DROPS / 134 / 32

Kalinka by DROPS Design

Strikket DROPS hue i 2 tråde Symphony eller Melody

Tags: huer,

DROPS Design: Model nr WW-051
Garngruppe D
---------------------------------------------------------
Størrelse: One Size
Passer hovedmål: 56/58 cm
Højde: ca 24 cm
Omkreds: ca 50 cm på det bredeste

Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
100 g f.nr 08, sort
100 g f.nr 01, natur

Eller bru:
DROPS MELODY fra Garnstudio
50 g f.nr 05, sort
50 g f.nr 01, natur

DROPS STRØMPEP nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 13 m x 19 p glatstrik med 2 tråde Symphony på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

1 p ret og 1 p vrang.
---------------------------------------------------------

HUE:
Huen strikkes rundt på Strømpep 8. Slå 64 m løst op med 1 tråd af hver farve og strik 4 omg retstrik - Se forkl over. Derefter strikkes der glatstrik til arb måler 17 cm. På næste omg sættes 1 mærketråd i beg af omg og der strikkes således: * Strik 6 m, strik næste 2 m ret sammen *, gentag fra *-* omg ud = 56 m (= 8 indtagede m). Lad mærketråden følge med op. Derefter strikkes der 1 omg glatstrik. Gentag indtagningerne af 8 m på omg ved at strikke næste 2 m ret sammen herefter 5, 4, 3 m imellem osv på hver 2.omg, til der er 8 m tilbage på omg. Klip trådene, træk den gennem de resterende m, træk sammen og sy godt fast.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 20.05.2014
Nyt garnforbrug:
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
100 g f.nr 08, sort
100 g f.nr 01, natur

Gisele 05.07.2018 - 10:53:

Tricoté avec 45 g de chaque couleur. 4 rgs point mousse + 28 rgs de point jersey + diminutions. Je ne comprends pas pourquoi on préconise 2 pelotes de chaque couleur.

Berith Andersson 26.02.2015 - 17:25:

Den blir för stor stickad med stickor nr 8. Jag använde det först och fick repa upp. Gjorde om med stickor nr 7, perfekt. Obs, stickar med normalt handlag, håller stickfastheten. Modellen är kalasfin uppstickad.

Michaela 29.10.2013 - 21:19:

Dobrý den, v českém překladu návodu není uvedeno, kolik ok máme nahodit v první řadě. V anglické verzi uvádí 64 ok. Přeji příjemný den.

DROPS Design 07.01.2014 kl. 11:30:

Dobrý den, děkujeme za upozornění - návod je doplněný. Hezký den! Hana

Bea 08.09.2013 - 12:03:

Es una pena que no hallan corregido la cantidad de lana necesaria para terminar el patrón. En realidad el proyecto lleva 100g. de cada color

Marion 28.03.2013 - 07:29:

Das Problem ist m.E.,das wohl immer die Gramm Angabe wichtiger ist als LL. Der weiße Faden war bei mir viel buschiger als der schwarze u.desh. um 7m kürzer. Bei schwarz hätten mir nur 2 m gefehlt. Trotzdem schöne Mütze musste halt verkürzt werden.

Odile 26.10.2012 - 13:11:

Bonjour, pourriez vous indiquer le nombre d'aiguilles nécessaire pour réaliser ce bonnet ?

DROPS Design 30.10.2012 kl. 08:49:

Bonjour Odile, on utilise habituellement un jeu de 5 aiguilles, les mailles sont réparties sur 4 aiguilles et on tricote avec la 5ème. Bon tricot !

Susan 21.02.2012 - 10:29:

I had purchased the required amount of Symphony (2 - 50g balls), correct size needles and unfortunately only got as far as the third decrease and ran out of yarn. I see others had troubles running out of yarn also.

Wonhee Florio 08.11.2011 - 02:55:

50g of white and 50g of black of symphony were not enough to finish the hat, I had to order 2 more skeins of this yarn to finish the hat.

Elisabeth H Hellsten 01.07.2011 - 12:15:

HJÄLP!! NÄR kommer mönstret? Måste börja sticka GENAST!

Kristina Olsson 20.06.2011 - 19:01:

Jätte läcker den vill jag ha

Kommentere opskrift DROPS 134-32