DROPS Extra / 0-909

Hedwig by DROPS Design

DROPS Påske: Hæklede DROPS ugler i ”Safran” og ”Muskat”

DROPS Design: Model nr e-216
Garngruppe A og B
-----------------------------------------------------------
LILLE UGLE:
Mål: ca 8 cm høj uden strop
Materialer:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio
50 g f.nr 11, stærk gul
50 g f.nr 23, brun
50 g f.nr 22, lys brun
En rest af f.nr 28, appelsin
En rest af f.nr 17, hvid

Den lille ugle vejer ca 8 gram med fyld.

DROPS HÆKLENÅL NR 2,5 til uglen i Safran.
TILBEHØR: Vat til fyld

STOR UGLE:
Mål: ca 10 cm høj uden strop
Materialer:
DROPS MUSKAT fra Garnstudio
50 g f.nr 30, vaniljegul
50 g f.nr 08, naturhvid
50 g f.nr 22, brun
50 g f.nr 49, mørk orange

Den store ugle vejer ca 10 gram med fyld.

DROPS HÆKLENÅL NR 3 til uglen i Muskat.
TILBEHØR: Vat til fyld

UGLE I ANDET GARN:
Prøv dig frem og eksperimentere, hækl en ugle i et andet DROPS garn. DROPS Eskimo i tilsvarende farver vil give en meget større ugle
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 81.65kr. Læs mere.
MAGISK CIRKEL:
Arb startes med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garn enden og vind garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, lav et omslag med tråden og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, træk i garn enden så du snører løkken sammen. Hæft enden på bagsiden.

HÆKLEINFO:
Hver omg starter med 1 lm og slutter med 1 km i første lm i beg af omg.

FARVESKIFT:
For at få pænest overgang ved farveskift hækles sidste km på omg med den nye farve således: Stik nålen ind i sidste lm fra beg af omg, lav et omslag med den nye farve og træk den gennem m på nålen.
----------------------------------------------------------

LILLE UGLE:
Arb hækles rundt i Safran. Der startes ved at lave en MAGISK CIRKEL - se forkl over - med stærk gul på nål 2,5.
1.OMG: LÆS HÆKLEINFO OG FARVESKIFT! Hækl 8 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: 2 fm i første fm, 2 halv-st i næste fm, 1 halv-st og 1 st i næste fm, 2 st i hver af de 2 næste fm, 1 st og 1 halv-st i næste fm, 2 halv-st i næste fm, 2 fm i sidste fm på omg = 16 m.
3.OMG: Skift til lys brun og hækl 1 fm i første m, 2 fm i næste m, 1 fm i næste m, 2 halv-st i hver af de 2 næste m, 2 st i næste m, 1 dbl-st i forreste maskebue og 1 dbl-st i bagerste maskebue i hver af de næste 4 m, 2 st i næste m, 2 halv-st i hver af de 2 næste m, 1 fm i næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i sidste m på omg= 28 m.
4.OMG: Hækl 1 fm i hver m omg rundt.
5.OMG: Skift til brun og hækl 1 fm i første m, 1 halv-st i næste m, 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 lm (= toppen af øret), 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m, 1 halv-st i samme m, 1 fm i næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i næste m, 1 halv-st i næste m og 1 st i samme m, 2 st i næste m, 2 dbl-st i hver af de 8 næste m, 2 st i næste m, 1 st i næste m, 1 halv-st i samme m, 1 fm i næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i næste m, 1 halv-st i næste m, 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 lm (= toppen af øret), 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m, 1 halv-st i samme m, 1 fm i sidste m på omg = 50 m (+ 2 lm). Klip og hæft trådene (OBS – den sidste omg i diagrammet hækles ikke før senere). Hækl en ugle til på samme måde. Klip og hæft trådene.

ØJNE:
Arb hækles rundt. Det startes ved at lave en MAGISK CIRKEL - se forkl over - med brun på nål 2,5.
1.OMG: Læs HÆKLEINFO - hækl 6 fm om den magisk cirkel.
2.OMG: Skift til hvid og hækl 2 fm i hver fm omg rundt = 12 fm.
Hækle et øje til på samme måde. Klip og hæft trådene.

MONTERING:
Sy øjnene fast på uglen. Brodere næbbet på med appelsin således: Start i midten af den magiske cirkel og sy et sting ned til 2.omg 2 gange, og sy fra midten af cirkelen og ned på skrå til 1.omg på hver side af de første sting, kun 1 gang på hver side.

Videre hækles uglen sammen med stærk gul på nål 2,5. Læg de to ugler ovenpå på hinanden vrang mod vrang og med næbbet mod dig. Hækl gennem begge lag således: Hækl 2 fm om lm øverst på øret på venstre side. Derefter hækles der således: 1 fm i de 6 næste m, 1 halv-st i næste m og 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m og 1 halv-st i samme m, 1 fm i hver af de 8 næste m, sæt 1 mærketråd i den sidste m og hækl 1 fm i hver af de 14 næste m, 1 halv-st i næste m og 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m og 1 halv-st i samme m, 1 fm i hver af de 6 næste m og hækl 2 fm om lm (= toppen af højre øre). Fyld uglen med vat og hækl videre således: 1 fm i hver af de 5 næste m, 15-20 lm, 1 fm i næste m, 1 fm i hver af de 4 næste m og afslut med 1 km i første fm i beg af omg = 60 fm (+20 lm). Klip og hæft tråden.

Kløerne hækles med appelsin på nål 2,5. Start med at hækle i masken med mærketråden således: * 1 fm, 3 lm, 1 fm i næste m, 4 lm, 1 fm i næste m, 3 lm, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* 1 gang til. Klip og hæft tråden.

STOR UGLE:
Arb hækles rundt i Muskat. Det startes ved at lave en MAGISK CIRKEL - se forkl over - med vaniljegul på nål 3.
1.OMG: LÆS HÆKLEINFO OG FARVESKIFT! Hækl 8 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: 2 fm i første fm, 2 halv-st i næste fm, 1 halv-st og 1 st i næste fm, 2 st i hver af de 2 næste fm, 1 st og 1 halv-st i næste fm, 2 halv-st i næste fm, 2 fm i sidste fm på omg = 16 m.
3.OMG: Hækl 1 fm i første m, 2 fm i næste m, 1 fm i næste m, 2 hst i hver af de 2 næste m, 2 st i næste m, 2 dbl-st i hver af de næste 4 m, 2 st i næste m, 2 halv-st i hver af de 2 næste m, 1 fm i næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i sidste m på omg= 28 m.
4.OMG: Hækl 1 fm i hver m omg rundt.
5.OMG: Skift til brun og hækl 1 fm i første m, 1 halv-st i næste m, 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 lm (= toppen af øret), 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m, 1 halv-st i samme m, 1 fm i næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i næste m, 1 halv-st i næste m og 1 st i samme m, 2 st i næste m, 2 dbl-st i hver af de 8 næste m, 2 st i næste m, 1 st i næste m, 1 halv-st i samme m, 1 fm i næste m, 2 fm i næste m, 1 fm i næste m, 1 halv-st i næste m, 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 lm (= toppen af øret), 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m, 1 halv-st i samme m, 1 fm i sidste m på omg = 50 m (+ 2 lm). Klip og hæft trådene (OBS – den sidste omg i diagrammet hækles ikke før senere). Hækl en ugle til på samme måde. Klip og hæft trådene.

ØJNE:
Arb hækles rundt. Der startes ved at lave en MAGISK CIRKEL - se forkl over - med brun på nål 3.
1.OMG: Læs HÆKLEINFO - Hækl 6 fm om den magisk cirkel.
2.OMG: Skift til naturhvid og hækl 2 fm i hver fm omg rundt = 12 fm. Hækl et øje til på samme måde. Klip og hæft trådene.

MONTERING:
Sy øjnene fast på uglen. Brodere næbbet på med mørk orange således: Start i midten af den magiske cirkel og sy et sting ned til 2.omg 2 gange, og sy fra midten af cirkelen og ned på skrå til 1.omg på hver side af de første sting, kun 1 gang på hver side.

Videre hækles uglen sammen med vaniljegul på nål 3. Læg de to ugler ovenpå hinanden vrang mod vrang og med næbbet mod dig. Hækl gennem begge lag således: Hækl 2 fm om lm øverst på øret på venstre side. Derefter hækles der således: 1 fm i de 6 næste m, 1 halv-st i næste m og 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m og 1 halv-st i samme m, 1 fm i hver af de 8 næste m, sæt 1 mærketråd i den sidste m og hækl 1 fm i hver af de 14 næste m, 1 halv-st i næste m og 1 st i samme m, 2 dbl-st i næste m, 1 st i næste m og 1 halv-st i samme m, 1 fm i hver af de 6 næste m og hækl 2 fm om lm (= toppen af højre øre). Fyld uglen med vat og hækl videre således: 1 fm i hver af de 5 næste m, 15-20 lm, 1 fm i næste m, 1 fm i hver af de 4 næste m og afslut med 1 km i første fm i beg af omg = 60 fm (+20 lm). Klip og hæft tråden.

Kløerne hækles med mørk orange på nål 3. Start med at hækle i masken med mærketråden således: * 1 fm, 3 lm, 1 fm i næste m, 4 lm, 1 fm i næste m, 3 lm, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* 1 gang til. Klip og hæft tråden.

Doris 19.03.2018 - 06:49:

Selbst ach sovielen Jahren ist die Eule süss. Es hat alles geklappt und sieht echt süß aus. Danke für die Anleitung.

Zsófi M. 10.02.2018 - 21:42:

The hungarian translation is not correct compared to the German and English ones. According to the hungarian translation it is not possible to crochet, Instruction is missleading. Please correct.

Kerstin 25.05.2015 - 00:11:

Vielen Dank für diese schöne Anleitung. Hat perfekt geklappt.

Lies 06.05.2015 - 15:46:

Klopt het dat beide uiltjes hetzelfde patroon zijn? Groot en klein? Ik vraag me dan dus af of ik de grote of de kleine uil maak

DROPS Design 06.05.2015 kl. 17:31:

Hoi Lies. Het patroon is hetzelfde, maar omdat je de kleine haakt met Safran en naald 2,5 en de grote met Muskat en naald 3 worden er een verschil in grote.

Bi 02.04.2015 - 16:14:

Bij me helaas komt dat niet echt mooi en succesvol uit// dat is eerste keer met jullie modellen, ondanks dat ik alle instructies en hulp van Drop design heb al gebruikt.

Dinuska 12.01.2015 - 09:59:

Nagyon cukik! (Very nice!)

Claudia L 06.04.2013 - 23:01:

Gleder meg til å prøve!

Claudia L 06.04.2013 - 23:01:

Gleder meg til å prøve!

Šárka 24.03.2013 - 11:04:

So cute and sweet, thank you. :-)

Sabine 21.03.2013 - 17:09:

Allerliebst Danke

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-909