DROPS / 158 / 33

Maid Marian by DROPS Design

Strikket DROPS hals med hætte i 2 tråde ”Brushed Alpaca Silk” med falsk patent. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr as-030
Garngruppe C + C eller E
-----------------------------------------------------------
100-100-125 g f.nr 13, jeansblå

DROPS PINDE NR 9 – eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 14 p patentstrik på 10 x 10 cm med 2 tråde.
----------------------------------------------------------

fra 16.95 kr /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 16.95 kr /25g
Garnet til denne opskrift koster fra 67.8kr. Læs mere.

FALSK PATENT (frem og tilbage på p):
1.p: * 1 vr, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, afslut med 1 vr.
2.p: 1 r, * Strik omslaget og den løse m vrang sammen, 1 r *, gentag fra *-* omgangen ud.
Gentag 1. og 2.p.
----------------------------------------------------------

HALS:
Halsen strikkes i 2 dele og syes sammen til sidst.

HÆTTEDEL:
Hætten strikkes frem og tilbage. Slå 35-37-39 m LØST op (inkl 1 kantm i hver side) på p 9 med 2 tråde Brushed Alpaca Silk. Strik 4 p retstrik – se forkl over. Derefter stikkes der FALSK PATENT – se forkl over, med 1 kantm retstrik i hver side af arb – HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 56-56-56 cm strikkes der 4 p retstrik, luk LØST af.

HALSDEL:
Halsdelen strikkes frem og tilbage. Slå 31-33-35 m LØST op (inkl 1 kantm i hver side) på p 9 med 2 tråde Brushed Alpaca Silk. Strik 1 p vr, fortsæt med falsk patent og 1 kantm retstrik i hver side af arb – HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 58-72-86 cm strikkes der 1 p vr, luk LØST af.

MONTERING:
Buk hætten dobbelt, sy sm langs den ene langside fra midt foran mod midt bagpå – se måleskitse. Buk halsdelen dobbelt og sy kortsiderne sammen til 1 ring. For str L/XL og XXL/XXXL: Ri 1 rynketråd langs åbningen i halsen, tråden fjernes efter montering.
Sy Hætte og Halsdel (sømmen på Halsdelen skal være på modsat side af hætteåbningen) sammen indenfor 1 kantm.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 27.09.2016
Rettelse af antal m på HÆTTEDEL (35-37-39) og HALSDEL (31-33-35).
Opdateret online: 18.12.2018
Rettelse - FALSK PATENT: 2.p: 1 r, * Strik omslaget og den løse maske vrang sammen, 1 ret * gentag *-* omgangen ud.

Diagram

= sy hætten sammen her
= strikkeretning

Esperanza 17.06.2019 - 01:57:

Realmente no se cómo empezar el patrón, por el cuerpo o por la capucha. Me resulta difícil entenderlo. Si hay alguien que me pueda orientar, estaré muy agradecida. Me niego a no hacerlo, lo quiero .Gracias de antemano.

DROPS Design 27.06.2019 kl. 23:47:

Hola Esperanza. Este mini poncho se trabaja en dos partes separadas: la capucha y el cuerpo. Puedes empezar por cualquier parte. Una vez terminadas, se cosen según las instrucciones.

Magda 30.10.2018 - 17:29:

Proszę o pomoc. Jako zamiennik do podanej włóczki podpowiada mi Melody, ale chciałabym włóczkę bez tak długiego włosa. Jakiej włóczki mogę użyć i ile?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 18:46:

Witaj Magdo! Widzę 2 opcje: 1. Eskimo (1 nitką), ok. 300 g; 2. Nepal aktualnie w promocji:) (2 nitkami), ok. 400 g. Miłej pracy!

Torgun Frisk 26.10.2018 - 11:13:

Hej! Har köpt DROPS Brushed Alpaca Silk i flera färger för att sticka Maid Marian mössa. Det svarta och det skogsgröna garnet torrfäller. Mina händer blir svarta/mörka när jag stickar. Det känns inte acceptabelt. Måste arbetet tvättas före användning borde detta anges tydligt. Hälsningar Torgun Frisk

DROPS Design 30.10.2018 kl. 11:02:

Hej Torgun, det kan finnas överskottsfärg i mörka garner. När du tvättar, se till att tvätta separat, och skölj till sköljvattnet är helt klart. Lycka till :)

Apricot 11.10.2018 - 09:14:

Hi, I believe there is an error in the instructions for Row 2 of the False English Rib. It should begin with a K1 instead of the P tog (the P1 in Row 1 should be met by a K1 in Row 2). I finally managed to make the pattern look correct after making this adjustment. Please correct for the others who may want to complete this project. Thanks!

Apricot 09.10.2018 - 04:17:

I'm confused about the instructions for the edge stitch. For the False English Rib, am I to start and end each row with a knit stitch (as the "edge stitch")? I've cast on 35 stitches for the hood, but I cannot make these extra edge stitches work with the instructions for the False English Rib. Thank you for any help!

DROPS Design 09.10.2018 kl. 09:50:

Dear Apricot, work the 35 sts as follows: 1 edge st in garter st, repeat from *-* a total of 16 times (= over the next 32 sts), then finish with the last st as explained under row 1 /2 and 1 stitch in garter st= 1 + 32 + 1 + 1 = 35 sts. Happy knitting!

Valeria 19.11.2017 - 21:40:

Scusate, non riesco a capire come fare il secondo ferro: se il primo finisce con una maglia a rovescio, come mai nel secondo ferro si parla subito di fare a rovescio il gettato e la maglia passata? Come devo comportarmi? La prima maglia che trovo ovviamente non è la maglia gettata perché ho finito con un rovescio... aiutatemi!!! PER FAVORE POTETE RISPONDERMI?

DROPS Design 20.11.2017 kl. 07:28:

Buongiorno Valeria. Modificheremo il testo. Deve lavorare 1 maglia diritto e poi lavora insieme la maglia passata e la maglia gettata. Buon lavoro!

Valeria Lombardi 10.11.2017 - 15:54:

Scusate, non riesco a capire come fare il secondo ferro: se il primo finisce con una maglia a rovescio, come mai nel secondo ferro si parla subito di fare a rovescio il gettato e la maglia passata? Come devo comportarmi? La prima maglia che trovo ovviamente non è la maglia gettata perché ho finito con un rovescio... aiutatemi!!!

Kara Romanko 08.11.2017 - 20:34:

22 3/4 inches around for the cowl part is only half my body. Does it stretch? Seems like it should’ve been doubled.

DROPS Design 09.11.2017 kl. 09:28:

Dear Mrs Romanko, piece will be strechted as shown over the shoulder in the picture - remember to check and keep correct tension. Happy knitting!

Valeria 20.09.2017 - 20:46:

Scusate, non riesco a capire come fare il secondo ferro: se il primo finisce con una maglia a rovescio, come mai nel secondo ferro si parla subito di fare a rovescio il gettato e la maglia passata? Come devo comportarmi? La prima maglia che trovo ovviamente non è la maglia gettata perché ho finito con un rovescio... aiutatemi!!!

Corinne R 31.08.2016 - 10:20:

Bonjour, dans les explications des fausses côtes anglaises, comment peut-on finir au rang 1 par une maille env et commençer au rang 2 par tricoter ens le jeté et la maille glissée. Bonne journée

DROPS Design 27.09.2016 kl. 10:49:

Bonjour Corinne, le nbe de mailles a été ajusté. Merci. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 158-33