DROPS / 155 / 7

Berry Bliss by DROPS Design

Strikket DROPS bluse med retstrik i ”Delight” og ”Vivaldi” eller Alpaca Silk”. Str S - XXXL.

Tags: bluser,

DROPS Design: Model nr de-116
Garngruppe A + C
-----------------------------------------------------------
200-250-250-300-300-350 g f.nr 06, rosa/lilla

Og brug

DROPS VIVALDI fra Garnstudio
150-150-200-200-200-250 g f.nr 34, lys støvrosa
Eller:
DROPS ALPACA SILK fra Garnstudio
150-150-200-200-200-250 g f.nr 12, støvrosa

DROPS RUNDP (80 cm og 40 cm) nr 7 – eller det p.nr du skal bruge for at få 12 m x 16 p glatstrik eller 12 m x 24 p retstrik med 1 tråd af hver kvalitet på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Strik alle p ret.

RETSTRIK (rundt på rundp således):
1 omg ret og 1 omg vrang osv
---------------------------------------------------------

BLUSE:
Blusen strikkes frem og tilbage i dele og syes sammen til sidst. Ryg- og forstykke strikkes i retstrik, ærmerne strikkes i glatstrik med 12 p retstrik nederst.

RYGSTK:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Slå 60-64-70-76-82-90 m op på rundp 7 med 1 tråd Delight + 1 tråd Vivaldi (= 2 tråde). Strik RETSTRIK – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 14 cm slåes der 1 ny m op i hver side (= kantm) = 62-66-72-78-84-92 m. Fortsæt med retstrik. Når arb måler 48-49-50-51-52-53 cm lukkes kantm af i siden = 60-64-70-76-82-90 m. Når arb måler 64-66-68-70-72-74 cm lukkes de midterste 18-18-18-20-20-20 m af til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre lukkes der 1 m af på næste p fra halsen = 20-22-25-27-30-34 m tilbage på skulderen. Luk alle m løst af når arb måler 66-68-70-72-74-76 cm.

FORSTK:
Slå op og strik som rygstk. Når arb måler 58-60-62-64-66-68 cm sættes de midterste 10-10-10-12-12-12 m på en tråd til hals, og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af på hver p fra halsen således: 2 m 2 gange, 1 m 1 gang = 20-22-25-27-30-34 m tilbage på skulderen. Luk alle m løst af når arb måler 66-68-70-72-74-76 cm.

ÆRME:
Arb strikkes frem og tilbage på p.
Slå 28-28-30-32-32-34 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 7 med 1 tråd Delight + 1 tråd Vivaldi (= 2 tråde). Strik 12 p retstrik, fortsæt med glatstrik og 1 kantm i hver side i retstrik. Når arb måler 8 cm, tages der 1 m ud i hver side. Gentag udtagningen på hver 6.-4½.-4½.-4.-4.-3.cm 6-8-8-8-9-10 gange til = 42-46-48-50-52-56 m.
Når arb måler 49-48-47-46-44-41 cm (kortere mål i større str pga bredere skuldervidde), lukkes alle m af.

HALSKANT:
Strik 60 til 72 m op (inkl m på tråden) med 1 tråd Delight og 1 tråd Vivaldi rundt i halsen. Strik 4 omg retstrik (rundt på rundp) – se forkl over. Luk af.

MONTERING:
Sy skuldersømmene. Sy ærmerne i – fra skulderen og ned til der hvor kantm er lukket af. Sy underærmesømmen og sidesømmen i et indenfor en kantm, stop når der er 14 cm tilbage nederst på ryg- og forstykke, så det bliver en slids. Klip tråden og hæft.

Diagram

Paula 24.02.2018 - 21:47:

For the bust measurement, which of the following is used: ~ across the top of the chest under the arms ~ across the tips of the breasts ~ under the breasts

DROPS Design 24.02.2018 kl. 23:53:

Dear Paula, we use the standard way to measure the chest, at it widest- so across teh tip of the breats. Happy knitting!

Jannie Freund 25.07.2017 - 13:49:

Jeg har strikket str L og strikkeprøven passer. Bolsen er ok men ærmerne er alt for snævre og små. Hvad er gået galt? Mvh Jannie

DROPS Design 09.08.2017 kl. 15:47:

Hej Jannie, du ser hvilke mål du skal få i måleskitsen nederst i opskriften. Kan du eventuelt have lukket af lidt for stramt...?

Elena 12.06.2017 - 02:57:

Hello. Is the substitute yarn for Drops Vivaldi - Drops Brushed Alpaca Silk? The pattern says Drops Alpaca Silk. Thank you.

DROPS Design 12.06.2017 kl. 10:01:

Dear Elena, that's correct, DROPS Brushed Alpaca Silk is the substitue to DROPS Vivaldi, this yarn has been called Alpaca Silk at the very beginning but to avoid any mistake with DROPS BabyAlpaca Silk, it has been recalled as Brushed Alpaca Silk. Happy knitting!

Asma 03.03.2017 - 08:01:

Bonjour, les manches se tricotent en jersey, un rang endroit, un rang envers après les côtes au point mousse? contrairement au devant et au dos qui se tricotent au point mousse, merci.

DROPS Design 03.03.2017 kl. 09:16:

Bonjour Asma, c'est tout à fait exact. Bon tricot!

Paola 13.12.2016 - 16:07:

Ho finito il maglione. E' uscito una meraviglia. Grazie per l'aiuto e le risposte alle mie domande.

Paola 12.12.2016 - 13:20:

Come si chiama il video che mi avete caricato? almeno lo cerco in una pagina normale, non nella pop up delle domande. Grazie.

DROPS Design 12.12.2016 kl. 14:30:

Buongiorno Paola. Il link è il seguente: Confezione poncho Buon lavoro!

Paola 11.12.2016 - 23:04:

Devo cucire le maniche alle spalle del maglione: quale metodo di cucitura uso?

DROPS Design 12.12.2016 kl. 00:01:

Buonasera Paola. Pur non essendo lo stesso caso, potrebbe esserle utile il video che le alleghiamo, in particolare per capire dove puntare l’ago nella parte lavorata a legaccio (quindi il davanti/dietro). Deve cucire sul rovescio del lavoro. Buon lavoro!

Paola 29.11.2016 - 11:26:

Devo avviare due maglie a nuovo a inizio e fine ferro, e sto guardando i vostri video, e vorrei capire se l'avvio ad occhiello si può fare sia all'inizio che alla fine del ferro. Grazie

DROPS Design 29.11.2016 kl. 11:53:

Buongiorno Paola. L'avvio ad occhiello è consigliato per avviare le m alla fine del ferro. Buon lavoro!

Paola 26.11.2016 - 18:13:

Sto facendo la parte davanti: sono a 62 cm con le maglie in sospeso, ma non riesco a capire come devo procedere. Potete darmi delle istruzioni più dettagliate? Grazie

DROPS Design 26.11.2016 kl. 22:10:

Buonsera Paola. Deve modellare lo scollo, intrecciando, sui ferri che iniziano dallo scollo, 2 m per 2 volte e 1 m 1 volta. Rimangono 25 m per la spalla. Buon lavoro!

Zoe Davison 29.09.2016 - 13:13:

I'm about to finish the neckline, I'm making the jumper in medium. How many stitches in total across the neckline should I pick up, including the stitches on the holder?

DROPS Design 29.09.2016 kl. 13:21:

Dear Mrs Davison, you will have to knit up sts from st holders + pick up sts along neckline so that you get at least 60 sts, if you pick up less/more sts you can adjust on next round inc/dec evenly. Make sure you have enough sts so that neckline won't bee too tight nor too loose. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 155-7