DROPS / 167 / 24

Sweet Crush by DROPS Design

Strikket DROPS poncho i ”Air” med hulmønster, snøre og slids midt foran. Strikket ovenfra og ned. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr ai-028
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
300-400-450-500 g f.nr 08, lys rosa
En rest: f.nr 01, natur (bruges til bindebånd)

DROPS RUNDP (80 cm) nr 6 – eller det p.nr du skal bruge for at få 15 m x 19 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (80 cm) nr 5 – til kant i retstrik.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 203.7kr. Læs mere.

Når arb strikkes frem og tilbage tages der ud på hver p fra vrangen. Når arb strikkes rundt, fortsættes der med at tage ud på hver 2.omg.
Der tages ud efter 1. og 3.mærke og før 2. og 4.mærke således:
Tag ud ved at slå om, omslagen strikkes IKKE DREJET på næste p/omg de skal lave hul. Omslagen strikkes løbende ind i mønsteret.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes først frem og tilbage ovenfra og ned, derefter strikkes der rundt. Slå 78-86-94-102 m op på rundp 5 med Air. Strik 2 p retstrik – se forkl over, Samtidig med at der på sidste p tages 10 m ud jævnt fordelt = 88-96-104-112 m. Skift til rundp 6. Strik således fra retsiden: 2 m retstrik, sæt 1.mærke, gentag A.1 (= 2 m) over de næste 40-44-48-52 m, sæt 2.mærke, 4 m retstrik, sæt 3.mærke, gentag A.1 over de næste 40-44-48-52 m, sæt 4.mærke, afslut med 2 m retstrik. Fortsæt mønsteret således Samtidig med at der tages ud på hver 2.p – læs UDTAGNINGSTIPS! HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 29 cm, fortsættes arb rundt. Forskyd omg så den starter midt bagpå med 4 m retstrik. Strik A.1 og retstrik som før. Fortsæt at tage ud på hver 2.omg. Når arb måler 56-58-60-62 cm skiftes til rundp 5. Strik 4 omg retstrik - se forkl over. Luk løst af.

SNOR:
Klip 2 tråde à 4 meter med natur. Sno dem sammen til de gør modstand, læg snoren dobbelt og lad den tvinde sig sammen. Bind en knude i hver ende. Træk snoren i kryds gennem hullerne i mønsteret, yderst ved de 2 m retstrik (= slidsen).

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 167-24) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (26)

Jeanette 30.05.2020 - 18:45:

Har det någon betydelse för utseendet om man väljer att INTE förskjuta maskorna så att varvet börjar mitt bak, när man stickor ihop ponchon vid 29 cm?

DROPS Design 05.06.2020 kl. 09:43:

Hej Jeanette, Ja det kan du testa :)

Mona Dahl 25.05.2020 - 23:04:

Prøver og strikke denne, den vrir seg mot venstre mer og mer. har strikket/heklet i 40 år, hva gjør jeg galt?

DROPS Design 29.05.2020 kl. 10:44:

Hej Mona, Strikker du den i DROPS Air? Har du set videoen?

How to knit A.1 in DROPS 167-24 from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Saule 08.02.2019 - 11:22:

Hi! Could you explain me how many loops do I need for size 54? Thank you for the lovely pattern)

DROPS Design 08.02.2019 kl. 12:12:

Dear Saule, you will find the number of stitches to cast on under the written pattern, ie 78 sts in first size, 86 sts in 2nd size, 94 sts in 3rd size and 102 sts in larger size. To find the matching size, compare the measurements from a similar garment you have and like the shape to the ones from t he chart. Read more about sizing here. Happy knitting!

Christiane 27.01.2019 - 18:19:

Je ne comprends pas le A1 en aller retour faut-il faire 1 end 2 env 3 le motif 4 end 5 end 6 end et en rond 1 end 2 end 3 motif 4 env 5 end 6 env aimerais savoir si bien compris merci

DROPS Design 28.01.2019 kl. 11:38:

Bonjour Christiane, A.1 se tricote sur 2 mailles ainsi en allers et retours: rang 1 (sur l'endroit): 2 m end, rang2: 2 m env (sur l'envers), Rang3 (2 m ens à l'end, 1 jeté). Rang4: 2 m end. Rang 5: 2 m end. Rang6: 2 m end. En rond: Rangs 1&2: 2 m end. Rang3: 2 m ens à l'end. Rangs 4 &6: 2 m env. Rang5: 2 m end. Bon tricot!

Sol Østhagen 25.06.2018 - 18:21:

Hei! Når jeg skal begynne å strikke rundt og forskyve omgangen, betyr det at jeg altså begynner med de fire rette maskene?

DROPS Design 27.06.2018 kl. 15:22:

Hei Sol. Ja det betyr at du begynner midt bak med 4 masker rille og fortsetter ellers mønsteret etter A.1. God fornøyelse.

Rosalba Hernández 16.03.2018 - 20:22:

Cómo muevo la vuelta de inicio a los 4 puntos de atrás?

DROPS Design 08.04.2018 kl. 18:34:

Hola Rosalba, al terminar la vuelta cortas el hilo, cuentas 4 puntos desde atrás y colocas en él el marcapuntos. A partir de ahora, este punto contará como inicio de la vuelta.

Delchet 10.05.2017 - 12:34:

Bonjour, je bloque sur le poncho. j'ai fait mes 29 cm en allers retours, et je ne vois pas comment décaler le tour au milieu dos en commençant par 4 m. au point mousse pour continuer en rond. J'ai regardé la vidéo sans succès. Mon dernier rang est le 6 de A1. Pouvez-vous m'aider ? Merci

DROPS Design 10.05.2017 kl. 13:51:

Bonjour Mme Delchet, vous pouvez couper le fil et commencer les tours après les 4 m point mousse du milieu dos. Bon tricot!

Benedetta 30.09.2016 - 08:55:

Sì, infatti dopo ho capito.Grazie

Benedetta 29.09.2016 - 21:36:

Buonasera,in merito agli aumenti non è specificato quante m.bisogna aumentare e quante sono le maglie alla fine in totale.Potete aiutarmi? Grazie

DROPS Design 29.09.2016 kl. 22:17:

Buonasera Benedetta, nel SUGGERIMENTO PER GLI AUMENTI all'inizio delle spiegazioni può trovare tutte le indicazioni che ha chiesto. Deve continuare ad aumentare fino a quando il lavoro misura 29 cm. Buon lavoro!

Sandrine 24.08.2016 - 19:07:

Bonsoir et merci pour vos explications qui m'ont permis de comprendre très clairement. Aujourd'hui j'ai bien avancé et je dois commencer à tricoter le poncho en circulaire. Pourriez-vous me dire si je commence le premier rand en maille envers, puis inversement. En sachant, que j'ai juste avant le rang "2 m ens à l'end, 1 jeté". Merci encore pour votre aide précieuse.

DROPS Design 25.08.2016 kl. 10:04:

Bonjour Sandrine, tout à fait, quand vous tricotez ce motif en rond, vous tricotez les mailles comme elles doivent se présenter sur l'endroit, c'est-à-dire aux rangs 1 et 2: à l'endroit, rang 3: comme avant (2 m ens à l'end, 1 jeté), rang 4: à l'env, rang 5: à l'end, rang 6: à l'env. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 167-24