DROPS Baby / 21 / 10

Paddy by DROPS Design

Hæklet bamse i 1 tråd DROPS Puddel eller 2 tråde DROPS Alpaca Boucle og 1 tråd DROPS Paris

Tags: dyr, legetøj,

DROPS Design: Model nr V-004-BN
Garngruppe C og E
--------------------------------------------------------
Mål: ca 22 cm høj
Materialer: DROPS PUDDEL fra Garnstudio
150 g f.nr 09, lys beige
Og brug: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 44, brun
En rest f.nr 15, sort

Eller brug:
DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
150 g f.nr 2020, lys beige
Og brug:
DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 44, brun
En rest f.nr 15, sort

DROPS HÆKLENÅL nr 5 - eller den nål du skal bruge for at få 11 fm x 12 rækker med 1 tråd Puddel eller 2 tråde Alpaca Boucle på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL nr 4 - eller den nål du skal bruge for at få 16 fm x 18 rækker med Paris på 10 x 10 cm.

TILBEHØR: Vat til fyld
--------------------------------------------------------

Når arb skal hækles rundt startes der med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garnenden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langfinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, slå om med tråden og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, træk i garnenden så du trækker løkken sammen. Sy garnenden på bagsiden. Fortsæt at hækle rundt i cirkel.

HÆKL RUNDT I CIRKEL:
Efter den sidste fm på omg, fortsæt til næste omg med 1 fm i næste fm (= første fm fra forrige omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og første fm på næste omg, lad mærketråden følge med op.

2 FM HÆKLES SAMMEN:
* Stik nålen ind i næste m, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.

FARVESKIFT - FM:
For at få pænest farveskift hækles sidste fm på omg således: Stik nålen ind i sidste m, hent tråden, lav et omslag med den nye farve og træk den gennem alle m på nålen. Fortsæt til næste omg med den nye farve.
--------------------------------------------------------

HOVED:
Arb hækles rundt i cirkel med 1 tråd Puddel og 2 tråde Alpaca Boucle på nål 5. Der startes øverst på hovedet ved at lave en magisk cirkel - læs forkl over.
1.OMG: Hækl 8 fm om ringen.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 16 fm. Læs HÆKL RUNDT I CIRKEL over.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 32 fm.
5-10.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 32 fm på omg.
11.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen * - læs forkl over, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
12.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 24 fm.
13.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
14.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
15.OMG: Hækl alle fm sammen 2 og 2 = 6 fm.
Klip tråden og fyld hovedet med vat.

KROP:
Arb hækles rundt i cirkel med 1 tråd Puddel eller 2 tråde Alpaca boucle på nål 5. Der startes nederst på kroppen ved at lave en magisk cirkel.
1.OMG: Hækl 8 fm om ringen.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 16 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 32 fm.
5-12.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 32 fm på omg.
13.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
14.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 24 fm.
15.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
16.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 18 fm.
17.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
18.OMG: Hækl alle fm sammen 2 og 2 = 6 fm.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Fyld kroppen med vat.

BEN:
Arb hækles rundt i cirkel med Paris på nål 4. Der startes yderst på benet ved at lave en magisk cirkel.
1.OMG: Hækl 6 fm om ringen.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
4-5.OMG: Hækl 1 fm i hver fm - OBS: Skift til Puddel og nål 5 i den sidste m på 5.omg - læs FARVESKIFT - FM over = 18 fm på omg.
6.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
7-9.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 12 fm på omg.
10.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 8 fm.
11-12.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 8 fm på omg.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Hækl 1 ben til på samme måde. Fyld benene med vat.

ARM:
Arb hækles rundt i cirkel med Paris på nål 4. Der startes yderst på armen ved at lave en magisk cirkel.
1.OMG: Hækl 6 fm om ringen.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 16 fm.
4-5.OMG: Hækl 1 fm i hver fm - OBS: Skift til Puddel og nål 5 i den sidste m på 5.omg = 16 fm på omg.
6.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
7.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 12 fm.
8.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 8 fm.
9-12.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 8 fm på omg.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Fyld armen med vat. Hækl 1 arm til på samme måde.

SNUDE:
Arb hækles rundt i cirkel med Paris på nål 4. Der startes yderst på snuden ved at lave en magisk cirkel.
1.OMG: Hækl 6 fm om ringen.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 8 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* 1 gang til = 20 fm.
5-6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 20 fm på omg.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Fyld snuden med vat.

ØRE:
Arb hækles rundt i cirkel med Paris på nål 4. Der startes øverst på øret ved at lave en magisk cirkel.
1.OMG: Hækl 4 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 16 fm
5-6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 16 fm på omg.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Fyld ikke med vat. Hækl 1 øre til på samme måde.

HALE:
Arb hækles rundt i cirkel med Paris på nål 4. Der startes yderst på halen ved at lave en magisk cirkel.
1.OMG: Hækl 4 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
4-6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 12 fm på omg.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Fyld halen med vat.

MONTERING:
Sy snuden fast foran på hovedet. Læg ørerne fladt og sy dem på hver side af hovedet. Sy næse på snuden, og øjne på hovedet med sort. Sy hovedet på kroppen med små pæne sting. Sy benene og armene på kroppen, sy halen fast på bagsiden af kroppen.

Lynne 29.06.2018 - 02:30:

I've used the pattern many times with "furry" yarn. it can be hard to work with, but gets easier as you get used to it. And small mistakes go unnoticed! I adapted the ear pattern a bit, and make the arms and legs a tiny bit longer, but that's just my preference. Keeping the tension loose for the first round helps with the magic loop,

Sali 18.02.2018 - 23:40:

This yarn is almost impossible to crochet!! Please any tips how to handle the alpaca boucle?! Can’t see the stitches-just feeling and hoping for best each round. Also, it’s so bobbly that the magic circle is no use as yarn snags and snaps. I see others had similar issues- how do Drops suggest we handle the yarn?

DROPS Design 19.02.2018 kl. 10:19:

Dear Sali, you can first make a ball with both strands Alpaca Bouclé if it can help you. Happy crocheting!

Aurélie 09.09.2017 - 10:27:

Impossible de crocheter quoi que ce soit avec l'Alpaca bouclé. On ne voit pas les mailles. À réessayer avec de la laine simple.

Sofia 05.09.2017 - 08:41:

Hej, Jag är förbryllad över rekommendationen 150 g Alpaca Bouclé. Jag har precis virkat färdigt nallen med två trådar Alpaca Bouclé och virknål 5. Men det har endast gått åt 50 g. Väldigt stor skillnad, hur kommer det sig?

Laura Vazquez 02.09.2016 - 16:33:

Hola que mide el osito una vez tejido? gracias

DROPS Design 04.09.2016 kl. 22:16:

Hola Laura. El osito mide aprox. 22 cm. El tamaño depende del número de ganchillo, la tensión del trabajo y la calidad del hilo.

Christa Roggensack 03.11.2015 - 08:52:

Ich habe folgendes übersehen: Puddle war ein Garn das normalerweise für Nadelstärke 7 ist, also wird hier mit einer kleineren Nadel deutlich fester gehäkelt. Ich habe einen 2. Teddy mit der Bouclewolle gemacht, bei dem ich den Faden doppelt genommen habe. Merkwürdigerweise lässt sich das Garn doppelt genommen viel besser häkeln. Der Teddy wird dann etwas größer und dichter. Beim einfädigen Teddy sieht man mit kritischem Blick etwas die Füllwatte durch.

Christa Roggensack 28.10.2015 - 06:10:

Sind die 150 g Puddel tatsächlich nötig? Ich bin mit 50 g Alpaka Boucle hingekommen.

DROPS Design 05.11.2015 kl. 12:27:

Es kommt immer auf die Lauflänge an. Alpaca Bouclé hat eine fast dreimal so lange Lauflänge (140 m pro 50 g) wie Puddel (50 m pro 50 g), daher reicht dann entsprechend auch ein Drittel des Garngewichts.

Christa Roggensack 28.10.2015 - 06:07:

Da das Garn Puddel nicht mehr erhältlich ist, habe ich mir DROPS Alpaka Boucle besorgt. Es stimmt Bouclegarne lassen sich nicht schön häkeln, weil man nur schwer die Maschen der Vorreihe erkennt. Aber das Resultat lohnt die Mühe. - Ich weiß nicht ob es daran liegt, dass ich ein Garn ausserhalb der Alternativliste verwendet habe. Ich habe keine 50 g für meinen Teddy benötigt. Sind die 150 g Puddel ein Druckfehler oder bräuchte man damit wirklich so viel mehr?

Ann 08.10.2015 - 07:39:

Beste graag had ik geweten wanneer er staat vb toer 4-9:12v of je deze toer 5x moet herhalen of maar 1x. Gr Ann ☀ ☀ ☀

DROPS Design 09.10.2015 kl. 14:58:

Hoi Ann. Het betekent dat je de werkwijze moet herhalen voor toer 4, 5, 6, 7, 8 en 9

Sarah 20.11.2014 - 18:37:

Schade! Das ist das allererste Garnstudio-Vorhaben, welches ich abbrechen musste. Ich häkle und stricke seit Jahren nach diesen Vorlagen, aber hier musste ich mich geschlagen geben: Das Pudel-Garn konnte ich nicht verhäkeln. Kann mir durchaus vorstellen, dass man es zum Stricken brauchen kann. Aber zum Häkeln werde ich das Pudel-Garn nicht mehr verwenden. Habe den Bären dann mit gewöhnlichem Garn gestrickt, aber da kann man auch BabyDROPS 21-43 "Teddy" häkeln.

Kommentere opskrift DROPS Baby 21-10