:
100 g f.nr 35, vaniljegul
50 g f.nr 17, naturhvid
50 g f.nr 19, lys gul
50 g f.nr 14, stærk gul

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 18 st på 10 cm i bredden
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 35kr. Læs mere.
STRIBER GRYDELAP 1:
Farve1: naturhvid
Farve 2: fersken
Farve 3: abrikos
Farve 4: koral

STRIBER GRYDELAP 2:
Farve1: naturhvid
Farve 2: lys gul
Farve 3: vaniljegul
Farve 4: stærk gul
----------------------------------------------------------
Hækl en grydelap af hver farvekombination.

GRYDELAP:
Hver grydelap består af 2 spiraler som hækles sammen til sidst.

Når arb skal hækles rundt startes der med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring) – brug farve 1: Brug hæklenål 3,5 og hold i garnenden, sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, lav et omslag med tråden og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der således rundt om løkken:
1.OMG: 1 fm, 1 halv-st, 1 st. Sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Skift til farve 2 og hækl videre om løkken således: 1 fm, 1 halv-st, 1 st. Sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Skift til farve 3 og hækl videre således om løkken: 1 fm, 1 halv-st, 1 st. Sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber læg garnet til side. Skift til farve 4 og hækl videre om løkken således: 1 fm, 1 halv-st, 1 st. Træk i garnenden (farve 1) så du trækker løkken sammen. Hæft garnenden på bagsiden. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!

2.OMG: Fortsæt med farve 4. Hækl 2 st i hver af de 3 næste m (= 1 fm, 1 halv-st + 1 st som blev hæklet med farve 1). Sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 1. Hækl 2 st i hver af de 3 næste m (= 1 fm, 1 halv-st + 1 st som blev hæklet med farve 2). Sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 2. Hækl 2 st i hver af de 3 næste m (= 1 fm, 1 halv-st + 1 st som blev hæklet med farve 3). Sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 3. Hækl 2 st i hver af de 3 næste m (= 1 fm, 1 halv-st + 1 st som blev hæklet med farve 4) = 24 st

3.OMG: Fortsæt med farve 3. * Hækl 1 st i næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til, sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 4. * Hækl 1 st i næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til, sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 1. * Hækl 1 st i næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til, sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 2. * Hækl 1 st i næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til = 36 st.

4.OMG: Fortsæt med farve 2. * Hækl 1 st i hver af de 2 næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til, sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 3. * Hækl 1 st i hver af de 2 næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til, sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 4. * Hækl 1 st i hver af de 2 næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til, sæt 1 maskemarkør i løkken på den sidste st så det ikke løber og læg garnet til side. Fortsæt med farve 1. * Hækl 1 st i hver af de 2 næste st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 2 gange til = 48 st.

Fortsæt som på 4.omg, dvs der hækles 1 st mere mellem hver udtagning for hver omg, og der skiftes farve som før. Fortsæt til cirklen måler ca 20 cm i diameter. Nu afsluttes cirklen således (dette gøres med hver farve). Hækl 1 st, 1 halv-st, 1 fm, 1 km, klip og hæft tråden.

ENSFARVET SPIRAL:

Når arb skal hækles rundt startes der med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring) – brug farve 3: Hold i garnenden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langfinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, lav et omslag med tråden og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der således rundt om løkken:
1.OMG: 1 fm, 1 halv-st, 10 st = 12 m. Hver omg fortsættes nu rundt uden at afslutte.
2.OMG: Hækl 2 st i hver m = 24 m.
3.OMG: * Hækl 1 st i første st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 6 gange = 36 m.
4.OMG: * Hækl 1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* 6 gange = 48 m.
Fortsæt som på 4.omg, dvs der hækles 1 st mere mellem hver udtagning for hver omg. Fortsæt til cirklen måler ca 20 cm i diameter. Nu afsluttes cirklen således. Hækl 1 st, 1 halv-st, 1 fm, 1 km, klip og hæft tråden.

MONTERING:
Læg vrangen fra den flerfarvede spiral mod retsiden af den ensfarvede spiral og hækl dem sammen med farve nr 3:
Hækl 1 fm gennem begge lag, hækl 25 lm (= strop), derefter hækles der 1 fm i hver fm omg rundt, hækl 25 fm om stroppen og afslut med 1km i første fm på omg.

Kommentarer (3)

Lone Christiansen 20.01.2016 - 08:15:

Billede og opskrift passer ikke sammen på de nye hæklede håndklæder i Paris. Det er de hæklede grydelapper, der er sqat på som billede! Jeg venter spændt på at i snart får lagt opskrift ud på grydelapperne!

DROPS Design 20.01.2016 kl. 14:11:

Hej Lone. Ja, det var en lille fejl, grydelapperne er ny tilföjet i stedet!

Katrin 14.01.2016 - 12:44:

Squirl

Lauren McRoberts 23.12.2015 - 17:56:

Love these! Great use of color!

Kommentere opskrift DROPS 170-23