DROPS Baby / 21 / 10

Paddy by DROPS Design

Virkattu nalle 1-kertaisesta DROPS Puddel- tai 2-kertaisesta DROPS Alpaca Bouclé- ja DROPS Paris -langoista.

Tagit: eläimet, lelut,

DROPS design: Malli nro V-004-BN
Lankaryhmä C ja E
--------------------------------------------------------
Mitat: n. 22 cm pitkä
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PUDDEL:
150 g nro 09, vaalea beige
Sekä: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 44, ruskea
Jäännöslankaa nro 15, musta

Tai:
Garnstudion DROPS ALPACA BOUCLÉ:
150 g nro 2020, vaalea beige
Sekä: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 44, ruskea
Jäännöslankaa nro 15, musta

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 11 ks x 12 krs 1-kertaisella Puddel- tai 2-kertaisella Alpaca Bouclé -langalla, koukulla nro 5 = 10 x 10 cm ja 16 ks x 18 krs Paris-langalla, koukulla nro 4 = 10 x 10 cm.
MUUT TARVIKKEET: Vanua nallen täyttämiseen.

Kommentit (17)
DROPS Puddel DROPS Puddel
94% Mohairia, 6% Polyesteria

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.
SULJETTU VIRKKAUS:
Kun olet virkannut krs:n viimeisen ks:n, virkkaa 1 ks seuraavan krs:n ensimmäiseen ks:aan. HUOM: Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n viimeisen ks:n ja seuraavan krs:n ensimmäisen ks:n keskelle. Anna merkkilangan kulkea työn mukana.
2 KIINTEÄN SILMUKAN YHTEENVIRKKAAMINEN:
*Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: vie koukku viimeiseen s:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

PÄÄ:
Virkataan ympyränä koukulla nro 5 ja 1-kertaisella Puddel- tai 2-kertaisella Alpaca Bouclé -langalla. Tee aloitusympyrä (LUE SELITYS YLLÄ).
1.KRS: Virkkaa 8 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks. Lue SULJETTU VIRKKAUS.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
5.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 32 ks.
11.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen* (ks. selitys yllä), toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks.
13.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
14.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
15.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Täytä pää vanulla.

VARTALO:
Virkataan ympyränä alhaalta ylös 1-kertaisella Puddel- tai 2-kertaisella Alpaca Bouclé -langalla. Tee aloitusympyrä. Työ virkataan koukulla nro 5.
1.KRS: Virkkaa 8 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
5.-12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 32 ks.
13.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 24 ks työssä.
15.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
16.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks työssä.
17.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
18.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks.
Katkaise lanka (jätä työhön n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä vartalo vanulla.

JALKA:
Virkataan ympyränä koukulla nro 4 ja Paris-langalla. Tee aloitusympyrä. Työ virkataan jalan ulkoreunasta alkaen.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.-5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks työssä. HUOM: Vaihda 5. krs:n viimeisen ks:n kohdalla Puddel-lankaan (LUE VÄRINVAIHDOT).
6.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
7.-9.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks työssä.
10.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 8 ks.
11.-12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks työssä.
Katkaise lanka (jätä n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen jalka samoin. Täytä jalat vanulla.

KÄSI:
Virkataan ympyränä koukulla nro 4 ja Paris-langalla. Tee aloitusympyrä. Työ virkataan käden ulkoreunasta alkaen.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
4.-5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks työssä. HUOM: Vaihda 5. krs:n viimeisen ks:n kohdalla Puddel-lankaan.
6.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks työssä.
8.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 8 ks.
9.-12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks työssä.
Katkaise lanka (jätä n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen käsi samoin. Täytä kädet vanulla.

KUONO:
Virkataan ympyränä koukulla nro 4 ja Paris-langalla. Tee aloitusympyrä. Työ virkataan kuonon ulkoreunasta alkaen.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.KRS: *1 ks jokaiseen 8 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 20 ks.
5.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 20 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä kuono vanulla.

KORVA:
Virkataan ympyränä koukulla nro 4 ja Paris-langalla. Tee aloitusympyrä. Työ virkataan korvan yläreunasta alkaen.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Virkkaa toinen korva samoin.

HÄNTÄ:
Virkataan ympyränä koukulla nro 4 ja Paris-langalla. Tee aloitusympyrä. Työ virkataan hännän ulkoreunasta alkaen.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
Katkaise lanka (jätä n. 30 cm pituinen lanka viimeistelyä varten). Täytä häntä vanulla.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä korvat ja kuono päähän (korvien tulee olla litteät). Kirjo nenä kuonoon ja silmät päähän mustalla langalla. Kiinnitä pää vartaloon pienin siistein pistoin. Kiinnitä jalat ja kädet vartaloon. Kiinnitä lopuksi häntä vartalon takaosaan.

Lynne 29.06.2018 - 02:30:

I've used the pattern many times with "furry" yarn. it can be hard to work with, but gets easier as you get used to it. And small mistakes go unnoticed! I adapted the ear pattern a bit, and make the arms and legs a tiny bit longer, but that's just my preference. Keeping the tension loose for the first round helps with the magic loop,

Sali 18.02.2018 - 23:40:

This yarn is almost impossible to crochet!! Please any tips how to handle the alpaca boucle?! Can’t see the stitches-just feeling and hoping for best each round. Also, it’s so bobbly that the magic circle is no use as yarn snags and snaps. I see others had similar issues- how do Drops suggest we handle the yarn?

DROPS Design 19.02.2018 kl. 10:19:

Dear Sali, you can first make a ball with both strands Alpaca Bouclé if it can help you. Happy crocheting!

Aurélie 09.09.2017 - 10:27:

Impossible de crocheter quoi que ce soit avec l'Alpaca bouclé. On ne voit pas les mailles. À réessayer avec de la laine simple.

Sofia 05.09.2017 - 08:41:

Hej, Jag är förbryllad över rekommendationen 150 g Alpaca Bouclé. Jag har precis virkat färdigt nallen med två trådar Alpaca Bouclé och virknål 5. Men det har endast gått åt 50 g. Väldigt stor skillnad, hur kommer det sig?

Laura Vazquez 02.09.2016 - 16:33:

Hola que mide el osito una vez tejido? gracias

DROPS Design 04.09.2016 kl. 22:16:

Hola Laura. El osito mide aprox. 22 cm. El tamaño depende del número de ganchillo, la tensión del trabajo y la calidad del hilo.

Christa Roggensack 03.11.2015 - 08:52:

Ich habe folgendes übersehen: Puddle war ein Garn das normalerweise für Nadelstärke 7 ist, also wird hier mit einer kleineren Nadel deutlich fester gehäkelt. Ich habe einen 2. Teddy mit der Bouclewolle gemacht, bei dem ich den Faden doppelt genommen habe. Merkwürdigerweise lässt sich das Garn doppelt genommen viel besser häkeln. Der Teddy wird dann etwas größer und dichter. Beim einfädigen Teddy sieht man mit kritischem Blick etwas die Füllwatte durch.

Christa Roggensack 28.10.2015 - 06:10:

Sind die 150 g Puddel tatsächlich nötig? Ich bin mit 50 g Alpaka Boucle hingekommen.

DROPS Design 05.11.2015 kl. 12:27:

Es kommt immer auf die Lauflänge an. Alpaca Bouclé hat eine fast dreimal so lange Lauflänge (140 m pro 50 g) wie Puddel (50 m pro 50 g), daher reicht dann entsprechend auch ein Drittel des Garngewichts.

Christa Roggensack 28.10.2015 - 06:07:

Da das Garn Puddel nicht mehr erhältlich ist, habe ich mir DROPS Alpaka Boucle besorgt. Es stimmt Bouclegarne lassen sich nicht schön häkeln, weil man nur schwer die Maschen der Vorreihe erkennt. Aber das Resultat lohnt die Mühe. - Ich weiß nicht ob es daran liegt, dass ich ein Garn ausserhalb der Alternativliste verwendet habe. Ich habe keine 50 g für meinen Teddy benötigt. Sind die 150 g Puddel ein Druckfehler oder bräuchte man damit wirklich so viel mehr?

Ann 08.10.2015 - 07:39:

Beste graag had ik geweten wanneer er staat vb toer 4-9:12v of je deze toer 5x moet herhalen of maar 1x. Gr Ann ☀ ☀ ☀

DROPS Design 09.10.2015 kl. 14:58:

Hoi Ann. Het betekent dat je de werkwijze moet herhalen voor toer 4, 5, 6, 7, 8 en 9

Sarah 20.11.2014 - 18:37:

Schade! Das ist das allererste Garnstudio-Vorhaben, welches ich abbrechen musste. Ich häkle und stricke seit Jahren nach diesen Vorlagen, aber hier musste ich mich geschlagen geben: Das Pudel-Garn konnte ich nicht verhäkeln. Kann mir durchaus vorstellen, dass man es zum Stricken brauchen kann. Aber zum Häkeln werde ich das Pudel-Garn nicht mehr verwenden. Habe den Bären dann mit gewöhnlichem Garn gestrickt, aber da kann man auch BabyDROPS 21-43 "Teddy" häkeln.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 21-10