DROPS / 133 / 20

Zhivago Romance by DROPS Design

Settiin kuuluu: DROPS myssy, kaulaliina ja ranteenlämmittimet kaksinkertaisesta ”Symphony”- tai "Melody"-langasta.

Tagit: hatut, huivit, patentti, setti,

DROPS Design: Malli nro WW-046-047-048
Lankaryhmä D
---------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SYMPHONY:
100 g nro 16, harmaanlila.
100 g nro 17, harmaanruskea.

Tai:
Garnstudion DROPS MELODY:
50 g nro 02, sumu
50 g nro 15, beige

DROPS PUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 10 s x 14 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 9 = 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

KAULALIINA:
Mitat: n. 30 x 180 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SYMPHONY:
200 g nro 16, harmaanlila.
200 g nro 17, harmaanruskea.

Tai:
Garnstudion DROPS MELODY:
100 g nro 02, sumu
100 g nro 15, beige

DROPS PUIKOT NRO 12 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 7 s x 11 krs patenttineuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 12 = 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

RANTEENLÄMMITTIMET:
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SYMPHONY:
100 g nro 16, harmaanlila.
100 g nro 17, harmaanruskea.

Tai:
Garnstudion DROPS MELODY:
50 g nro 02, sumu
50 g nro 15, beige

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 13 s x 17 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

Kommentit (8)
DROPS Symphony DROPS Symphony
65% Villaa, 35% Polyamidia
Lisää tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää.
---------------------------------------------------------

KORVALAPPU:
Korvalaput ja itse myssyn ensimmäiset 6 krs neulotaan nelinkertaisella Symphony- tai Melody-langalla. Loput työstä neulotaan kaksinkertaisella langalla. Koko myssy neulotaan tasona.
Luo 3 s puikoille nro 9 kaksinkertaisella harmaanlilalla + kaksinkertaisella harmaanruskealla Symphony-langalla tai kaksinkertaisella sumun värisellä + kaksinkertaisella beigellä Melody-langalla. Neulo ainaoikeaa (ks. selitys yllä) ja lisää samalla (lue LISÄYSVINKKI yllä) 1. krs:n jälkeen kumpaankin reunaan 1 s. Toista tällaiset lisäykset joka 2. krs yht. 5 kertaa = 13 s. Luo seuraavan krs:n alkuun 4 s (= keskitaka) = 17 s.
Neulo kaikilla silmukoilla 1 krs oikein, kun etureunassa on jäljellä 1 s, lisää 1 s = 18 s. Neulo vielä 1 krs oikein (viimeinen krs = nurja puoli).
Laita työ odottamaan. Neulo toinen korvalappu ensimmäisen peilikuvaksi, eli tee toiseksi viimeisen krs:n lisäys 1 s:n päässä krs:n alusta ja luo keskitakan 4 s krs:n loppuun.

MYSSY:
Ota ensimmäinen korvalappu työhön (krs:n vaihtumiskohta on keskellä takana) ja luo korvalappujen väliin 14 s (= otsa) = 50 s työssä. Neulo tasoneuletta keskeltä takaa alkaen. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Jatka sitten neulomalla sileää neuletta kaksinkertaisella langalla (harmaanlila + harmaanruskea Symphony tai sumu + beige Melody). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus keskeltä edestä mitattuna on 11 cm, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: *2 s oikein yhteen, 8 o*, toista *-* koko krs:n ajan. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta. Seuraava krs neulotaan näin: *2 s oikein yhteen, 7 o*, toista *-* koko krs:n ajan. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs (kavennusten väliin neulotaan jokaisella kerralla 1 s vähemmän), kunnes työssä on jäljellä 10 s. Myssyn korkeus keskeltä edestä mitattuna on n. 23 cm. Katkaise langat ja vedä ne loppujen silmukoiden läpi. Kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Ompele myssy yhteen keskeltä takaa. Ompele uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
---------------------------------------------------------
KAULALIINA:
PATENTTINEULE:
1. krs (= nurja puoli): 1 o, *1 o, 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, neulo lopuksi 2 o.
2. krs (= oikea puoli): 1 o, *1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta, neulo seuraava s ja langankierto oikein yhteen*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, tee lopuksi 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta ja neulo 1 o.
3. krs (= nurja puoli): 1 o, *neulo seuraava s ja langankierto oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta*, toista *-*, neulo lopuksi seuraava s ja langankierto oikein yhteen ja 1 o.
Toista jatkossa krs:t 2.-3.
---------------------------------------------------------

KAULALIINA:
Käytä molempia värejä yhtaikaa ja luo löyhästi 21 s puikoille nro 12. Neulo PATENTTINEULETTA (ks. selitys yllä). Päätä s:t löyhästi, kun työn pituus on n. 180 cm.
---------------------------------------------------------

RANTEENLÄMMITTIMET:
Käytä molempia värejä yhtaikaa ja luo löyhästi 30 s sukkapuikoille nro 6. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 1 o/1 n -joustinneuletta. Kun työn pituus on 25 cm, päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen. Neulo toinen ranteenlämmitin samoin.

Kommentit (8)

Näppäile kommenttisi tähän!

Franzi 17.04.2017 - 20:57:

Am Anfang der Anleitung wird eine Wolle angegeben : Belle! Wieviel benötige ich insgesamt für die Mütze und Pulswärmer? Vielen Dank für das Feedback Franzi

DROPS Design 18.04.2017 kl. 11:31:

Liebe Franzi, bei der Mütze brauchen Sie 50 g beider Farben Melody (nicht Belle, Anleitung wird korrigiert) und bei den Pulswärmer brauchen Sie 50 g beider Farben Melody => Sie werden dann 100 g (= 2 Knäuel) in jeder Farbe brauchen. Viel Spaß beim stricken!

Angelina 22.12.2012 - 09:29:

Axe

DROPS Deutsch 15.11.2011 - 08:58:

11 cm von dort wo die Ohrenklappe eingestrickt wurden. 23 cm ist dann die totale Länge inkl. Ohrenklappen.

Christiane 14.11.2011 - 18:53:

Hallo, wie werden die 11 cm bzw. 23 cm gemessen: inklusive Ohrenklappen oder ab den Mittelmaschen?

Elisabeth 25.05.2011 - 17:37: www.gladestrikkepind ...

Lækkert sæt

Claudia 21.05.2011 - 08:59:

Sieht traumhaft flauschig aus....

GALE OLIVER 20.05.2011 - 00:33:

Want to make a few sets for Christmas - wonderful colors

F LANDREAU 19.05.2011 - 17:31:

Pour être bien au chaud!!!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 133-20