DROPS / 162 / 37

Warm And Soothing by DROPS Design

Hæklet DROPS klud i ”Cotton Light” med muslingemønster.

DROPS Design: Model nr cl-053
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Mål: 22 x 22 cm
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
100 g f.nr. 02 hvid
100 g f.nr. 01 natur
100 g f.nr. 21 lys beige

En klud vejer ca 45 gr.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få ca 20 st i bredden på 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 8.50 kr /50g
DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 8.50 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 72kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1, A.2 og A.3.
----------------------------------------------------------

KLUD:
Hækl 32 løse lm med nål 3,5 og Cotton Light (ink 1 lm til at vende med). Derefter hækles der efter MØNSTER - se diag således: hækl A.1, gentag A.2 totalt 4 gange og afslut med A.3. Når diag er hæklet 1 gang i højden gentages række 2-5. Hækl til kluden måler ca 22 cm i højden, sørg for at sidste række er række 2 i diag.

KANT: Vend arb og hækl en kant rundt med start langs sidste række således: 1 lm og 1 fm i første st, * 2 fm om næste lm-bue (med 2 lm), 1 fm i næste fm, 2 fm om næste lm-bue (med 2 lm), 1 fm om næste lm-bue (med 1 lm) *, gentag fra *-* rækken ud og afslut med at hækle 1 fm, 1 lm og 1 fm om sidste st (=hjørnet).
Drej arb og hækl videre ned langs siden. Hækl 1 fm om samme st som hjørnet, * 1 fm om næste fm, 1 lm, 2 fm hver af de næste 2 st *, gentag fra *-* og afslut med 1 fm, 1 lm og 1 fm i sidste m (=hjørnet).
Drej arb og hækl langs lm-rækken fra starten af arb således: * 2 fm om næste lm-bue (med 2 lm), 1 fm i næste fm, 1 lm, 2 fm om næste lm-bue (=med 2 lm) *, gentag fra *-* rækken ud og afslut med 1 fm, 1 lm og 1 fm i sidste fm.
Drej arb igen og hækl op lags siden på samme måde som den anden side. Afslut med 1 fm, 1 lm og 1 km i første fm i beg af omg. Klip og hæft tråden.

Diagram

= 9 st i 1 lm
= 9 st om 1 lm
= 1 st i 1 m
= 1 fm i 1 m

Tytti åberg 29.11.2017 - 17:49:

Ennen teidän sivuilla oli virkkausohjeet eikä piirrustuksia. En ymmärrä eroa 9 p samaan kjs:aan tai 9 p saman kjs:n ympäri. En muutenkaan ymmärrä juurikaan kuin ensimmäisen rivin ohjeesta. Harmittaa kun odotin taas virkkaamiseen aloitusta pitkästä aikaa.

Tina Petersen 30.10.2017 - 11:35:

Hvordan læser jeg opskriften, linie 2 og linie 5? vh tina

DROPS Design 31.10.2017 kl. 10:04:

Hei Tina. Husk å lese diagramforklaringen som vises over diagrammet. 2. RAD: 3 luftmasker, 1 stav i siste fastmaske på 1.rad, * 2 luftmasker, 1 fastmaske i 5. stav ( i stav-gruppen), 2 luftmasker, 1 stav i fastmaske i 1.rad, 1 luftmaske, 1 stav i samme fastmaske *, gjenta *-* 4 ganger totalt, 2 luftmasker, 1 fastmaske i 5. stav ( i stav-gruppen), 2 luftmasker og 2 staver i siste fastmaske på raden. 5. RAD: 1 luftmasker, 1 fastmaske i 1.fastmaske, hopp over 2 luftmasker, 9 staver om luftmaske, hopp over 2 luftmasker, * 1 fastmaske i fastmaske, hopp over 2 luftmasker, 9 staver om luftmaske, hopp over 2 luftmasker *, gjenta *-* 4 ganger totalt. 1 fastmaske i fastmaske. God Fornøyelse!

Natouchkaya 06.03.2017 - 11:51:

Il y a une erreur dans le diagramme. Il y a 5 brides seulement et non 6 dans la demie coquille du début de rang Cordialement

Sara 10.12.2016 - 22:50:

Hej! Jag älskar det här mönstret, men har precis lärt mig virka och kan inte klura ut skillnaden mellan "9 st i lm" och "9 st OM lm". Vad menas när det är "om lm"?

DROPS Design 12.12.2016 kl. 15:02:

Hej Sara. Du skal simpelthen hekle OMKRING lm i stedet for i den. Jeg ved vi har en video med det, men kunne ikke finde den lige nu. Sorry, haaber du forstaar hvad jeg mener nu

Mie 12.08.2016 - 20:14:

Hej. Jeg har forsøgt at hækle muslingemønster kluden på mønster 162-37, men når jeg har lavet a1x1 og a2x3 har jeg kun 2 luftmasker tilbage - det svarer så til den fm i a3, samt en i overskud - dvs. at jeg synes at der mangler 5 lm før at det passer med 5 muslinger i den færdige 1. række... Passer mønsteret længere oppe i rækkerne, hvis jeg starter ud med 37 lm istedet for de 32 lm ? Jeg er kun nået til a2x3, og har derfor ikk hæklet andre rækker end det. Mvh. Mie

DROPS Design 15.09.2016 kl. 13:14:

Hej Mie. Du har 32 lm, du vender med 1 lm (31 lm) og haekler A.1 = 6 lm, gentager A.2 4 gange (4 x 6 m) = 24 lm og afslutter med A.3 = 1 lm: 1+6+24+1 = 32 i alt.

Johanna 18.02.2016 - 15:27:

Skulle bli glad om ni ville visa med ett filmklipp! Tycker det är så bra att se på era klipp och man lär sig mycket genom att bara titta! 😊

Ingunn 27.01.2016 - 12:10:

Hei, har forsøkt meg på disse, men forstår ikke hvordan 32 løse luftmasker er nok til å få en pen kant i starten. Har forsøkt flere ganger nå og uten hell. Høyere opp i rad 2 og 4 blir det 41 masker i raden. Er de ikke lettere å begynne med noe tilsvarende i bunn?

DROPS Design 09.03.2016 kl. 16:02:

Hej Ingunn, Med 32 lm får du plads til 5 rapporter af diagrammet og så 1 kantm i hver side. Hækle et par rækker og se om du synes de er store nok, ellers må du lave dem større med 6 lm, (hver rapport hækles over 6 lm. God fornøjelse!

Ans Folie 11.11.2015 - 17:51:

Bonjour je comprend pas le diagramme. Le diagramme ne correspond pas à la légende du diagramme. Dans la légende cela dit une bride dans une maille et le diagramme montre 2 brides dans une maille en l'air et une mailles serré. Si je le suis ainsi ça ne fonctionne pas. La légende mentionne 9 brides dans une maille en l'air mais le diagramme ne le mentionne pas. J'aimerais avoir des explications svp. Plusieurs sont intéressé au modèle mais on n'y parvient. Merci

DROPS Design 12.11.2015 kl. 12:07:

Bonjour Ans Folie, la légende correspond bien au diagramme, tout est correct, cliquez ici pour voir pas à pas comment réaliser ce diagramme. Bon crochet!

Iacopinelli Christiane 11.10.2015 - 16:56:

À quoi servent ces lavettes ?

DROPS Design 12.10.2015 kl. 09:58:

Bonjour Mme Iacopinelli, elles peuvent être utilisées comme gant de toilette, ou pour nettoyer (tables, meubles, etc..) - en fonction de l'usage que vous souhaitez. Bon crochet!

Laurie 11.10.2015 - 04:57:

I cannot follow the diagram either. Is there a written pattern? It would be so helpful because I really like the pattern but after many attempts, my washcloth just is not turning out like the picture. Please help. Thank you.

DROPS Design 12.10.2015 kl. 09:45:

Dear Laurie, there is no written pattern to this diagram. Start reading diagram from the bottom corner on the right side and read from the right towards the left from RS and from the left towards the right from WS. Each symbol represents 1 st/group of st as written under diagram text. For any individual assistance, you are welcome to contact your DROPS store. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS 162-37