DROPS / 156 / 24

Belinda's Dream by DROPS Design

Strikket DROPS lue og hals i ”Nepal” med riller og spiralmønster.

DROPS Design: Modell nr ne-156
Garngruppe C eller A+A
-----------------------------------------------------------
LUE:
Str: S/M - M/L
Passer hodemål: 54/56 - 56/58 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g i alle str i f.nr 3112, støvrosa

DROPS SETTP OG RUNDP (40 cm) NR 4,5 – eller det p.nr du må bruke for å få 18 m x 23 p glstrikk på 10 x 10 cm.

HALS:
Str: S/M - L/XL
Omkrets: ca 55-58 cm
Høyde: ca 18-22 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g i alla str i f.nr 3112, støvrosa

DROPS RUNDP (40 eller 60 cm) NR 4,5 – eller det p.nr du må bruke for å få 18 m x 23 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: poselue, mønster/teknik: spiral, type oppskrift: hals, luer, sett,

SPIRALMØNSTER:
Strikk * 2 m vrang, 5 m rett *, gjenta fra *-* omg rundt. Mønsteret går over 7 m og maskeantallet på arb er delbart med 7 + 1. Når det strikkes rundt vil mønsteret automatisk forskyve seg 1 maske mot høyre på hver omg og lage et spiralmønster.
----------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på rundp, bytt til settp etter hvert.
Legg opp 85-92 m på rundp 4,5 med Nepal. Strikk RILLER - se forkl over - til arb måler 3 cm. Deretter strikkes det SPIRALMØNSTER - se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 19-20 cm strikkes det videre i glattstrikk - SAMTIDIG på første omg felles det 1-2 m = 84-90 m. Deretter settes det 6 merker i arb med 14-15 m mellomrom. På neste omg felles det 1 m før hvert merke = 78-84 m. Gjenta fellingen på hver 2.omg 5-6 ganger til (= totalt 6-7 ganger) = 48 m. Deretter felles det videre på hver omg, totalt 5 ganger = 18 m. På neste omg strikkes alle m rett sammen 2 og 2 = 9-9 m. Arb måler ca 27-28 cm. Klipp tråden, bruk en nål og tre den gjennom de siste m, snurp sammen og fest godt.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Legg opp 109-116 m på rundp 4,5 med Nepal. Strikk 3 RILLER - se forkl over. Strikk 1 omg rett - SAMTIDIG som det på siste p felles det 10 m jevnt fordelt = 99-106 m. Strikk 1 omg vrang. Videre strikkes det SPIRALMØNSTER - se forkl over til arb måler 16-20 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk videre i riller til arb måler 18-22 cm, avslutt med 1 omg vrang og fell av på neste omg med rett.