DROPS Extra / 0-1017

Otis by DROPS Design

Strikket ugle hue til børn i DROPS Snow. Arbejdet strikkes med øreklapper. Størrelse 2 - 12 år.

DROPS Design: Model nr ee-127-bn
Garngruppe E
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 år
Passer hovedmål på ca: 49-51-52-53-54-55 cm
Materialer:
DROPS SNOW fra Garnstudio
50-50-50-50-100-100 g f.nr 21, blåviolet
50-50-100-100-100-100 g f.nr 12, lys blå
Og brug en rest af farve 01 natur, 07 orange og 02 sort til dekoration.

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) NR 7 – eller det p.nr du skal bruge for at få 12 m x 16 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP NR 6 til øjne og næb.
----------------------------------------------------------

DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 14.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 16.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Snow print DROPS Snow print 18.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 29.9kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

UGLE HUE:
Huen strikkes nedenfra og op. Start med at strikke øreklapperne således: Slå 3 m op på strømpep 7 med lys blå, strik RETSTRIK- se forkl over, frem og tilbage på p - SAMTIDIG på første p (= retsiden) tages der 1 m ud i hver siden ved at lave et omslag indenfor kantm = 2 m taget ud. Gentag udtagningen på hver 2. p fra retsiden 4-4-4-5-5-5 gange til (= totalt 5-5-5-6-6-6 gange) = 13-13-13-15-15-15 m på p. Fortsæt i retstrik til arb måler ca 8-9-10-10-10-11 cm. Læg arb til side, strik en øreklap til på samme måde og sørg for at afslutte på samme p på begge øreklapper. Slå 4-5-6-4-4-5 nye m op på rundp 7 med lys blå (= bag på huen), strik derefter den ene øreklap ind, sørg for at retstrikningen stemmer. Slå 18-18-18-18-19-19 nye m op (= foran på huen), strik næste øreklap ind på p (sørg for at retstrikningen også stemmer her) og slå 4-5-6-5-5-5 nye m op på p (= bag på huen) = 52-54-56-57-58-59 m på p. Sæt arb sammen og strik rundt, strik 1 omg vrang, 1 omg ret og 1 omg vrang. Derefter fortsættes der i glatstrik. Skift til blåviolet når arb måler 8-9-9-10-10-11 cm og strik videre til arb måler 14-15-16-17-17-18 cm. På næste omg tages der ind jævnt fordelt 0-0-0-1-0-1 m = 52-54-56-56-58-58 m på p. Sæt et mærke i hver side af arb, første mærke efter 13-13-14-14-15-15 m fra starten af omg og andet mærke 13-14-14-14-14-14 m før starten af omg (= 26-27-28-28-29-29 m på hver side af mærketrådene). Fortsæt i glatstrik og tag SAMTIDIG ud ved hver mærketråd på hver 2. omg for at lave et øre i hver side således: Strik til 1 m før mærketråden, lav et omslag, strik 2 m (mærket sidder mellem disse 2 m), lav et nyt omslag. På næste omg strikkes omslagen drejet ret for at undgå hul. Gentag udtagningen 2 gange til (= totalt 3 gange) = 64-66-68-68-70-70 m på p. Afslut med 1 omg ret uden udtagning, derefter strikkes frem til den første mærketråd så åbningen i arb er siden. Sæt m på en tråd og læg huen fladt så mærketrådene sidder i hver sin side. Sy sammen med maskesting og sørg for at m bliver lige store eller lidt større så kanten bliver elastisk.

ØJNE:
Øjet strikkes frem og tilbage på 2 strømpep. Slå 6 m op med sort på strømpep 6.
1.P: Strik 2 m ret i hver m p ud (dvs strik i forreste og bagerste maskebue) = 12 m på p. Vend arb og skift til natur.
2.P: Strik alle m ret. Vend arb.
3.P: * Strik 2 m ret i første m, 1 m ret *, gentag fra *-* p ud = 18 m. Vend arb.
4.P: Strik ret p ud. Vend arb.
5.P: * Strik 2 m ret i første m, 2 m ret *, gentag fra *-* p ud = 24 m. Derefter lukkes der af således: * luk af 3 m, slå om og luk omslaget af *, gentag fra *-* til alle m er lukket af. Sy sidesømmen på øjet sammen med små sting. Strik et øje til på samme måde. Sy øjnene fast midt foran på huen, sørg for at sy indenfor aflukningskanten.

NÆB:
Næbbet strikkes frem og tilbage på 2 strømpep. Slå 7 m op med orange på strømpep 6.
1.P: Strik 4 m ret, 2 m ret sammen og 1 m ret = 6 m.
2.P: Strik 3 m ret, 2 m ret sammen, 1 m ret = 5 m.
3.P: Strik 2 m ret, 2 m ret sammen, 1 m ret = 4 m.
4.P: Strik 1 m ret, strik 2 m ret sammen, 1 m ret = 3 m.
5.P: Strik 1 m ret, 2 m ret sammen = 2 m.
6.P: Strik 2 m ret sammen, klip tråden og træk den gennem den sidste m og hæft godt. Sy næbbet fast lige under øjnene midt foran på huen.

ØREDUSKE:
Klip 1 tråd lys blå, blåviolet, orange, sort og natur på ca 10 cm. Brug en nål og træk alle tråde halvvejs gennem øret øverst på huen. Buk trådene dobbelt og sørg for at trådene er lige lange. Brug en tråd til at binde rundt om trådene tæt på huen så der bliver en lille dusk. Gentag på det andre øre.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Extra 0-1017) for mål og udregninger.

Barbara 12.01.2020 - 00:44:

Once the ears stitches are on the stitch holder and the head of the hat is stitched together, what do I do with the ears? I asked my knitting store teacher and she couldn't help me.

DROPS Design 13.01.2020 kl. 09:34:

Dear Barbara, when all stitches are increased, you will then sew together top of hat with grafting/kitchener stitches. Put the hat flat so that the ears are on each side and sew top seam. Happy knitting!

Erika Marangoni 16.11.2019 - 21:48:

Complimenti per il berretto è bellissimo... Volevo chiedere una cosa... Io sono arrivata alla fine ma non riesco proprio a capire come cucire il cappello... Ho lavorato l ultima riga fino al segnalino poi ho messo le altre maglie sul fermaglio e mi rimangono sul ferro di sinistra le altre maglie... Premetto che non ho usato i ferri circolari... Mi potete aiutare? Grazie mille in anticipo...

DROPS Design 17.11.2019 kl. 23:05:

Buonasera Erika, deve chiudere le maglie a punto maglia. Buon lavoro!

AVANTI SHIRALI 06.09.2018 - 17:22:

Hello! How do i calculate the cast on stitches if the yarn is thinner ( for 5mm needles)? Thanks for the pattern! I love the drop design resources/videos.

DROPS Design 07.09.2018 kl. 07:52:

Hi Avanti, There is a yarn calculator to the right of the photo whichyou can use when working with alternative yarns. Remember to do a trial piece 10 x 10 cm to make sure you have the right knitting tension; so that the measurements on the garment are correct. Happy knitting!

Sari Mulford 27.11.2017 - 19:03:

Hvad med det sorte i øjnene....? Mvh Sari

DROPS Design 28.11.2017 kl. 14:45:

Hei Sari. Litt usikker på hva du mener. I oppskriften under Materialer står det: Og brug en rest af farve 01 natur, 07 orange og 02 sort til dekoration. Og i oppskriften står det: ØJNE: Øjet strikkes frem og tilbage på 2 strømpep. Slå 6 m op med sort på strømpep 6. 1.P: Strik 2 m ret i hver m p ud (dvs strik i forreste og bagerste maskebue) = 12 m på p. Vend arb og skift til natur. mvh Drops design

Nancy Battaini 12.02.2017 - 17:43:

Do you measure the entire hat or in your terms:"piece" including ear flaps or from the front of the hat?

DROPS Design 13.02.2017 kl. 11:21:

Dear Mrs Battaini, you will measure without ear flaps, ie from front of hat. Happy knitting!

PREUX 15.12.2015 - 17:46:

J'aimerai tricoter ce modèle avec de la laine plus fine aiguilles n°4 pourriez me convertir le travail ou me dire comment je dois faire d'avance merci

DROPS Design 15.12.2015 kl. 18:04:

Bonjour Mme Preux, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter nos modèles à chaque demande particulière - vous pouvez demander de l'aide à votre magasin DROPS et/ou ajuster un modèle analogue dans la tension souhaitée - voir par ex les bonnets enfant avec 16-17 m = 10 cm. Bon tricot!

Marleen Byrns 07.11.2015 - 15:24:

Bonjour ou peut on voir les video pour le model 0-1017 bonnet chouette merci a lavance

DROPS Design 09.11.2015 kl. 09:53:

Bonjour Mme Byrns, toutes les vidéos relatives à ce modèle se trouvent sous l'onglet "vidéos", à droite de la photo. Vous en trouverez également d'autres sous l'index de la vidéothèque. Bon tricot!

Annjeffrey 02.11.2015 - 15:38:

Cannot print off pattern

Fabre 18.11.2014 - 11:00:

Excusez-moi - BONNET CHOUETTE ET NON COUETTE

Fabre 18.11.2014 - 10:59:

Bonjour, dans le modèle Otis by DROPS Design - bonnet "couette" DROPS je n'ai pas trouvé l’explication pour les yeux blancs - merci de votre réponse

DROPS Design 18.11.2014 kl. 13:29:

Bonjour Mme Fabre, les yeux se tricotent d'une seule pièce, on commence en noir et on tricote le 1er rang en noir, puis on change pour le fil naturel à la fin du 1er tour. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1017