DROPS / 158 / 43

Serene Skies by DROPS Design

Strikket DROPS hue og halstørklæde i 1 tråd ”Air” eller "Brushed Alpaca Silk" eller 2 tråde "Alpaca" med retstrik og tabte masker.

DROPS Design: Model nr ai-001
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
HALSTØRKLÆDE:
Størrelse: One size.
Mål: Bredde: 32 cm. Længde: ca 173 cm.
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio
250 g f.nr 10, tåge

Eller brug
DROPS BRUSHED ALPACA SILK
100 g f.nr 14, lys grågrøn

Eller brug:
DROPS ALPACA fra Garnstudio
200 g f.nr 9020, lys perlegrå
200 g f.nr 7120, lys grågrøn

DROPS PINDE nr 7 – eller det p.nr du må bruge for at få 14 m x 26 p retstrik i en tråd Air eller Brushed Alpaca Silk eller 2 tråde Alpaca på 10 x 10 cm.

HUE:
Størrelse: S/M – L/XL
Passer hovedmål: ca 53/55 - 56/58 cm.
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio
50-100 g f.nr 10, tåge

Eller brug
DROPS BRUSHED ALPACA SILK
25 g i alle str i f.nr 14, lys grågrøn

Eller brug:
DROPS ALPACA fra Garnstudio
50-100 g f.nr 9020, lys perlegrå
50-100 g f.nr 7120, lys grågrøn

DROPS RUNDP (60 cm) nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik i en tråd Air eller Brushed Alpaca Silk eller 2 tråde Alpaca på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (16) FAQ

Garnet til denne opskrift koster fra 191.7kr. Læs mere.
RETSTRIK (frem og tilbage på p):
Strik ret på hver p.

TABTE MASKER (= 2 p):
1.p: * 1 ret, slå om *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, afslut med 1 ret.
2.p: * 1 ret, slip omslaget af p *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, afslut med 1 ret.
----------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Arb strikkes frem og tilbage. Slå 45 m op på p 7 med Air. Strik 16 p RETSTRIK – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt således: * TABTE MASKER – se forkl over, 8 p retstrik, tabte masker, 46 p retstrik *, gentag fra *-* 6 gange til (= totalt 7 gange). Derefter strikkes der således: Tabte masker, 8 p retstrik, tabte masker og 16 p retstrik. Arb måler ca 173 cm, luk løst af og hæft tråden.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Slå 82-90 m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 5 med Air. Strik RETSTRIK – se forkl over, i 6 cm. Fortsæt i glatstrik med 1 kantm retstrik i hver side af arb. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 20-21 cm (sørg for at sidste p er fra retsiden) strikkes der retstrik til færdig mål - Samtidig med at der tages ind jævnt fordelt (indenfor kantm) på hver 4.p således:
4.p: Tag 16-18 m ind (= ca hver 5.m) = 66-72 m på p.
8.p: Tag 13-14 m ind (= ca hver 5.m) = 53-58 m.
12.p: Tag 10-11 m ind (= ca hver 5.m) = 43-47 m.
16.p: Tag 9-9 m ind (= ca hver 5.m) = 34-38 m.
20.p: Strik alle m indenfor kantm ret sammen 2 og 2 = 18-20 m.
24.p: Strik alle m indenfor kantm ret sammen 2 og 2 = 10-11 m.
Klip tråden og træk den gennem de resterende m. Sy huen sammen midt bagpå, sy indenfor 1 kantm. Huen måler ca 26-27 cm. Hæft tråden godt.

Paola 20.01.2019 - 14:25:

Grazie x la vostra cortesia!!!

Paola 20.01.2019 - 08:43:

Non so se avevo inserito la domanda nel posto giusto.... Volendo il cappello si può fare tutto a maglia rasata? Senza finire con calotta a legaccio? Si possono seguire le stesse indicazioni?? Grazie davvero Paola

Paola 19.01.2019 - 08:41:

Volendo il cappello si può fare tutto a maglia rasata? Senza finire con calotta a legaccio? Si possono seguire le stesse indicazioni?? Grazie davvero Paola

DROPS Design 20.01.2019 kl. 14:23:

Buongiorno Paola. Può proseguire a maglia rasata. Per le diminuzioni ai segnapunti, può diminuire ogni 2 giri e non ogni 4. Buon lavoro!

Hanne Wolff 28.02.2018 - 10:54:

Hei! Jeg har lyst til å strikke denne lua. Kan jeg strikke den rundt med annenhver rett og vrang omgang så jeg slipper å sy den sammen til slutt?

DROPS Design 02.03.2018 kl. 08:33:

Hei Julie. Det kan du prøve på, bare husk å strikke glattstrikk der det skal, bytt til mindre rundpinne/settpinner mot slutten og ikke legg opp masker til kantmaskene. God Fornøyelse!

Sabine 10.11.2016 - 11:28:

Hallo zusammen, erstmal ein herzliches Dankeschön für die tollen Anleitungen! Ich stricke immer gerne eure Modelle! Heute möchte ich die Mütze in Alpaca stricken. Alpaca ist zwar bei der Materialangabe angeben, in der Anleitung dann aber nicht mehr erwähnt. Ich gehe mal davon aus, dass ich den Faden doppelt nehme und mit 5er Nadelns stricke. Ansonsten alles wie in der Anleitung!?. Über eine Rückmeldung würde ich mich freuen. Danke!!! Sabine

DROPS Design 10.11.2016 kl. 13:09:

Liebe Sabine, die Mütze und der Schal werden entweder mit 1 Faden Air (Garngruppe C) oder mit 2 Fäden Alpaca (= 1 jeder Farbe, = 2 Faden Garngruppe A) gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Edith 28.02.2015 - 16:58:

I made the hat with two sock yarn sized yarns held together, it is a lovely slouchy hat. The small size version was plenty large enough for me.

Ourania Katsogianni 16.02.2015 - 14:45:

I also want to ask you what is the purpose of the circular needle by the time we work back and forth as if it was a single point needle. Kind regards

DROPS Design 16.02.2015 kl. 15:43:

Dear Mrs Katsogianni, the hat is worked back and forth on a circular needle to get enough room for all sts. Happy knitting!

Ourania Katsogianni 16.02.2015 - 13:50:

Good evening. Please, I cannot translate in Greek the phrase "K tog all sts inside edge st 2 by 2". Could you help me by exlpaining to me what to do according this phrase? Kind regards

DROPS Design 16.02.2015 kl. 14:18:

Dear Mrs Katsogianni, we do not have any glossary in greek yet, but remember you can get help from our DROPS Store in Greece they'll give you tip & advices. Happy knitting!

Ilona 15.01.2015 - 20:35:

Möchte gerne diese Mütze rund stricken. Muss ich da auch wie in der Beschreibung alle vier Runden die Abnahmen machen oder reicht es auch immer in der zweiten Runde? Und müssen die Abnahmen in der rechts gestrickten Runde oder in der links gestrickten Runde gemacht werden beim Rundstricken?

DROPS Design 17.01.2015 kl. 19:14:

Ja, Sie können die Mütze gerne auch auf dem Nadelspiel oder einer kurzen Rundnadel rundstricken. Sie lassen dann die Rand-M weg. Ansonsten halten Sie sich genau an die Angaben der Anleitung, nehmen also auch in jeder 4. Rd ab. Sie beginnen die Abnahmen in einer rechtsgestrickten Rd und nehmen dann weiter in den rechtsgestrickten Rd ab (jede 4. Rd ist dann ja wieder eine rechte). Gutes Gelingen und viel Spaß beim Stricken!

Lisa 05.12.2014 - 13:29:

Très joli modèle facile à tricoter. La laine Air est vraiment très agréable. Je le conseille!

Kommentere opskrift DROPS 158-43

696. Lue

Olajda, Norway