DROPS / 157 / 48

Kara by DROPS Design

Strikket DROPS poncho og pandebånd i ”Karisma” med snoninger og rib. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr u-736
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
PONCHO:
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Mål: Omkreds øverst: ca 22-25-25 cm.
Omkreds nederst: ca 146-154-162 cm.
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
300-350-400 g f.nr 44, lys grå

DROPS RUNDP (40, 60 og 80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.

PANDEBÅND:
Størrelse: One-size
Mål: Omkreds: ca 50 cm. Bredde midt foran: 12 cm.
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
100 g f.nr 44, lys grå

DROPS PINDE nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 119.6kr. Læs mere.

Se diag A.1- A.6. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ind ved at strikke de 2 sidste m i hvert vr-parti vr sammen.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes rundt på rundp nedenfra og op.
Slå 336-352-368 m op på rundp 4 med Karisma. Derefter strikkes der således: * A.1 (= 30 m), 0-1-2 vr, A.2 (= 12 m), 0-1-2 vr *, gentag *-* 7 gange til. Fortsæt til A.1 og A.2 er strikket færdig 1 gang i højden. OBS: På sidste p i diag tages der 4 m ind i hver A.1 = 304-320-336 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt således: * A.3 (= 26 m), 0-1-2 vr, A.4 (= 12 m), 0-1-2 vr *, gentag *-* 7 gange til. Når A.3 og A.4 er strikket færdig 1 gang i højden og arb måler 30 cm er der 112-128-144 m tilbage på p. Fortsæt med A.x og 0-1-2 vr mellem hver rapport som før til der er strikket 2-3-4 rapporter til i højden, SAMTIDIG sidste gang der strikkes A.x tages der ind således over hver snoning (dvs på 1.p i A.x): * 3 m på hj.p bag arb, 1 r, strik de 3 m fra hj.p r sammen *, gentag *-* over alle snoninger på omg = 80-96-112 m (der tages ind i overgangen fra snoninger til anden struktur fordi snoninger trækker sig sammen og behøver flere masker). OBS: Vr m strikkes som før! Fortsæt i Rib med r over r og vr over vr, SAMTIDIG på næste omg tages der 0-0-1 vr m ind i hvert vr-parti – læs INDTAGNINGSTIPS! Der er nu 80-96-96 m på p. Fortsæt med Rib til arb måler totalt 42-44-46 cm. Luk af med r over r og vr over vr.
----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Arb strikkes frem og tilbage på p.
Slå 26 m op på p 3,5 med Karisma. Strik 2 p retstrik - se forkl over. På næste p (= retsiden) strikkes der glatstrik med 1 kantm retstrik i hver side, Samtidig med at der tages 10 m ud jævnt fordelt = 36 m. Strik 1 p vr fra vrangen. Fortsæt med MØNSTER A.5 (= 36 m) over alle m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når der er strikket 6 rapporter A.5 i højden og arb måler ca 13 cm strikkes der således: Strik de første 11 m i A.5, A.6 (= 14 m), strik de sidste 11 m i A.5. Fortsæt således til A.6 er strikket færdig 1 gang i højden. Arb måler nu ca 37 cm. Fortsæt med A.5 til der er strikket 6 rapporter i højden. Nu strikkes der 1 p glatstrik med 1 kantm retstrik i hver side, Samtidig med at der tages 10 m ind jævnt fordelt = 26 m. Strik 2 p retstrik, og luk af. Arb måler ca 50 cm.

MONTERING:
Sy sammen midt bagpå ved at sy m pænt sammen 1 og 1.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 26.02.2016
Nyt diagram A.3

Diagram

= r fra retsiden, vr fra vrangen
= vr fra retsiden, r fra vrangen
= sæt 2 m på hj.p bag arb, 2 r, 2 r fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p foran arb, 2 r, 2 r fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p bag arb, 2 r, 2 vr fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p foran arb, 2 vr, 2 r fra hj.p
= sæt 1 m på hj-p bag arb, 2 r, 1 vr fra hj-p.
= sæt 2 m på hj-p foran arb, 1 vr, 2 r fra hj-p.
= 2 vr sammen
= slå om mellem 2 m, på næste p strikkes omslagen drejet så der ikke bliver hul.

Francine 02.02.2019 - 03:28:

Le diagramme A6 quand je le fais est-ce que je dois augmenter des mailles. Je fais le bandeau.

DROPS Design 04.02.2019 kl. 10:55:

Bonjour Francine, les augmentations figurent dans le diagramme A.6, ex au rang 7, on fait 1 jeté au début + 1 jeté à la fin du diagramme, on diminue ensuite (triangle noir au début et à la fin du diagramme) pour l'autre moitié du bandeau. Bon tricot!

Maud T 17.12.2018 - 21:19:

Très beau modèle de mini poncho que j'ai eu beaucoup de plaisir à réaliser en Lima. Dommage qu'il n'existe pas de modèle similaire de poncho long sur le site.

Christina Ladefoged 01.03.2016 - 14:52:

Jeg er ved, at nærme mig slutningen på denne lækre poncho i str. XXL/XXXL. A.3 og A.4 er ikke adskilt fra A.x - betyder det at A.3 og A.4 er strikket 1 gang i højden, når A.x er strikket med en enkelt gang og at jeg derefter skal strikke 4 gange A.x (med indtagninger på sidste A.x)? Lækkert mønster, der både har været udfordrende og givet tilpasse åndehuller. Det er første forårsdag, og jeg glæder mig til min lette, men varme poncho.

DROPS Design 02.03.2016 kl. 14:30:

Hej Christina, Dejligt at høre :) Ja det stemmer, du strikker først hele vejen op og så A.x 4 gange i højden eller til ønsket mål, inden du tager ind ifølge opskriften. God fornøjelse!

Colaers Bea 21.01.2016 - 16:19:

Naar mijn mening zitten er in teltekening A3 in rij 29/30/31 aan de linkerzijde fouten. Deze zouden in spiegelbeeld moeten zijn met de rechterzijde anders klopt de kabel niet.

DROPS Design 22.01.2016 kl. 15:49:

Hoi Bea. Ik ben met je eens dat er een kabeltje mist in rij 29. Verder is het patroon correct, het kabeltje in rij 31 staat correct.

Galen 30.12.2015 - 14:12:

Pourquoi dans les explications du poncho, nous avons Ax (je pense que ce doit être les digrammes A5 et A 6) Merci de votre réponse

DROPS Design 02.01.2016 kl. 15:37:

Bonjour Galen, dans le poncho, quand on a tricoté 1 fois A.3 et A.4 en hauteur, on répète la partie A.X 2-4 fois (cf taille) soit les 6 derniers rangs des 2 diagrammes. Bon tricot!

Rachel 03.01.2015 - 04:56:

What does the P-0-1-2 refer to in the poncho directions following the direction to follow the chart?

DROPS Design 03.01.2015 kl. 15:02:

Dear Rachel, the number of P sts is different depending on your size, in first size, there is no P st, in 2nd size, you work P1 and in larger size you work P2. Happy knitting!

Cheryl 25.10.2014 - 18:01:

Thank you thank you I see the increases now. I so appreciate your help. And so love your line of patterns. Thank you again from the bottom of my heart. :)

Cheryl 24.10.2014 - 17:48:

Hi thank you. So I am increasing on chart A6. Just want to make sure I understand this correct. As it does not show that you must increase. But can see in the chart it does. Thank you so very very much as I am don't chart A5. And have done 20 rows of chart A6. Thanks so so much

DROPS Design 25.10.2014 kl. 09:23:

Dear Cheryl, you inc in A.6 with a YO (last symbol under diagram text) at the beg and at the end of A.6 eg on row 6 in A.6 (on next row, work yo twisted to avoid hole). In the 2nd part in A.6 you then dec 2 sts at the beg + at the end of diagram by purling 2 sts tog. Happy knitting!

Cheryl 24.10.2014 - 04:38:

I am trying to knit this headband. I have written out the pattern from chart. It seems to keep coming out with to many stitches. While it says use 11sts. Then 14. From chart 6. Then 11. It doesn't seem to work. Help would be much appreciated. Thanks in advance. Cheryl

DROPS Design 24.10.2014 kl. 09:47:

Dear Cheryl, after 6 repetitions of A.5 in height, you will work over the 36 sts in A.5 as follows : the first 11 sts will be worked as the first 11 sts in A.5 (ie as before), the next 14 sts will be worked following diagram A.6 (starting with 14 sts), and the last 11 sts will be worked as the last 11 sts in A.5 (ie as before). Number of sts will inc due to inc in A.6, then dec again to 36 sts. Happy knitting!

Veronica Løkken 23.10.2014 - 22:35:

I oppskriften til ponchoen står det: Fortsett videre med A.x og 0-1-2 vr mellom hver rapport som før til det er strikket 2-3-4 rapporter til i høyden, Hvor er mønster Ax?

DROPS Design 28.10.2014 kl. 11:23:

Hej Veronica, A.X finder du øverst i diagrammet A.3 og A.4. God fornøjelse!

Kommentere opskrift DROPS 157-48