DROPS / 133 / 20

Zhivago Romance by DROPS Design

DROPS souprava: čepice – ušanka, šála a nátepníky pletené z dvojité příze "Symphony".

DROPS design: model č. WW-046-047-048
Skupina přízí: D
-----------------------------------------------------------
ČEPICE
Velikost: jednotná

Materiál: DROPS SYMPHONY firmy Garnstudio
100 g, barva č.16, šedofialová
100 g, barva č.17, šedohnědá

DROPS JEHLICE č.9 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 10 ok x 14 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.
-----------------------------------------------------------
ŠÁLA
Rozměry: 30 x 180 cm

Materiál: DROPS SYMPHONY firmy Garnstudio
200 g, barva č.16, šedofialová
200 g, barva č.17, šedohnědá

DROPS JEHLICE č.12 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 7 ok x 11 řad chytovým patentem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.
-----------------------------------------------------------
NÁTEPNÍKY
Velikost: jednotná

Materiál: DROPS SYMPHONY firmy Garnstudio
100 g, barva č.16, šedofialová
100 g, barva č.17, šedohnědá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.6 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 13 ok x 17 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.

Komentáře (8)
DROPS Symphony DROPS Symphony
65% vlna, 35% polyamid
ČEPICE

Přidáváme nahozením. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
---------------------------------------------------------

KLAPKY NA UŠI:
Klapky na uši a první 3 vroubky čepice pleteme 4 vlákny příze Symphony; poté 2 vlákna odstřihneme a pokračujeme jen dvojitou přízí. Pleteme v řadách.
Na jehlice č.9 nahodíme 4 vlákny příze Symphony (tj. po 2 vláknech od každé barvy) 3 oka a pleteme vroubkovým vzorem - viz výše. SOUČASNĚ od 2. řady přidáváme na každé straně 1 oko, a to v každé 2. řadě, celkem 5x - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 13 ok. Na začátku následující řady nahodíme 4 nová oka (= polovina zadní strany čepice) = 17 ok.
Pleteme 1 řadu hladce až po poslední 1 oko (tj. do poloviny čela), pak 1 oko přidáme = 18 ok; upleteme 1 řadu hladce (= rubová).
Díl odložíme. Druhou klapku upleteme stejně, jen zrcadlově převrácenou – tj. v poslední řadě přidáme 1 oko na začátku řady, za 1. okem, a 4 nová oka (= druhou polovina zátylku) nahodíme na konci řady.

ČEPICE - UŠANKA:
Obě klapky převedeme na jednu a tutéž jehlici (začínáme polovinou zátylku) a mezi klapkami nahodíme 14 nových ok (= čelo) = na jehlici máme 50 ok. Pleteme v řadách od středu zátylku. Upleteme 6 řad vroubkovým vzorem. Pak 2 vlákna příze odstřihneme (= po 1 od každé barvy) a díl dokončíme pouze dvojitou přízí lícovým žerzejem. Ve výši 11 cm, měřeno uprostřed čela, pleteme následující lícovou řadu takto: *2 oka spleteme hladce, 8 ok upleteme hladce*, *-* opakujeme. Následující rubovou řadu upleteme obrace. Další řadu pleteme takto: *2 oka spleteme hladce, 7 ok upleteme hladce*, *-* opakujeme. Takto ujímáme v každé 2. řadě – mezi spletenými oky upleteme vždy o 1 oko méně, až nám na jehlici zbude 10 ok. Čepice je vysoká asi 23 cm (měřeno uprostřed čela). Příze odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

DOKONČENÍ:
Čepici na zátylku sešijeme.
---------------------------------------------------------
ŠÁLA:

CHYTOVÝ PATENT:
1. ŘADA (= rubová): 1 krajové oko hladce, *1 oko hladce, 1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, končíme 2 oky hladce.
2. ŘADA (= lícová): 1 krajové oko hladce, *1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace, následující oko spleteme hladce s nahozením (z předchozí řady)*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, pak 1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace a končíme 1 krajovým okem hladce.
3. ŘADA (= rubová): 1 krajové oko hladce, *následující oko spleteme hladce s nahozením (z předchozí řady), 1x nahodíme, 1 oko sejmeme obrace*, *-* opakujeme, nakonec spleteme předposlední oko hladce s nahozením (z předchozí řady) a končíme 1 krajovým okem hladce.
2. a 3. řadu stále opakujeme.
---------------------------------------------------------

ŠÁLA:
Na jehlice č.12 volně nahodíme dvojitou přízí Symphony (= po 1 vláknu od každé barvy) 21 ok a pleteme chytovým patentem – viz výše. Ve výši asi 180 cm všechna oka volně uzavřeme.
---------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY:
Na ponožkové jehlice č.6 nahodíme dvojitou přízí Symphony (= po 1 vláknu od každé barvy) 30 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 1/1, tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace. Ve výši 25 cm všechna oka dle vzoru volně uzavřeme. Stejným způsobem upleteme i druhý nátepník.

Franzi 17.04.2017 - 20:57:

Am Anfang der Anleitung wird eine Wolle angegeben : Belle! Wieviel benötige ich insgesamt für die Mütze und Pulswärmer? Vielen Dank für das Feedback Franzi

DROPS Design 18.04.2017 kl. 11:31:

Liebe Franzi, bei der Mütze brauchen Sie 50 g beider Farben Melody (nicht Belle, Anleitung wird korrigiert) und bei den Pulswärmer brauchen Sie 50 g beider Farben Melody => Sie werden dann 100 g (= 2 Knäuel) in jeder Farbe brauchen. Viel Spaß beim stricken!

Angelina 22.12.2012 - 09:29:

Axe

DROPS Deutsch 15.11.2011 - 08:58:

11 cm von dort wo die Ohrenklappe eingestrickt wurden. 23 cm ist dann die totale Länge inkl. Ohrenklappen.

Christiane 14.11.2011 - 18:53:

Hallo, wie werden die 11 cm bzw. 23 cm gemessen: inklusive Ohrenklappen oder ab den Mittelmaschen?

Elisabeth 25.05.2011 - 17:37:

Lækkert sæt

Claudia 21.05.2011 - 08:59:

Sieht traumhaft flauschig aus....

GALE OLIVER 20.05.2011 - 00:33:

Want to make a few sets for Christmas - wonderful colors

F LANDREAU 19.05.2011 - 17:31:

Pour être bien au chaud!!!

Přidejte komentář k návodu DROPS 133-20