DROPS / 128 / 32

Farmer's Delight by DROPS Design

Strikket DROPS brødkurv i 1 tråd ”Ice” eller 2 tråde "Paris".

  • Farmer's Delight / DROPS 128-32 - Strikket DROPS brødkurv i 1 tråd ”Ice” eller 2 tråde Paris.
  • Farmer's Delight / DROPS 128-32 - Strikket DROPS brødkurv i 1 tråd ”Ice” eller 2 tråde Paris.
DROPS design: Model nr TT-047
---------------------------------------------------------
Højde: ca 10 cm
Diameter: ca 20 cm
Materialer: DROPS ICE fra Garnstudio
150 gr. f.nr 04, beige

Eller brug:
DROPS Paris fra Garnstudio
200 g nr 26, mørk beige

DROPS PINDE nr 6 - eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 25 p retstrik på 10 x 10 cm med 1 tråd Ice eller 2 tråde Paris.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

For hver gang man vender midt på p tages 1.m løs af. Stram tråden og strik videre som før. Dette gøres for at undgå hul i overgangene.
---------------------------------------------------------

BRØDKURV:
Slå 32 m op på p 6 og strik retstrik, SAMTIDIG strikkes vendinger således - læs STRIKKETIPS over - * 1 p over de 29 m, vend og strik tilbage, 1 p over de første 26 m, vend og strik tilbage, 1 p over de første 23 m, vend og strik tilbage, 1 p over alle m, vend og strik tilbage. * Gentag fra *-* til der er strikket 136 p (= 68 retriller) over de første m på p (= der er strikket totalt 17 rapporter med vendinger). Luk af.

Montering: Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen. Buk kanten ned øverst.
signature

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 128-32) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (35)

country flag Nora 28.04.2021 - 15:00:

Hei! Min kurv fikk et stort hull i bunnen, hvordan har det seg?

country flag Stephanie 04.07.2020 - 00:31:

Hi I’m quite new to knitting and I’ve read this over 100 times. I can’t work out how the bottom is done? If it’s by dropping 3 stitches bow many make the sides? I’m so confused

user icon DROPS Design 04.07.2020 kl. 17:01:

Dear Stephanie, sides = full rows, i.e. 136 rows/68 ridges. Feel free to see some of our video-tutorials, which should make working with short rows more clear: Happy knitting!

country flag Amalie 28.10.2019 - 08:44:

Hei, jeg er ganske ny på strikkefronten. Når jeg har strikket etter oppskrift blir strikkingen skjev, litt som i videoen om «short rows». Det er altså lengre på ene siden. Forsår ikke hvordan dette skal bli en kurv, har dere noe bilder fra hvordan strikkingen ser ut underveis?

user icon DROPS Design 28.10.2019 kl. 14:06:

Hei Amalie. Ja, det stemmer, oppskriften er skrevet med "short rows" / vendinger. De maskene du strikker minst over/vendingen blir bunnen på kurven. God Fornøyelse!

country flag Elizabeth 01.10.2019 - 17:35:

I would very like to make this pattern and order the yarn from you. But having trouble using your order forms can you help with this.

user icon DROPS Design 02.10.2019 kl. 08:07:

Dear Elizabeth, for any assistance ordering the yarns please contact the DROPS Store per mail. Happy knitting!

country flag Michelyne Lasnier 15.12.2018 - 03:10:

Et pour le fond , vous le cousez ou laisser le rond

user icon DROPS Design 17.12.2018 kl. 10:45:

Bonjour Mme Lasnier, passez un fil dans les mailles du bord de l'intérieur de la corbeille et serrez pour refermer ce trou. Bon tricot!

country flag Renee Haralson 10.08.2018 - 19:45:

The answer "will work short rows as follows : *2 rows over 29 sts, 2 rows over 26 sts, 2 rows over 23 sts, 2 rows over all sts* and repeat this all the way." isn't really clearing up the question. I watched the video and the pattern doesn't seem to do what the video does. When do you actually knit all the way across? Maybe it would help to include Wrong side/right side notation?

user icon DROPS Design 13.08.2018 kl. 09:06:

Dear Mrs Haralson, the video is only showing how to work short rows (basic method), ie the sample is not showing how to work this corb, only how to work over a few sts to create the desired shape. Work the short rows as explained in the pattern knitting 2 rows over the first 29 sts, 2 rows over the first 26 stsf, 2 rows over the first 23 sts, 2 rows over all sts = you have worked 8 rows over the first sts on the right side seen from RS and only 2 rows over the sts on the left side seen from RS. Happy knitting!

Jackie 06.04.2017 - 17:51:

Hola, en mi Tablet no se porque no puedo ver estos dos videos que ponen para hacer esta canasta 128-32 y me metí a you tube pero no los encontré, me podrían dar el link para poder verlos? gracias

user icon DROPS Design 09.04.2017 kl. 20:10:

Hola Jackie. Si no puedes acceder al video desde la página, puedes verlo en este link: https://vimeo.com/dropsdesign

country flag The Hole At The Bottom? 18.09.2016 - 20:35:

I'm having an open hole center bottom when the piece is complete. Can you suggest my mistake? Thank you!

user icon DROPS Design 19.09.2016 kl. 09:51:

Hello, You can simply thread a strand in the edge sts then tighten tog to close the hole. Happy assembly!

country flag FeeDee Langrehr 31.07.2015 - 20:24:

I've read all the comments and re-read the pattern many times and I'm still a bit confused. After CO 32 stitches do we do short rows every row? For instance, CO 32, turn work, garter stitch 26 sts, turn work, garter stitch 23 sts and so on? Or do we do a short row every 3 rows?

user icon DROPS Design 01.08.2015 kl. 10:46:

Dear Mrs Langrehr, you cast on 32 sts then work short rows (see video below): *2 rows over 29 sts, 2 rows over 26 sts, 2 rows 23 sts, 2 rows over all sts* repeat from *-*. Happy knitting!

country flag Frau Gärtnerin 22.07.2015 - 19:37:

Ich verstehe die Anleitung nicht ganz: stricke ich in der 1. Reihe 29 Maschen, wende und stricke dann 26 Maschen, wende und dann 23 Maschen ...? Das zweite Sternchen ist auch nicht sehr günstig platziert.

user icon DROPS Design 28.07.2015 kl. 14:10:

Sie stricken 29 M, dann wenden Sie und stricken die ganze R zurück, also wieder 29 M. Dann sind Sie wieder am R-Anfang und stricken 26 M, wenden und stricken die R zurück, also wieder 26 M. Dann 23 M, wenden und die 23 M zurückstr usw.

Kommentere opskrift DROPS 128-32

Farmer's Delight

Ludmilla Gerring, United Kingdom