DROPS / 131 / 47

Rosebud by DROPS Design

Retstrikket DROPS hue og hals med snoning i ”Eskimo”

DROPS design: Model nr EE-392-393
Garngruppe E
--------------------------------------------------------
Hat:
Størrelse: S - M - L
Passer hovedmål: ca 54-56-58 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100 g i alle str f.nr 08, rød

Hals:
Størrelse: One size
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
200 g f.nr 08, rød

DROPS PINDE nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p retstrik på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Kommentarer (62)

100% Uld
fra 12.50 kr /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 12.50 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 25kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag M.1. Diag viser mønsteret set fra retsiden.
For hver gang man vender midt i arb tages første m løst af p som om den skulle strikkes ret, tråden strammes og der strikkes tilbage, dette gøres for at undgå hul i alle vendinger.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes frem og tilbage. Slå 32-33-34 m op på p 8 med Eskimo. 1.p (= fra retsiden) starter i nederkanten på huen. Strik M.1 (= 12 m), derefter strikkes der RETSTRIK - se forkl over – p ud mod toppen af huen. Fortsæt således Samtidig med at der strikkes forkortede p med start fra retsiden - læs STRIKKETIPS: * Strik frem og tilbage over alle m. Strik 29 m, vend og strik tilbage. Strik 23 m, vend og strik tilbage *. Gentag fra *-* til arb måler ca 52-54-56 cm (på det bredeste). Luk alle m af.

MONTERING:
Sy huen sammen midt bagpå. Sy i yderste led af yderste m så der ikke bliver en tyk søm. Træk m sammen øverst og sy tråden.

HALS:
Hele arb strikkes i retstrik, dvs der strikkes ret på hver p til færdig mål. Slå 38 m op på p 8 med Eskimo. Nu strikkes der således - læs STRIKKETIPS: * Strik M.1 (= 12 m), vend arb og strik tilbage. Strik M.1, derefter 4 m ret (= 16 m totalt), vend arb og strik tilbage. Strik frem og tilbage over alle m 2 gange (= 4 p totalt, 4 p retstrik) Samtidig med at der fortsættes med M.1.* Gentag fra *-* til arb måler ca 46 cm øverst på halsen, slut af efter færdig rapp. Luk alle m af.

MONTERING:
Sy sammen i kanten i yderste led af m så der ikke bliver en tyk søm og så den ses minst mulig. Buk halsen ned.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= sæt 4 m på hj.p bag arb, 4r, 4r fra hj.p
= sæt 4 m på hj.p foran arb, 4r, 4r fra hj.p

Debbie 27.02.2019 - 00:08:

Combien doit mesurer la hauteur du tour de cou de la torsade au haut du cou car avec le nombre de mailles en point mousse, ça ne peut être rabattus pour former un col roulé. Merci pour la réponse.

DROPS Design 27.02.2019 kl. 08:55:

Bonjour Debbie, on tricote au point mousse sur 26 mailles (+ les 12 m de la torsade), on doit donc avoir environ 23 cm de mailles au point mousse - pensez à bien vérifier votre tension, vous devez avoir 11 m x 15 rangs point mousse = 10 x 10 cm. Si votre échantillon est juste, vous devriez obtenir le même résultat que sur la photo. Bon tricot!

Anita Aittomäki 05.01.2018 - 21:13:

Miksi ohjeessa ei ole tai ehkä voisi sen lisätä 1.kerros neulo ....silmukkaa (jää ....silmukkaa) ja käännä 2.kerros neulo ....silmukkaa (jää ....silmukkaa) ja käännä 3.kerros .... 4.kerros....Tai ....kerros neulo kaikki silmukat. toista kerrokset 1. 2. 3. Jne järjestyksessä Eli onko lyhennetty kerros aina ?- kuinka monessa ja monellako silmukalla se neulotaan?Palmikon teossa ei ollut ongelmaa mutta juuri tuo lyhennetty kerros

Anita Aittomäki 05.01.2018 - 21:12:

Sekava ohje.Videossa kun yritin laskeskella montako silmukkaa tehdään ja montako jäi mutta siihen 29 silmukkaan en osunut kuin ehkä kerran, joten jossain on vikaa.

DROPS Design 09.01.2018 kl. 17:52:

Hei, lyhennetyt kerrokset neulotaan seuraavasti: Neulot aluksi kaikki silmukat, käännät työn ja neulot taas kaikki silmukat. Käännät työn ja neulot 29 silmukkaa, käännät työn ja neulot nämä 29 silmukkaa. Käännät työn ja neulot 23 silmukkaa, käännät työn ja neulot nämä samat 23 silmukkaa. Nämä kerrokset toistetaan.

Paulina 30.11.2016 - 07:32:

Gracias por compartir todo lo que haces esta hermoso, quisiera saber como hacer para conseguir un video del paso a paso de tus prendas

DROPS Design 04.12.2016 kl. 18:49:

Hola Paulina. Publicamos vídeos continuamente. Aquí puedes consultar todos los vídeos que tenemos publicados a día de hoy: https://www.garnstudio.com/video.php?lang=es

Julia Leist-Heiermann 11.10.2016 - 21:34:

Hallo, ich möchte gerne die Rosebud-Mütze stricken und frage mich, wie ich die 7. Reihe des M1 stricke. Lege ich tatsächlich die ersten 4 Maschen auf die Zopfnadel? Wie bekomme ich denn den Faden zu den dann zuerst zu strickenden Maschen? Leider endet das Video genau vor dieser Stelle. Danke und herzliche Grüße , Julia Leist-Heiermann

DROPS Design 12.10.2016 kl. 09:35:

Liebe Frau Leis-Heiermann, bei der 7. Reihe legen Sie die 4 ersten M. auf der Zopfnadel hinter die Arbeit - passen Sie nur mal auf daß der Faden nicht zu locker nor zu eng ist, dann stricken Sie die nächste 4 M, und dann die 4 M. von der Zopfnadel.

SandraLiliana Ibarra Nuñez 06.07.2016 - 17:16:

Hola muy buenas tardes,disculpe la molestia,soy principiante en esto del tejido,pero me encanta este Modelo,me gustaría saber si cuenta con el video,pues no entiendo las abreviaciones de las indicaciones,de antemano muchísimas gracias por su atención y bendiciones. 😊

DROPS Design 12.07.2016 kl. 23:20:

Hola Sandra. Bájo éste línk tíenes las explicaciones necesarias para realizar este modelo: . Puedes encontrar más videos en el apartado Vídeos al principio del patrón.

Veronica 27.01.2016 - 22:57:

Hi There! I am making the hat, starting by casting on 34 stitches (large). When I get to the short rows and it says knit 29 sts turn & work back, then 23 sts turn & work back.... does this mean that I never actually knit over the final 5 stitches (30th-34th sts)? Thanks!

DROPS Design 28.01.2016 kl. 13:27:

Dear Veronica, you have to work short rows to get the correct shape for the hat, ie *work 2 rows over all sts, 2 rows over the first 29 sts, 2 rows over the first 23 sts* and repeat from *-*, ie you will 1 time from *-* = 2 rows over all sts and 4 rows over the sts at the outermost edge - see also video below showing hat in 1st size. Happy knitting!

Britta Andersson 26.01.2016 - 14:36:

Har stickat mössan men förstår inte hur jag skall montera ihop den haft 34 maskor fr början- stickat 29 m resp 23 m fram och tillbaka fem maskor har suttit på stickan utan att sticka dom har jag gjort fel eller hur monterar jag ihop mössan tacksam för svar

DROPS Design 04.03.2016 kl. 08:58:

Hej. När du stickar de förkortade varven så stickar du först alla maskor fram och tillbaka, sedan 29 m fram och tillbaka, sedan 23 m fram och tillbaka. Sedan stickar du återigen alla m fram och tillbaka, 29 m fram och tillbaka, 23 m fram och tillbaka och så fortsätter du så. Under fliken videor finns en video som heter ”Fläta och förkortade varv i DROPS 131-47” som du kan se på. Lycka till!

Martina 13.01.2016 - 01:44:

Buonasera!trovo questo modello molto interessante..sto provando a fare il cappello ma non riesco a capire come farlo. monto 32 maglie e le prime 12 le lavoro secondo lo schema, le restanti a legaccio..ma quali sono le maglie che devo lavorare sui ferri accorciati? e da quale ferrro devo iniziare a farlo? grazie :)

DROPS Design 13.01.2016 kl. 14:34:

Buongiorno Martina, deve avviare 32 m, lavorare le prime 12 m secondo M.1 e le altre m (verso la parte superiore del berretto) a legaccio e poi lavori il ferro di ritorno a dir fino alle ultime 12 m e poi secondo M.1. §Dal ferro successivo (diritto del lavoro) inizi a lavorare a ferri accorciati come indicato nelle spiegazioni, facendo attenzione che le prime 12 m del f di andata e le ultime 12 m del f di ritorno sono il diagramma M.1. Ci riscriva se ha altri dubbi. Buon lavoro!

Dalia 12.01.2016 - 16:34:

Hello .. I am trying to knit the neck warmer in this pattern ... the instructions do not tell you how many stitches to knit and then turn or how many times to do this .. would it be possible for the instructions be sent to me so I could knit this please .. I really love this pattern

DROPS Design 13.01.2016 kl. 10:39:

Dear Dalia, you will find short rows under "hat": *work 2 rows over all sts, 2 rows over 29 sts, 2 rows over 23 sts*, repeat from *-* - see also video below. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 131-47