DROPS / 156 / 45

Canyon Rose by DROPS Design

Strikket DROPS hals i ”Big Delight” med retstrik og perlestrik.

Tags: halsvarmere,

DROPS Design: Model nr db-036
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – L/XL – XXL/XXXL.
Mål: Omkreds øverst: 68-74-77 cm. Omkreds nederst: 100-111-120 cm. Højde: 32-34-36 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g i alle str i f.nr 02, sommereng

DROPS RUNDP (60 cm) nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 20 p perlestrik på 10 x 10 cm og 13 m x 24 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 38.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 38.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 77.9kr. Læs mere.

1.OMG: * 1 ret, 1 vrang *, gentag fra *-*.
2.OMG: ret over vrang og vrang over ret. Gentag 2.omg.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at slå om, på næste omg strikkes omslaget drejet ret (dvs i bagerste del af m i stedet for i forreste) for at undgå hul.
----------------------------------------------------------

HALS:
Halsen strikkes rundt på rundp ovenfra og ned. Slå 88-96-100 m LØST op på rundp 8 med Big Delight. Strik PERLESTRIK – se forkl over, SAMTIDIG når arb måler 8 cm tages der 16-20-28 m ud jævnt fordelt – læs UDTAGNINGSTIPS = 104-116-128 m. OBS! Perlestrikken vil forskyde sig på omg med udtagning. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt med perlestrik til arb måler 17 cm. Arb strikkes nu i RETSTRIK – se forkl over, til færdig mål. Når arb måler 24-25-26 cm tages der 13-14-14 m ud jævnt fordelt = 117-130-142 m. Gentag udtagningen når arb måler 28-30-31 cm = 130-144-156 cm. Strik til arb måler 32-34-36 cm, luk LØST af.

Miriam 30.09.2018 - 18:39:

Muchas gracias por la aclaración, siempre se aprende algo nuevo. ;)

Miriam 25.09.2018 - 16:45:

No entiendo porqué las intrucciones del patrón comienzan diciendo: "PUNTO MUSGO (en redondo en ag circular): *1 vta de derecho y 1 vta de revés*, repetir de * a *. 1 pliegue = 2 vtas. " Cuando la peculiaridad de Punto MUSGO es que "todas las vueltas se tejen del derecho" Podéis confirmar que el patrón está bien??

DROPS Design 30.09.2018 kl. 18:27:

Hola Miriam. Cuando el punto musgo es de ida y vuelta, todas las filas se trabajan de derecho, pero cuando el punto musgo se trabaja en REDONDO, se trabaja 1 vuelta de derecho y 1 vuelta de revés. Si trabajar todas las vueltas de derecho vas a obtener una labor en punto jersey.

Karine 02.01.2017 - 15:03:

Bonjour, les augmentations du tour de cou sont-elles a repartir sur le meme rang ? Merci Karine

DROPS Design 02.01.2017 kl. 16:56:

Bonjour Karine, tout à fait les augmentations sont à répartir sur le même rang, le point de riz sera décalé à chaque rang d'augmentation. Bon tricot!

Gail Thorpe 12.04.2016 - 06:31:

Hi, I have a hard time knowing what size of the pattern to make. I just finished the shawlette Karen Drops 148-19. I made the S/M because my high school age granddaughters are petite. The shawl is beautiful but very small. My measurements are perfect. My finished shawl is 12 inches wide and 53 inches long over all. I am just starting Canyon Rose Drops 156-45 and I am in a dilemma on what size to make. Can you correlate the S/M, L/XL and XXL/XXXL to U.S. sizes of 6, 8,10,12,14, etc? Thank you!

DROPS Design 12.04.2016 kl. 09:25:

Dear Mrs Thorpe, you will find finished measurements in inches under tab "Materials": circumference at the top and at the bottom + height for each size. Remember you can get also further individual assistance from your DROPS store. Happy knitting!

Basia 27.12.2014 - 18:43:

Witam. Nie jest dla mnie jasne co znaczy że wzór w ściegu ryżowym będzie się przesuwał wraz z dodawaniem oczek. Po dodaniu oczek w mojej robótce wzór się zupełnie zburzył. Proszę o pomoc.

DROPS Design 29.12.2014 kl. 08:20:

Oczka są dodawane tylko raz, więc ścieg nie będzie zbyt "zburzony". Proszę dodać oczka (narzuty) starając się dodawać zawsze za oczkami lewymi. Następne okrążenie zacząć wykonywać tak jak ścieg ryżowy - czyli jak oczko było prawe to nad nim lewe, a tam gdzie jest narzut będzie oczko przekręcone (zależy jak wypada na prawo/na lewo) i do końca na przemian oczka prawe i lewe już bez patrzenia na to co było poniżej (poprzednie okrażenie). Przejście w ściegu ryżowym nie będzie bardzo widoczne. POWODZENIA

Tove Berg 11.07.2014 - 23:37:

Fantastisk flott,venter i spenning på oppskrift :-)Det er alltid en glede å gå inn på deres sider og jeg har btukt tusenvis av kroner på garbn fra Strikkenett.no.Dere har flott kvalitet,som deretter fremmer arbeidslyst og kreativitet :-)

Pascale 26.06.2014 - 13:42:

Simplement Joli et pratique

RuthBodil 18.06.2014 - 02:06:

Dessa färger, påminner om när jag som ung virkade mor en pannlapp efter eget skön,- den värmde , som arv. En gång en fattig flickas julklapp till Mor...

Véronique 04.06.2014 - 08:39:

Tout simple et vite réalisé, ce modèle met bien en valeur cette laine aux couleurs changeantes. Joli effet de rayures.

Kommentere opskrift DROPS 156-45