DROPS / 133 / 20

Zhivago Romance by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue, halstørklæde, og pulsvarmere i 2 tråde Symphony eller Melody

DROPS Design: Model nr WW-046-047-048
Garngruppe D
---------------------------------------------------------
100 g f.nr 16, grålilla.
100 g f.nr 17, gråbrun.

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
50 g f.nr 02, tåge.
50 g f.nr 15, beige.

DROPS PINDE nr 9 - eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 14 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Mål: ca 30 x 180 cm
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
200 g f.nr 16, grålilla.
200 g f.nr 17, gråbrun.

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
100 g f.nr 02, tåge.
100 g f.nr 15, beige.

DROPS PINDE nr 12 - eller det p.nr du skal bruge for at få 7 m x 11 p helpatent 2 tråde på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

100 g f.nr 16, grålilla.
100 g f.nr 17, gråbrun.

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
50 g f.nr 02, tåge.
50 g f.nr 15, beige.

DROPS STRØMPEP nr 6 - eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 17 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

Der tages ud med omslag. På næste p strikkes omslaget drejet (dvs der strikkes i bagerste del af m istedet for i forreste del) så der ikke bliver hul.
---------------------------------------------------------

ØREKLAP:
Øreklapperne og de 6 første retpinde på selve huen strikkes med 4 tråde Symphony eller Melody, derefter strikkes der færdig med 2 tråde. Hele huen strikkes frem og tilbage på p.

Slå 3 m op på p 9 med 2 tråde grålilla og 2 tråde gråbrun Symphony eller Melody. Strik retstrik - læs forkl over - samtidig efter 1 p tages der 1 m ud i hver side på hver 2.p totalt 5 gange - læs UDTAGNINGSTIPS over = 13 m. På næste p slåes der 4 m op i starten af p (= mod midt bagpå) = 17 m.
Strik 1 p ret over alle m, når der er 1 m tilbage (mot midt foran) tages der 1 m ud = 18 m, strik 1 p ret tilbage (sidste p = vrangen).
Læg arb til side. Strik yderligere 1 øreklap men modsat - dvs at på næst sidste p tages der 1 m ud mod midt foran i starten af p efter 1.m, og der slåes 4 m op mod midt bagpå i slutningen af p.

HUE:
Strik første øreklap ind på samme p (start fra midt bagpå) og slå 14 nye m op mellem øreklapperne (= panden) = 50 m på p. Fortsæt frem og tilbage fra midt bagpå. Strik 6 p retstrik. Herefter strikkes færdig med 1 tråd grålilla og 1 tråd gråbrun i glatstrik til færdig mål. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 11 cm, målt midt foran, strikkes næste p således (fra retsiden): * 2 r sm, 8 r *, gentag fra *-* p ud. Strik 1 p vrang fra vrangen. Næste p strikkes således: * 2 r sm, 7 r *, gentag fra *-* p ud. Fortsæt indtagningerne på hver 2.p med 1 m mindre mellem hver indtagning til der er 10 m tilbage på p. Huen måler ca 23 cm fra midt foran. Klip trådene og træk dem gennem maskerne, træk sammen og hæft trådene.

MONTERING:
Sy huen sammen midt bagpå i yderste led af yderste m- så sømmen ikke ses.
---------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
HELPATENT:
1.p (= vrangen): 1 kantm r, * 1 r, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vr *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage og slut af med 2 r.
2.p (= retsiden): 1 kantm r, * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vr, strik næste m og omslaget r sm *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage og slut af med slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vr og 1 kantm r.
3.p (= vrangen): 1 kantm r, * strik næste m og omslaget r sm, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vr *, gentag fra *-* og slut af med at strikkes næste m og omslaget r sm og 1 kantm r.
Gentag 2. og 3. p opover.
---------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Slå 21 m løst op på p 12 med 1 tråd grålilla og 1 tråd gråbrun Symphony eller Melody og strik HELPATENT - se forkl over. Luk løst af når arb måler ca 180 cm.
---------------------------------------------------------

PULSVARMERE:
Slå 30 m løst op på Strømpep 6 med 1 tråd grålilla og 1 tråd gråbrun Symphony eller Melody. Strik 1 omg ret, fortsæt i rib 1 r/1 vr. Når arb måler 25 cm lukkes der løst af med ret over ret og vrang over vrang. Strik en pulsvarmer til.

Franzi 17.04.2017 - 20:57:

Am Anfang der Anleitung wird eine Wolle angegeben : Belle! Wieviel benötige ich insgesamt für die Mütze und Pulswärmer? Vielen Dank für das Feedback Franzi

DROPS Design 18.04.2017 kl. 11:31:

Liebe Franzi, bei der Mütze brauchen Sie 50 g beider Farben Melody (nicht Belle, Anleitung wird korrigiert) und bei den Pulswärmer brauchen Sie 50 g beider Farben Melody => Sie werden dann 100 g (= 2 Knäuel) in jeder Farbe brauchen. Viel Spaß beim stricken!

Angelina 22.12.2012 - 09:29:

Axe

DROPS Deutsch 15.11.2011 - 08:58:

11 cm von dort wo die Ohrenklappe eingestrickt wurden. 23 cm ist dann die totale Länge inkl. Ohrenklappen.

Christiane 14.11.2011 - 18:53:

Hallo, wie werden die 11 cm bzw. 23 cm gemessen: inklusive Ohrenklappen oder ab den Mittelmaschen?

Elisabeth 25.05.2011 - 17:37:

Lækkert sæt

Claudia 21.05.2011 - 08:59:

Sieht traumhaft flauschig aus....

GALE OLIVER 20.05.2011 - 00:33:

Want to make a few sets for Christmas - wonderful colors

F LANDREAU 19.05.2011 - 17:31:

Pour être bien au chaud!!!

Kommentere opskrift DROPS 133-20