DROPS / 156 / 24

Belinda's Dream by DROPS Design

Strikket DROPS hue og hals i ”Nepal” med retstrik og spiralmønster.

DROPS Design: Model nr ne-156
Garngruppe C eller A+A
-----------------------------------------------------------
HUE:
Str: S/M - M/L
Passer hovedmål: 54/56 - 56/58 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g i alle str i f.nr 3112, støvrosa

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm.

HALS:
Str: S/M - L/XL
Omkreds: ca 55-58 cm
Højde: ca 18-22 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g i alla str i f.nr 3112, støvrosa

DROPS RUNDP (40 eller 60 cm) nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Nepal DROPS Nepal
65% Uld, 35% Alpaca
fra 14.95 kr /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 14.95 kr /50g
YarnLiving
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 15.95 kr /50g
YarnLiving
Pinde & Hæklenåle
Garnet til denne opskrift koster fra 88kr. Læs mere.
RETSTRIK (rundt på rundp):
1 omg ret og 1 omg vrang.

SPIRALMØNSTER:
Strik * 2 vrang, 5 ret *, gentag fra *-* omg rundt. Mønsteret går over 7 m og maskeantallet på arb er delbart med 7 + 1. Når der strikkes rundt vil mønsteret automatisk forskyde sig 1 maske mod højre for hver omg og lave et spiralmønster.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på rundp, skift til strømpep efter hånden.
Slå 85-92 m op på rundp 4,5 med Nepal. Strik RETSTRIK - se forkl over - til arb måler 3 cm. Derefter strikkes der SPIRALMØNSTER - se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 19-20 cm fortsættes der i glatstrik - SAMTIDIG på første omg tages der 1-2 m ind = 84-90 m. Derefter sættes der 6 mærker i arb med 14-15 m mellem. På næste omg tages der 1 m ind før hvert mærke = 78-84 m. Gentag hver 2.omg 5-6 gange til (= totalt 6-7 gange) = 48 m. Derefter tages der ind på hver omg, totalt 5 gange = 18 m. På næste omg strikkes alle m ret sammen 2 og 2 = 9-9 m. Arb måler ca 27-28 cm. Klip tråden, brug en nål og træk den gennem de sidste m, og hæft godt.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 109-116 m op på rundp 4,5 med Nepal. Strik 6 omg retstrik - se forkl over. Strik 1 omg ret - Samtidig med at der på sidste p tages 10 m ind jævnt fordelt = 99-106 m. Strik 1 omg vrang. Fortsæt med SPIRALMØNSTER - se forkl over til arb måler 16-20 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt i retstrik til arb måler 18-22 cm, afslut med 1 omg vrang og luk af på næste omg med ret.

Kommentarer (30)

Leave your comment!

Susan Andersen 30.12.2017 - 12:14:

Hej. Kan man strikke den på alm. pinde?

DROPS Design 03.01.2018 kl. 14:27:

Hei Susan. Så lenge du får riktig strikkefasthet som er oppgitt i oppskriften kan du strikke med både aluminum, bambus eller plast. God Fornøyelse!

Loredana 17.11.2016 - 21:30:

Buonasera, ho realizzato il cappello in blu oceano e sono rimasta molto soddisfatta, piace anche alla destinataria che lo trova molto caldo. Ora vorrei fare, per la mia nipotina, un cappello " minion" : che tipo di filato e che giallo mi consigliate? Grazie

DROPS Design 17.11.2016 kl. 22:00:

Buonasera Loredana. Se vuole usare il Nepal, può scegliere il giallo ocra. Può considerare anche i colori del filato Flora, eventualmente lavorandolo doppio. Per un ulteriore aiuto più personalizzato, il suo rivenditore Drops di fiducia è a sua disposizione. Buon lavoro!

Loredana 17.11.2016 - 21:05:

Buonasera, ho realizzato il cappello in blu oceano, sono felice del risultato, piace anche molto alla destinataria. Ora la mia nipotina mi ha chiesto il cappello dei minion , che filato e che giallo posso usare? grazie

DROPS Design 17.11.2016 kl. 22:01:

Buonasera Loredana. Se vuole usare il Nepal, può scegliere il giallo ocra. Può considerare anche i colori del filato Flora, eventualmente lavorandolo doppio. Per un ulteriore aiuto più personalizzato, il suo rivenditore Drops di fiducia è a sua disposizione. Buon lavoro!.

Loredana 12.11.2016 - 15:59:

Ho ricevuto l'ordine molto velocemente, sono molto contenta. i colori ordinati sono molto belli e il filato è molto morbido. non vedo l'ora di iniziare i cappelli che regalerò ai miei cari per Natale.

Loredana Ferrero 07.11.2016 - 19:17:

Buongiorno, è possibile lavorare il motivo a spirale con due ferri normali? grazie

DROPS Design 07.11.2016 kl. 19:33:

Buonasera Loredana, se vuole lavorare il motivo avanti e indietro sui ferri dritti, è possibile, ma deve adattare il motivo alla lavorazione in piano, mantenendo lo spostamento delle maglie. Buon lavoro!

Marta 20.10.2016 - 09:31:

What is the reason to dec 10 stitches in the neck warmer? What is the purpose of that? Is it ok to start with 99-106 stitches? Thanks

DROPS Design 20.10.2016 kl. 13:43:

Dear Marta, you have less st in 10 cm in pattern than in garter st so that you will keep the width. Happy knitting!

Alexa 02.07.2016 - 12:19:

Wäre es möglich für die Abnahme eine genau Angabe zu machen? In anderen Anleitungen stehr wie jede Runde gestrickt werden muss. Bsp. 1. Runde 8M rechts dan 2 re M zusammenstricken in der Folge wiederholen 2.Runde 7M sricken 2 M re zusammen stricken etc etc. usw. usw. Ich habe das gleiche Problem wie alle Anderen das die Abnhme nicht das gewünschte Ergebnis bringt. Vielen Dank

DROPS Design 06.07.2016 kl. 08:43:

Liebe Alexa, wenn Sie die Markierungen setzen, wissen Sie genau, an welcher Stelle abgenommen wird.

Marylene 06.02.2016 - 14:37:

Bonjour, j'aurais aimé savoir la longueur du cable pour le bonnet 85 mailles et aussi la longueur du cable pour le tour de cou 109 mailles. Merci!

DROPS Design 08.02.2016 kl. 11:16:

Bonjour Marylène, pour le bonnet, on utilise une aiguille circulaire de 40 cm et pour le tour de cou soit une de 40 cm soit une de 60 cm, au choix. Bon tricot!

PATRICIA SMITH 08.12.2015 - 16:49:

It is difficult to read comments in various languages. Can you provide an option to translate directly from your website. It is hard to flip back and forth especially when attempting to understand or correct a k I tying error.

Jenny 21.03.2015 - 00:26:

Bonjour, Est-ce que les diminutions ce font à l'envers, pour reproduire le motif observé sur la photographie.

DROPS Design 21.03.2015 kl. 10:46:

Bonjour Jenny, on diminue en tricotant 2 m ens à l'end avant chaque marqueur, tous les 2 tours puis tous les tours, le motif de la fin du bonnet se formera ainsi de lui même. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 156-24