DROPS Extra / 0-1062

Dinner At The Kringles by DROPS Design

DROPS Jul: Strikket DROPS bestikholder i ”Paris” med snoninger

DROPS Design: Model nr w-535
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Mål: Lændge: 16 cm uden dusk. Omkreds øverst: 22 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 12, rød
50 g f.nr 16, hvid

1 nøgle rød er nok til 2 bestikholdere.

DROPS PARPINDE NR 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 20 m x 27 p glatstrik eller 20 m x 40 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 17.9kr. Læs mere.

Der tages 1 m ud ved at slå om, på næste p strikkes omslaget drejet (dvs i bagerste del af m i stedet for i forreste) for at undgå hul.

MØNSTER:
Se diag A.1. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

BESTIKHOLDER:
Arb strikkes frem og tilbage og syes sammen til sidst.

Slå 14 m op (inkl 1 kantm retstrik i hver side) på p 3,5 med rød. 1.p strikkes således fra retsiden: 1 kantm RETSTRIK – se forkl over, 2 m glatstrik, 1 m retstrik, * 3 m glatstrik, 1 m retstrik *, gentag fra *-* 1 gang til, 1 m glatstrik, 1 kantm retstrik. Fortsæt således frem og tilbage. Når arb måler 2 cm tages der ud således på næste p fra retsiden – læs UDTAGNINGSTIPS: 1 kantm retstrik, slå om, 1 m glatstrik, slå om, 1 m glatstrik, * 1 m retstrik, 1 m glatstrik, slå om, 1 m glatstrik, slå om, 1 m glatstrik *, gentag *-* 1 gang til, 1 m retstrik, 1 m glatstrik, 1 kantm retstrik = 20 m. OBS! Omslagen strikkes ind i glatstrik. Når arb måler 5 cm tages der 3 m ud jævnt fordelt i hver af de 3 første partier med glatstrik (dvs 9 m taget ud) = 29 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Nu strikkes der mønster således fra retsiden: 1 kantm retstrik, * A.1 (= 6 m), 3 m retstrik *, gentag *-* 2 gange til, 1 kantm retstrik. Fortsæt således, SAMTIDIG når arb måler 2 cm tages der 1 m ud i hver side af hvert parti med retstrik (dvs 6 m på p) = 35 m. OBS: Omslagen strikkes i retstrik! Gentag udtagningen for hver 2.cm 3 gange til = 53 m. Når arb måler totalt 15 cm, skiftes der til hvid og der strikkes 2 p retstrik før der lukkes af.

MONTERING:
Start øverst ved den hvide kant på bestikholderen og sy sømmen indenfor 1 kantm retstrik med rød. Klip tråden men lad den være ca 20 cm. Træk tråden igennem m i opslåningskanten en efter en, træk sammen og hæft.

POMPON:
Lav en pompon på 3 cm i diameter med hvid. Sy den til opslåningskanten.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p

Anna 01.10.2018 - 12:13:

Danke für die Antwort .,norwegisch ° das hat mich irritiert.Ich hab schon ein Muster Mützchen fertig ,kraus rechts nach "deutscher Art " gestrickt ,schaut gut aus .

Anna 29.09.2018 - 00:05:

Haalo ! Ich beschäftige mich grade mit dem Muster.Bin auch etwas verwirrt ,was bitte ist 1 M kraus rechts ?Im Video schaut es aus als wenn der Faden anders wie beim rechts stricken geholt wird .Ich kenne kraus rechts nur in der Hinreihe rechts , in der Rückreihe rechts gestrickt .Habe noch nie 1 Masche kraus rechts gestrickt .

DROPS Design 01.10.2018 kl. 08:15:

Liebe Anna, die Kraus rechts gestrickte Maschen werden hier immer rechts in der Hin- sowie in der Rückreihen gestrickt. Die Glatt rechts gestrickte Maschen werden rechts in der Hinreihen und links in der Rückreihen gestrickt. Im Video sind die linke Maschen nach Norwegischer Art gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Jeannette 27.11.2017 - 12:51:

Hallo und danke für die Info. Wenn ich die 20 Maschen habe, wie stricke ich dann weiter bis zu den 5 cm??? Welches Muster?? VG Jeannette

DROPS Design 27.11.2017 kl. 13:18:

Liebe Jeanette, diese 20 Maschen stricken Sie wie zuvor, dh kraus rechts und glatt rechts, die Zunahmen werden glatt rechts gestrickt (Das können Sie auch im Video sehen), dann nach 5 cm werden 9 M zugenommen, dann A.1 stricken. Viel Spaß beim stricken!

Jeannette 18.11.2017 - 15:27:

Hallo, versuche gerade dieses Model nachzuarbeiten. Leider bleib ich schon am Anfang hängen. Wenn ich die erste Reihe zugenommen habe, gäbe ich 20 Maschen auf der Nadel. In der nächsten Reihe kommt ich dann nicht weiter. Habe zwei Maschen zuviel auf der Nadel. Oder stricke ich dann anders weiter bis zu den 5cm Gesamtlänge????? Über eine Hilfe wäre ich dankbar. VG Jeannette

DROPS Design 20.11.2017 kl. 09:00:

Liebe Jeannette, nach 2 cm nehmen Sie zu 20 M zu, dann stricken Sie diese 20 M bis die Arbeit 5 cm mißt, dann nehmen Sie 9 M zu (= 29 M.). Das Video unten zeigt wie man dieses Modell strickt. Viel Spaß beim stricken!

Sophie Marais 30.11.2016 - 15:56:

"EN MÊME TEMPS, quand l'ouvrage mesure 2 cm, augmenter 1 m de chaque côté de chaque section au point mousse (soit 6 augmentations au total) = 35 m. NOTE: Tricoter les jetés au point mousse! Répéter ces augmentations tous les 2 cm encore 3 fois = 53 m." Il faut plutôt lire, en même temps, quand l'ouvrage mesure 7 cm Merci pour votre réponse

DROPS Design 30.11.2016 kl. 16:27:

Bonjour Mme Marais, les 2 cm sont à mesurer depuis le début des torsades. Bon tricot!

Mona 21.11.2016 - 22:59:

Wunderschön aber leider ist die Anleitung sehr verwirrend. Und Kompliziert. Ich Blicke da nicht mehr durch. Schade. Ich hätte es gerne Nachgearbeitet.

DROPS Design 22.11.2016 kl. 09:07:

Liebe Mona, gerne können Sie Ihre Frage hier stellen, und/oder auch Ihren DROPS Laden nachfragen. Viel Spaß beim stricken!

Linda 29.09.2016 - 23:17:

Na het opzetten staat er 1 kantsteek ribbelsteek en dan 2 tricotsteek breien, 1 ribbelsteek enz. maar als ik de film bekijk zie ik 1 kantsteek ribbelsteek, 1 tricotsteek en dan de rest. Wat moet ik nu aanhouden?

DROPS Design 30.09.2016 kl. 14:01:

Hoi Linda. Ik zou het patroon aanhouden.

LOUCHART 11.11.2015 - 09:58:

Je vais en tricoter pour ma table ça fera son petit effet, c'est très joli.

LOUCHART 11.11.2015 - 09:57:

Je vais en tricoter pour ma table ça fera son petit effet, c'est très joli.

Flora 14.10.2015 - 14:49:

Bonjour, quand vous dites " 2 mailles jersey, 1 point mousse "; les mailles jersey se tricotent-elles à l'endroit ou à l'envers ? Merci

DROPS Design 14.10.2015 kl. 17:22:

Bonjour Flora, on va tricoter ces 2 m en jersey endroit (à l'end sur l'end et à l'env sur l'envers). Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1062