DROPS / 145 / 13

Solar eclipse by DROPS Design

Strikket DROPS poncho i ”Paris” med snoninger og hulmønster. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr w-467
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/ M - L /XL - XXL /XXXL
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
350-400-450 g f.nr 16, hvid

DROPS RUNDP (80 og 40 cm) nr 6 – eller det p.nr du skal bruge for at få 14 m x 14 p A.2 på 10 x 10 cm. Mønster A.1 + 2 m ret måler ca 5 cm i bredden og A.3 + 4 m ret måler ca 13 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 10.95 kr /50g
Pinde & Hæklenåle Bestil
Garnet til denne opskrift koster fra 62.65kr. Læs mere.

Se diag A.1 til A.4. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden. X.1 og X.2 viser indtagningerne i A.2 og A.4.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes rundt, nedenfra og op. Slå 196-236-268 m op på rundp 6 (80 cm) med Paris. Strik 6 omg retstrik – se forkl over. Fortsæt således: * A.1 (= 10 m), 1 ret, A.2A (= 2 m ), A.2B over de næste 28-38-46 m, A.2C (= 2 m), 2 m ret, A.3 (= 18 m), 2 m ret, A.4A (= 2 m), A.4B over de næste 28-38-46 m, A.4C (= 2 m), 1 m ret *, gentag fra *-* totalt 2 gange. Fortsæt dette mønster opover. Når arb måler 8-10-12 cm (afpas så næste omg er 3. eller 7.omg i A.2/A.4) tages der 2 m ind i begyndelsen af hver A.2 og 2 m i slutningen af hver A.4 – se X.1 og X.2, der tages totalt 8 m ind på omg. Gentag indtagningerne på hver 4.-3.-2½. cm 9-13-16 gange til (totalt 10-14-17 gange) = 116-124-132 m på p. Skift til lille rundp ved behov. Fortsæt mønsteret til arb måler 48-52-56 cm. Strik 6 omg retstrik over alle m, SAMTIDIG på 1.omg tages der 20 m ind jævnt fordelt = 96-104-112 m. Luk af, arb måler ca 50-54-58 cm.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 13.09.2016
Nyt diagram X.1

= tag 1 m løs af p, 2 ret sammen, løft den løse m over
= 3 m ret sammen
= sæt 3 m på hj.p bag arb, strik 3 m ret, strik 3 m ret fra hj.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 145-13) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (46)

Svenja 09.07.2020 - 13:24:

Gibt es die Drops Paris Baumwolle auch in weiß? Wir würden den Poncho gerne in weiß stricken, wie er abgebildet ist.

DROPS Design 09.07.2020 kl. 13:54:

Liebe Svenja, ja DROPS Paris in weiß - wie abgebildet - gibt es immer noch - siehe Farbkarte. Viel Spaß beim stricken!

Frieda 28.03.2020 - 11:38:

Goede middag, ik heb deze week patroontjes aan gevraagd de betaling is gedaan via PayPal maar heb mijn patronen nog niet aan gekregen per mail kan dit? groetjes Frieda

DROPS Design 29.03.2020 kl. 11:59:

Dag Frieda,

Hiervoor kun je het beste even contact opnemen met de winkel waar je de patroontjes hebt gekocht.

Mariechristine 09.02.2019 - 16:31:

Non riesco a trovare le modifiche del 2016

DROPS Design 09.02.2019 kl. 17:15:

Buonasera Mariechristine, la correzione riguardava il diagramma X.1. Nel modello trova già il diagramma aggiornato. Buona lavoro!

Candice Gleeson 24.04.2018 - 02:55:

I have been trying to read and understand the instructions for this pattern for over a year and I just dont get it. I dont understand the A1. A2. stuff. Is there a line by line instruction anywhere on the internet? \r\nI love all of the DROPS designs but have not been able to complete any of them because i just don\'t get the pattern instructions . Can anyone out there help?

DROPS Design 24.04.2018 kl. 09:13:

Dear Mrs Gleeson, start reading diagrams from the bottom corner on the right side towards the left on every round. When working A.1 and A.2, work first round 1 in A.1, round 1 in A.2 all the round as explained (start A.2 with A-section, then repeat B-section and finish wit C-section). Then on next round, work round 2 of all diagrams and so on. For any further individual assistance reading diagram you are welcome to contact the store where you bought your yarn even per mail, telephone or on social medias. Happy knitting!

Carole 23.05.2016 - 21:43:

Pour les diminutions est ce que le X2 est pour le A2 et le X1 pour le A4? Merci

DROPS Design 24.05.2016 kl. 08:35:

Bonjour Carole, on diminue 2 m au début de chaque A.2 = on suit X.1 et on diminue 2 m à la fin de chaque A.4 = on suit X.2. Bon tricot!

Carole 14.05.2016 - 18:43:

Dans les explications ça dit Voir les diagrammes A.1 à A-4. Les diagrammes montrent tous les rangs du point fantaisie, vus sur l'endroit Est ce que sur l'envers je dois tricoter un rang complet en envers ?

DROPS Design 17.05.2016 kl. 09:21:

Bonjour Carole, dans les diagrammes 1 case = 1 m x 1 rang. Ainsi, les cases blanches = jersey end (= à l'end tous les tours) et celles avec 1 croix = jersey env (= à l'env tous les tours). Voir aussi ici. Bon tricot!

Evalena Nilsson 14.03.2016 - 15:20:

Men blir det inte en maska för mycket så? Det är ju ett omtag både i början och slutet. I diagram A.2 är det inte så. Jag förstår inte 😯

DROPS Design 15.03.2016 kl. 16:15:

Hej Evalena, Nu forstår jag vad du menar. Jag tror också att det är ett omslag för mycket på översta mönstervarv. Jag skickar frågan vidare till design, så lägger vi ut ett nytt diagram. Tack för info!

Evalena Nilsson 14.03.2016 - 13:24:

I del X.1 på varv sju är det ett omtag efter den första räta maskan. Stämmer detta?

DROPS Design 14.03.2016 kl. 13:36:

Hej. Ja det stämmer. Lycka till!

Corinna Richter 19.03.2015 - 19:19:

Hi:) ich finde diesen Poncho sehr schön, aber die Anleitung dazu finde ich irgendwie schwer zu verstehen. Vielleicht liegt es daran, dass ich eine unerfahrene Strickerin bin. Außerdem möchte ich dieses Muster als Schal stricken. Mit freundlichen Grüßen:) Corinna Richter

DROPS Design 20.03.2015 kl. 13:43:

Leider können wir Ihnen an dieser Stelle keine Schal-Variante anbieten, da müssten Sie selbst ein wenig tüfteln. Was die Verständlichkeit betrifft, müssten Sie etwas konkreter sagen, was Sie nicht verstehen, damit wir Ihnen weiterhelfen können.

Hanne 08.05.2014 - 21:21:

Tak for svaret men i opskriften står der at det giver 8 masker?så der er noget der ikke passer

DROPS Design 09.05.2014 kl. 09:04:

Ja det stemmer 4 masker taget ind på forstykket og 4 m på bagstykket (2m taget ind i hver side både foran og bagpå)!

Kommentere opskrift DROPS 145-13