DROPS Extra / 0-966

Sweet Pumpkin by DROPS Design

DROPS Halloween: Gestrickte DROPS Kürbis-Mütze in „Karisma“. Grösse 0 - 8 Jahre.

Schlagwörter: Halloween, Kopfbedeckung, Mützen,

DROPS Design: Modell Nr. u-066-bn
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Größe: 0/6 Monate - 1 - 2/4 - 5/6 - 7/8 Jahre.
Kopfumfang: ca. 42-45-48-50-52 cm
Material: DROPS Karisma von Garnstudio
50-50-50-50-100 g Farbe 11, orange
50-50-50-50-50 g Farbe 47, waldgrün

DROPS NADELSPIEL UND RUNDNADEL (40 cm) Nr. 3,5 – oder die benötigte Nadelstärke, um folgende Maschenprobe zu erhalten: 22 M x 30 R = 10 x 10 cm.
DROPS NADELSPIEL Nr. 2 für den Stiel.

von 1.98 € /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 1.98 € /50g
Algawo
Bestellen
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 1.98 € /50g
Sie können das für diese Anleitung benötigte Garn ab 3.96€ erhalten. Erfahren Sie mehr.

Anleitungsschritte

Muster:
Siehe Diagramm – A.1 und A.2. Das Muster im Diagramm wird von der Vorderseite darstellt.
----------------------------------------------------------

MÜTZE:
84-90-96-102-108 M mit orange mit Nadelspiel 3,5 anschlagen. 1 Runde li str, dann glatt re weiterstricken. Beachten Sie die Maschenprobe! Nach 6 cm eine Markierung anbringen (=Rollrand). AB HIER WIRD DIE ARBEIT NUN GEMESSEN und man strickt nach Diagramm A.1.
Nach 7-8-9-10-12 cm gleichmäßig verteilt 3-0-6-3-0 M abn = 81-90-90-99-108 M. Nun 9-10-10-11-12 Markierungen mit je 9 M Abstand setzen. Die erste M nach der 1. Markierung ist die 1. M von A.2. Nun A.2 stricken, aber in den orangen Teilen weiterhin rechts und links stricken wie in A.1. Nach A.2 wird mit waldgrün fertig gestrickt - dabei GLEICHZEITIG in jeder 2. Rd auf der rechten Seite aller Markierungen 1 M abn bis noch 9-10-10-11-12 M übrig sind. Zu Nadelspiel 2 wechseln und für den Stiel 3 cm über diese M stricken.
Den Faden durch die restlichen M ziehen und gut vernähen.

Diese Anleitung wurde korrigiert. .

Online aktualisiert am: 30.07.2014
Neue Garnmenge für die grösste Grösse: Material: DROPS Karisma von Garnstudio
50-50-50-50-100 g Farbe 11, orange

Diagramm

= re, orange
= li, orange
= waldgrün

Brauchen Sie Hilfe bei dieser Anleitung?

Danke, dass Sie eine Anleitung von DROPS Design gewählt haben. Wir sind stolz darauf, Anleitungen anzubieten, die korrekt und einfach nachzuvollziehen sind. Alle Anleitungen sind aus dem Norwegischen übersetzt und Sie können stets die Originalanleitung (DROPS Extra 0-966) für die Maße und Berechnungen heranziehen.

Kommentare / Fragen (50)

Erin 12.10.2019 - 01:03:

Hi! I’m to the part where I switch to the A.2 chart, and I’m confused. The initial cast on stitches are divisible by 6, but not by 9. So how does the A.2 section work if I can't divide my stitches up into 9 sections? I modified the pattern to use worsted yarn and size 7 needles, and I CO 66 stitches. I thought this would work since all the sizes in the pattern involved casting on a multiple of 6. Thanks for your help!

DROPS Design 14.10.2019 kl. 09:09:

Dear Erin, when piece measures 7-8-9-10-12 cm, you decrease 3-0-6-3-0 sts = 81-90-90-99-108 sts remain = number of sts is now divisible by 9. Then you work A.2 over all stitches. Happy knitting!

Lindsay C 03.10.2019 - 16:07:

So sorry if this was asked already but when you say 'when piece measures [3 1/2"], is this from cast on? or the start of the A1? I did it at the cast on but it seems short for a kid size so now i'm rethinking what I did. I'm making the 5/6 size. Thanks!

DROPS Design 03.10.2019 kl. 18:18:

Hello Lindsay! As it says in the pattern you have to measure after rolling edge. Happy knitting!

Andrea 27.09.2019 - 19:07:

Is the pattern available in to adult size. Thank You

DROPS Design 30.09.2019 kl. 08:07:

Dear Andrea, this hat is only available in children size, but you can get inspired from hats for lady in same tension to adapt it to an adult size. Happy knitting!

Margaret J Ritchey 16.09.2019 - 23:59:

How do I make the "leaves'" / green part at the top of beanie look puffed up. Mine is flat.

DROPS Design 19.09.2019 kl. 10:03:

Dear Mrs Ritchey, it's a bit tricky to answer you here, you might have to try with larger needles. Do not hesitate to bring your work to your store (or send them a picture per mail), they would be able to help you. Happy knitting!

Gillian 15.09.2019 - 10:11:

Could I knit this hat on single point needles ? Thanks

DROPS Design 16.09.2019 kl. 11:06:

Dear Gillian, you will find how to adapt a pattern into straight needles here. Happy knitting!

Cindy Rand 17.08.2019 - 03:47:

Can you tell me how many balls of yarn I need for each color? Orange and Forest Green. Thanks

DROPS Design 17.08.2019 kl. 08:32:

Hello Cindy. Drops Karisma comes in 50 gr balls, so you will need 1 ball of orange for sizes: 0/6 months, 1 year, 2/4 and 5/6 years; 2 balls of orange for size 7/8 years. You also need 1 ball of forest green for all sizes. Happy knitting!

Catherine 01.04.2019 - 12:37:

Je t'ai regardé mais je n'ai rien trouvé, merci de me faire un dessins à savoir quand vous commencez les diminutions et si c'est avec le 1er vert et l'orange juste à droite, en les prenant ensemble. J'ai même essayé de traduire de l'allemand et de l'anglais en français, mais rien vu, ce modèle reste en suspens, dommage, il me faudrait un dessin de près pour voir où les dim. se trouvent ou schéma.

DROPS Design 01.04.2019 kl. 12:44:

Bonjour Catherine, nous n'avons pas de schéma supplémentaires disponibles pour ce modèle, pour toute assistance personnelle complémentaire, merci de bien vouloir demander au magasin où vous avez acheté votre laine, vous pouvez contacter votre magasin DROPS même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Catherine 01.04.2019 - 11:33:

Pour les marqueurs c'est ok, après dessin, car vraiment entre deux il n'y en a que 8 mailles, mais d'un marqueur à l'autre marqueur il y en a bien 9. J'ai besoin de savoir quand commence les diminutions de la feuille, après le schéma A2 ou quand on pose les marqueurs soit juste à côté de la première maille verte, au tout début. Merci

DROPS Design 01.04.2019 kl. 12:42:

Bonjour Catherine, on commence à diminuer au 1er tour après A.2. Bon tricot!

Catherine 01.04.2019 - 10:53:

Vous marquez 10 marqueurs, non, pour faire 90, soit 9x9 = 81 plus 9 marqueurs = 90, à revoir car je ne peux pas continuer ce bonnet, je l'ai tricoté jusqu'à 5 h du mat. Merci pour vos réponses. Dommage que je ne puisse pas vous avoir au tél.

DROPS Design 01.04.2019 kl. 12:40:

Bonjour Catherine, vous avez 81 m dans la 1ère taille, vous placez vos marqueurs ainsi: *comptez 9 m, placez 1 marqueur* répétez de *à* tout le tour = vous avez bien 9 marqueur espacés de 9 mailles chacun.

Catherine 01.04.2019 - 10:36:

Bonjour, Pourquoi avec votre fil marqueur vous prenez la maille avant et après d'une autre manière, le tricot ne sera plus la même chose ? en passant le fil dessus et ensuite par l'arrière à l'avant, ça va aussi, non ? il gênera plus, mais tant pis

DROPS Design 01.04.2019 kl. 12:38:

Bonjour Catherine, dans cette vidéo on augmente 1 maille avant et 1 maille après le fil marqueur - dans ce bonnet, on va diminuer 1 maille avant le marqueur. Passez simplement le fil marqueur devant et derrière l'ouvrage comme on le montre dans la vidéo.

Kommentieren Sie die Anleitung DROPS Extra 0-966

Pumpkin hat

Claud, United States

Sweet Pumpkin

Shulagh, United Kingdom

Baby Pumpkin Hat

Catherine, Canada