DROPS Baby / 21 / 43

Teddy by DROPS Design

Hæklet bamse i DROPS Muskat

Tags: dyr, legetøj,

DROPS design: Model nr R-029-BN
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Mål: ca 18 cm lang
Materialer: DROPS MUSKAT fra Garnstudio
50 gr f.nr 29, gammelrosa
50 gr f.nr 34, pink
En rest lilla garn til øjne og næse

DROPS HÆKLENÅL nr 3 - eller den nål du skal bruge for at få 25 fm på 10 cm.
TILBEHØR: Vat til fyld
--------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 21.9kr. Læs mere.
HÆKLEINFO:
MAGISK CIRKEL:
Når arb skal hækles rundt startes der med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garnenden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, lav et omslag med tråden og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, trækkes i garnenden så du snører løkken sammen. Hæft garnenden på bagsiden. Fortsæt at hækle rundt i cirkel.
HÆKLE RUNDT I CIRKEL:
Efter den sidste fm på omg, fortsættes til næste omg med 1 fm i næste fm (= første fm fra forrige omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og første fm på næste omg, lad mærketråden følge med op.
2 FM HÆKLES SAMMEN:
* Stik nålen ind i næste m, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.
FARVESKIFT - FM:
For at få pænest farveskift hækles sidste fm på omg således: Stik nålen ind i sidste m, hent tråden, lav et omslag med den nye farve og træk den gennem alle m på nålen. Fortsæt til næste omg med den nye farve.
--------------------------------------------------------

HOVED:
Der startes øverst på hovedet med at lave en Magisk cirkel med Muskat gammelrosa på nål 3 - læs FORKL OVER!
1.OMG: Hækl 6 fm om den magiske cirkel. Læs HÆKL RUNDT I CIRKEL.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 30 fm.
6.OMG: * 1 fm i næste 4 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 36 fm.
7.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 36 fm.
8.OMG: * 1 fm i næste 5 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 42 fm.
9.-13.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 42 fm på omg.
14.OMG: * 1 fm i næste 5 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen * - Se forkl over, gentag fra *-* omg rundt = 36 fm.
15.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 36 fm.
16.OMG: * 1 fm i næste 4 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 30 fm.
17.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 30 fm.
18.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
19.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
20.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
Klip tråden og hæft. Fyld hovedet med vat.

KROP:
Der startes nederste på kroppen med at lave en magisk cirkel med gammelrosa.
1.-6.OMG: Hækl som hovedet (6.omg = 36 fm på omg).
7.-12.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 36 fm på omg.
13.OMG: * 1 fm i næste 4 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 30 fm.
14.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 30 fm.
15.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
16.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 24 fm.
17.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
18.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 18 fm.
19.OMG: * 1 fm i næste fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
Klip tråden og behold 30 cm til montering. Fyld kroppen med vat.

BEN:
Der startes med at lave en magisk cirkel med pink.
1.OMG: Hækl 6 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.-4.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 12 fm på omg. Skift til gammelrosa i sidste fm på 4.omg - læs FARVESKIFT.
5.-6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 12 fm på omg.
7.OMG: * 1 fm i næste 4 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* en gang til = 10 fm.
8.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* en gang til = 8 fm.
9.-10.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 8 fm på omg.
Klip tråden og behold 20 cm til montering. Hækl et ben til på samme måde. Fyld benene med vat.

ARM:
Der startes med at lave en magisk cirkel med pink.
1.OMG: Hækl 5 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 10 fm.
3.-4.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 10 fm på omg. Skift til gammelrosa i sidste fm på 4.omg.
5.-6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 10 fm på omg.
7.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* en gang til = 8 fm.
8.-10.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 8 fm på omg.
Klip tråden og behold 20 cm til montering. Hækl en arm til på samme måde. Fyld armene med vat.

SNUDE:
Der startes med at lave en magisk cirkel med pink.
1.OMG: Hækl 6 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 16 fm.
4.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 16 fm.
Klip tråden og behold 20 cm til montering. Fyld snuden med vat.

ØRE:
Der startes med at lave en magisk cirkel med Muskat pink.
1.OMG: Hækl 4 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* en gang til = 10 fm.
4. OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 10 fm.
Klip tråden og behold 20 cm til montering. Hækl et øre til på samme måde.

HALE:
Der startes med at lave en magisk cirkel med pink.
1.OMG: Hækl 5 fm om den magiske cirkel.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 10 fm.
3.-4.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 10 fm på omg.
Klip tråden og behold 20 cm til montering.

MONTERING:
Sy ørerne og snuden på hovedet. Brodere næsen på snuden og øjne på hovedet med en rest lilla garn. Sy hovedet fast på kroppen med små pæne sting.
Sy benene og armene fast på kroppen med små pæne sting. Sy halen på bagsiden af kroppen.

Kommentarer (19)

Skriv din kommentar her!

Bordier 01.09.2018 - 18:32:

Bonjour, Quand vous dites "Quand le nombre de ms souhaité est fait, tirer l'extrémité du fil pour resserrer la boucle." Combien de maille faut-il?

DROPS Design 04.09.2018 kl. 11:10:

Bonjour Mme Bordier, tout va dépendre de la pièce que vous réalisez: soit 6 ms pour la tête, le corps, les jambes et le museau, 5 ms pour les bras et la queue et 4 ms pour les oreilles. Bon crochet!

Bordier 01.09.2018 - 18:31:

Bonjour, Quand vous dites "Quand le nombre de ms souhaité est fait, tirer l'extrémité du fil pour resserrer la boucle." Combien de maille faut-il?

Britta 18.02.2017 - 14:28:

Wie hoch ist der Teddy im Original?

Antonia 14.03.2015 - 13:28:

Hallo ich häkel grade den kopf runde 14 was meint ihr mit danach die nächsten 2 M. zusammen ? lg antonia

DROPS Design 14.03.2015 kl. 17:53:

Sie häkeln 5 fM ganz normal und dann häkeln Sie die nächsten 2 fM zusammen. Dann wieder 5 fM und 2 fM zusammenhäkeln usw. bis Rd-Ende. Wie Sie 2 fM zusammenhäkeln, ist über der Anleitung erklärt. Oder Sie schauen sich dazu ein Hilfsvideo an, das finden Sie oben im Kopf neben dem Foto, es heißt "Abnehmen". Weiterhin viel Spaß mit dem süßen Teddy!

Corina 18.08.2014 - 17:01:

Hallo! Ich finde die Seite sehr toll, aber was bedeuten die Sterne(*) in den Anleitungen? Leider komm ich nicht drauf. Lg und Danke schonmal! Corina

DROPS Design 18.08.2014 kl. 21:29:

Liebe Corina, das, was zwischen den Sternchen steht, wird wiederholt. Wenn die Anweisung also lautet: "von *-* wdh", wiederholen Sie alle Schritte, die sich zwischen den Sternchen befinden.

Angelika 16.03.2014 - 23:19:

Hallo, ich habe den Bären soeben fertiggestellt - er ist entzückend! Vielen Dank für diese schöne Anleitung.

Lise W Jensen 31.07.2013 - 07:31:

Det vat der skal bruges tilmfyld. Er det almindelig bomuldsvat, som kan købes i et hvert supermarked

Nuria 05.06.2013 - 20:43:

Hola: ¿Cuántos puntos debe tener el círculo mágico?

DROPS Design 06.06.2013 kl. 12:56:

Hola Nuria, el círculo mágico no tiene puntos. Fíjate en el video:

Gabrielle 03.06.2013 - 23:37:

Je n'arrive pas à obtenir des oreilles arrondies comme sur la photo, celles que j'ai réalisées en suivant exactement les indications sont presque pointues ce qui enlève un peu de douceur à ce joli nounours !

DROPS Design 04.06.2013 kl. 09:06:

Bonjour Gabrielle, avez-vous bien serré le début du rond magique ? Bon crochet !

Mille E Ottosen 16.05.2013 - 10:51:

Hvis man ønsker at lave den i dobbelt str. er det så godt nok at gange antal masker med to, eller skal der også flere omgange på?

DROPS Design 16.05.2013 kl. 12:33:

Jeg ville nok ogsaa lave flere omgange. Hvis den har dobbelt antal masker men samme höjde bliver det nok en lille taet bamse :-). Men pröv dig frem og haekl da nogle flere omgange hvor det er nödvendigt.

Kommentere opskrift DROPS Baby 21-43