DROPS / 158 / 42

Winter Blues by DROPS Design

Hæklet DROPS hals, pandebånd og pulshandske i ”Big Delight”.

DROPS Design: Model nr db-047
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
HALS:
Størrelse: S/M – M/L – L/XL
Mål: Omkreds: 66-70-74 cm. Højde midt foran: 34-40-42 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g i alle str i f.nr 12, jeansblå/teal

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller den nål du skal bruge for at få 14 st x (5 rækker st + 4 rækker fm) på 10 x 10 cm.

PANDEBÅND:
Størrelse: S/M – M/L – L/XL
Passer hovedmål: 54/56 – 56/58 – 58/60 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
100 g i alle str i f.nr 12, jeansblå/teal

DROPS HÆKLENÅL NR 5 – eller den nål du skal bruge for at få 14 dbl-st x (4 rækker dbl-st + 4 rækker fm) på 10 x 10 cm.

PULSHANSKER:
Størrelse: S/M – M/L – L/XL
Mål: Omkreds: 16-17-18 cm. Længde: 18-19-20 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
100 g i alle str i f.nr 12, jeansblå/teal

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller den nål du skal bruge for at få 14 dbl-st x (4 rækker dbl-st + 4 rækker fm) på 10 x 10 cm.

Til hele sættet skal der bruges: 200-300-300 g.
----------------------------------------------------------

fra 36.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 36.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 73.9kr. Læs mere.
HÆKLEINFO:
I beg af hver række med fm, erstattes første fm med 1 lm.
I beg af hver række med st, erstattes første st med 3 lm.
I beg af hver række med dbl-st (gælder ikke halsen) erstattes første dbl-st med 4 lm.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb hækles frem og tilbage nedenfra og op. Hækl 3 lm på hæklenål 5 med Big Delight og sæt dem til 1 ring med 1 km i 1.lm.
1.RÆKKE (= retsiden): Hækl 3 lm + 4 st om lm-ringen. Vend.
2.RÆKKE (= vrangen): Læs HÆKLEINFO! Hækl 1 fm i hver st. Vend.
3.RÆKKE: Hækl 5 lm + 2 dbl-st + 1 st i 1.fm, 1 st i hver fm til der er 1 fm tilbage, hækl 1 st + 2 dbl-st + 1 tredbl-st i sidste fm. Vend.
4.RÆKKE: Hækl 1 fm i hver m. Vend. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
Gentag 3. og 4.række til der er 47-53-53 fm på rækken – afpas efter en række med fm (vrangen) og hækl 23-23-26 LØSE lm i slutningen af denne række * – Klip IKKE tråden (der hækles videre herfra bagefter)! Brug 1 ny tråd og hækl nye lm i 1.fm på samme række således: Hækl 1 km + 23-23-26 LØSE lm – klip denne tråd og træk tråden gennem sidste m = 93-99-105 m på rækken. HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Fortsæt fra * således:
1.RÆKKE (= retsiden): Hækl 1 st i hver lm og fm = 93-99-105 st. Vend.
2.RÆKKE (= vrangen): Hækl 1 fm i hver st. Vend.
Gentag 1. og 2.række til arb måler ca 18-22-24 cm.
Klip tråden (behold lidt tråd til monteringen). Halsen måler ca 34-40-42 cm i højden midt foran.

MONTERING:
Sy kortsiderne sammen.
----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Arb hækles frem og tilbage og sys sammen til sidst.
Hækl 69-72-74 LØSE lm på hæklenål 5 med Big Delight.
1.RÆKKE (= vrangen): Læs HÆKLEINFO! Hækl 1 fm i hver lm, vend.
2.RÆKKE (= retsiden): Hækl 1 dbl-st i hver fm.
Gentag disse 2 rækker totalt 4 gange – HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Gentag 1.række 1 gang til. Arb måler ca 10,5 cm i højden og 49-51-53 cm i bredden. Klip tråden – behold lidt tråd til montering.
Derefter hækles der et bånd således: Hækl 7 lm. Vend, og hækl 1 fm i hver m. Fortsæt med 1 fm i hver fm til arb måler ca 10 cm – behold lidt tråd til montering.

MONTERING:
Sy kortsiderne af båndet sammen til 1 ring og sæt det på pandebåndet. Sy kortsiderne på pandebåndet sammen til 1 ring.
----------------------------------------------------------

PULSHANSKE:
Arb hækles frem og tilbage nedenfra og op, og sys sammen i siden, derefter hækles tommelfinger.
Hækl 22-24-25 LØSE lm på hæklenål 5 med Big Delight.
1.RÆKKE (= vrangen): Læs HÆKLEINFO! Hækl 1 fm i hver lm, vend.
2.RÆKKE (= retsiden): Hækl 1 dbl-st i hver fm, vend.
Gentag 1. og 2.række totalt 2 gange – HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
Hækl 2-3-4 rækker med 1 fm i hver fm. Derefter gentages 1. og 2.række 1 gang. Sæt 1 mærketråd i siden (her samles der m op til tommelfinger senere). Gentag 1. og 2.række til arb måler ca 18-19-20 cm, afpas efter 1.række.

MONTERING:
Buk pulshandsken dobbelt, sy sammen yderst i kanten langs siden gennem begge lag fra starten af arb til mærketråden. Hæft tråden. Mål 3-3½-4 cm (tommelfinger-hul) fra mærketråden og sy derfra og op til kanten.
Hækl rundt om tommelfinger-hullet således: 1 km, * 1 lm, 8-10-11 fm rundt om tommelfinger-hullet, afslut med 1 km i 1.fm *, gentag fra *-* totalt 2 gange. Derefter hækles 1 omg hvor der tages 2 fm ud jævnt fordelt ved at hækle 2 fm i samme fm = 10-12-13 fm. Klip og hæft tråden.
Hækl 1 pulshandske til på samme måde.

Patrizia Vallarani 23.01.2019 - 12:13:

Ho acquistato la rivista sulla quale è riportato questo modello che vorrei realizzare ma non ho capito le spiegazioni perché manca uno schema del modello. Soprattutto dopo la 4^ riga quando si dice di avviare a nuovo delle catenelle??? non si capisce come si sviluppa il lavoro. Prima che io inizi mi potete aiutare; grazie?

DROPS Design 23.01.2019 kl. 13:55:

Buongiorno Patrizia. Lo scaldacollo presenta una punta al centro sul davanti. Quindi ha una forma di rettangolo con una punta che sporge al centro di uno dei lati lunghi. Questa punta corrisponde alla prima parte lavorata, fino a quando non ottiene 47 o 53 maglie, a seconda della taglia. Avvia poi le catenelle da un lato e dall'altro e lavora la parte rettangolare. Buon lavoro!

R.D 14.03.2018 - 03:50:

Oh ! I found these crochet wrist warmer video tutorials : 167-9 , 166-44 , 108-25 . Thank you.

R.D 14.03.2018 - 02:37:

Please, do you have a video tutorial for a crocheted wrist warmer?

DROPS Design 14.03.2018 kl. 07:58:

Hi RD, If you click on video tutorials, crochet and then search for wristwarmers a number of tutorials come up. I hope this helps and happy crocheting!

Karen 11.11.2015 - 22:25:

Please help I am having a problem understanding the pattern for the neck warmer from the do not cut part could you please explain

DROPS Design 12.11.2015 kl. 10:09:

Dear Karen, join a new thread in 1st dc on last row made (from WS) and crochet loosely a chain with 23-26 ch, cut this yarn. Take the last st of your last row on neckwarmer and crochet then from RS: 1 tr in every chain (the one you just worked extra with another yarn) + 1 tr in every dc from previous row + 1 tr in every ch worked at the end of last row from WS. You have now increased on each side with a chain. Happy crocheting!

Terrier 21.04.2015 - 12:27:

Cest le modèle que je cherche mais fermé merci

Gloria Cannon 01.10.2014 - 00:50:

Do you have instructions for your stitches?I have a hard time with your patterns. Thank you

DROPS Design 01.10.2014 kl. 09:32:

Dear Mrs Cannon, you will find all relevant videos to the sts used in that pattern under tab "video" at the right side of the picture - take care you are reading US-English patterns since crochet terminology is different in British and American English. Happy crocheting!

Johanna 07.07.2014 - 10:43:

Very nice set, I'll definitely be making it! I also really appreciate the info about how much yarn is actually needed to make the whole set, that way I won't end up with loads of scrap yarn that I don't know what to do with. Please do that on more other sets as well!

Lauren McRoberts 03.06.2014 - 14:02:

Cute set. Please include this year.

Kommentere opskrift DROPS 158-42