DROPS / 133 / 24

Winter's Best Friend by DROPS Design

Stickad halsduk i helpatent med tre trådar DROPS Verdi

DROPS design: Modell nr VE-012
Garngrupp D
---------------------------------------------------------
Storlek:
Bredd: ca 35 cm
Längd: ca 2 m
Garnåtgång: DROPS VERDI
350 g nr 06, ljusrosa
Halsduken väger ca 290 g.

DROPS ST NR 9 – eller det st.nr du måste använda för att få 7 m x 7 v med helpatent och 3 trådar Verdi på 10 x 10 cm
---------------------------------------------------------

48% Akryl, 20% Ull, 17% Polyamid, 15% Mohair

TIPS FÖR TRIPPEL TRÅD: Först nystas 1/3 av nystanet på ett eget nystan. I tillägg används tråden från insidan och utsidan av nystanet.
HELPATENT MED OMSLAG:
Varv 1: 1 rm, *1 rm, 1 omslag, lyft 1 m som om den skulle stickas avig*, upprepa *-* tills det återstår 2 m, avsluta med 2 rm.
Varv 2: 1 rm, *1 omslag, lyft 1 m som om den skulle stickas avig, sticka omslaget och den lyfta m räta tills*, upprepa *-* tills det återstår 2 m, avsluta med 1 omslag, lyft 1 m som om den skulle stickas avig, 1 rm.
Varv 3: 1 rm, *sticka omslaget och den lyfta m räta tills, 1 omslag, lyft 1 m som om den skulle stickas avig*, upprepa *-* tills det återstår 1 omslag och 2 m, sticka omslaget och den lyfta m räta tills, 1 rm.
Upprepa varv 2 och 3 uppöver.
---------------------------------------------------------

HALSDUK:
Arb stickas fram och tillbaka. Lägg löst upp 25 m med 3 trådar Verdi på st nr 9 – se TIPS FÖR DUBBEL TRÅD. Sticka HELPATENT MED OMSLAG – se förkl ovan. När arb mäter ca 2 m – avsluta efter varv 2 – stickas nästa v så här: 1 rätst m, *sticka omslaget och den lyfta m räta tills, 1 am*, upprepa *-* tills det återstår 1 m, avsluta med 1 rm. Avm sedan med rm över rm och am över am.

Melanie 13.12.2018 - 09:40:

Welke garen + kleurcode komen het best in de buurt van de de voorbeeld sjaal Winter’s best friend? En hoeveel bollen zijn hiervoor nodig?

DROPS Design 13.12.2018 kl. 10:20:

Dag Melanie,

De garenvervanger geeft het volgende resultaat: - 438g DROPS Melody (1 draad) - 438g DROPS Brushed Alpaca Silk (2 draden) - 645g DROPS Sky (2 draden)

Kijk even bij de betreffende garens of er een geschikte kleur voor je bij zit en of de garenkwaliteit iets voor je is. (Als je met 2 draden gaat breien kun voor het effect ook 2 verschillende kleuren gebruiken.

Melanie 13.12.2018 - 09:38:

Welke garen + kleurcode komen het best in de buurt van de de voorbeeld sjaal Winter’s best friend? En hoeveel bollen zijn hiervoor nodig?

Bourguignon 01.10.2015 - 18:42:

Je souhaite réaliser cette écharpe en "Mélody". Pourriez-vous m'indiquer combien de pelotes je dois commander pour une écharpe ? Merci d'avance pour votre prompte réponse. Cordialement. Christine

DROPS Design 02.10.2015 kl. 08:54:

Bonjour Mme Bourguignon, sachant que l'écharpe est indiquée à 290g (1 pelote Verdi = 350g), cliquez ici pour calculer la quantité/métrage nécessaire. Votre magasin DROPS saura vous aider si besoin. Bon tricot!

Elisabeth 21.08.2012 - 17:38:

Super

Zuzana 04.12.2011 - 22:44:

Kde je, prosim, treti riadok? alebo sa ma opakovat 1. a 2.? dakujem :-)

Rhi 29.06.2011 - 22:52:

Looks lovely, great colours, and really cosy!

Mna 22.06.2011 - 12:14:

Paser fint til genseren i samme garn. Vil lage denen sammen med genseren.

Ann 10.06.2011 - 12:46:

Hej Dejlgit med opskrifter til dette dejlige garn. I skriver der skal bruges 700 g. men at halstørklædet vejer ca. 290 g. Hvordan hænger det sammen?

Elisabeth 25.05.2011 - 17:35:

Dejlig varmt sjal

Anne-Marie 23.05.2011 - 20:18:

Ik heb een boontje voor warme toffe sjaals !

Kommentér oppskrift DROPS 133-24