DROPS / 128 / 32

Farmer's Delight by DROPS Design

Strikket DROPS brødkurv i 1 tråd ”Ice” eller 2 tråde "Paris".

Tags: cirkel, kurve, køkken,

DROPS design: Model nr TT-047
---------------------------------------------------------
Højde: ca 10 cm
Diameter: ca 20 cm
Materialer: DROPS ICE fra Garnstudio
150 gr. f.nr 04, beige

Eller brug:
DROPS Paris fra Garnstudio
200 g nr 26, mørk beige

DROPS PINDE nr 6 - eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 25 p retstrik på 10 x 10 cm med 1 tråd Ice eller 2 tråde Paris.

For hver gang man vender midt på p tages 1.m løs af. Stram tråden og strik videre som før. Dette gøres for at undgå hul i overgangene.
---------------------------------------------------------

BRØDKURV:
Slå 32 m op på p 6 og strik retstrik, SAMTIDIG strikkes vendinger således - læs STRIKKETIPS over - * 1 p over de 29 m, vend og strik tilbage, 1 p over de første 26 m, vend og strik tilbage, 1 p over de første 23 m, vend og strik tilbage, 1 p over alle m, vend og strik tilbage. * Gentag fra *-* til der er strikket 136 p (= 68 retriller) over de første m på p (= der er strikket totalt 17 rapporter med vendinger). Luk af.

Montering: Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen. Buk kanten ned øverst.

Kommentarer (29)

Skriv din kommentar her!

Jackie 06.04.2017 - 17:51:

Hola, en mi Tablet no se porque no puedo ver estos dos videos que ponen para hacer esta canasta 128-32 y me metí a you tube pero no los encontré, me podrían dar el link para poder verlos? gracias

DROPS Design 09.04.2017 kl. 20:10:

Hola Jackie. Si no puedes acceder al video desde la página, puedes verlo en este link: https://vimeo.com/dropsdesign

The Hole At The Bottom? 18.09.2016 - 20:35:

I'm having an open hole center bottom when the piece is complete. Can you suggest my mistake? Thank you!

DROPS Design 19.09.2016 kl. 09:51:

Hello, You can simply thread a strand in the edge sts then tighten tog to close the hole. Happy assembly!

FeeDee Langrehr 31.07.2015 - 20:24:

I've read all the comments and re-read the pattern many times and I'm still a bit confused. After CO 32 stitches do we do short rows every row? For instance, CO 32, turn work, garter stitch 26 sts, turn work, garter stitch 23 sts and so on? Or do we do a short row every 3 rows?

DROPS Design 01.08.2015 kl. 10:46:

Dear Mrs Langrehr, you cast on 32 sts then work short rows (see video below): *2 rows over 29 sts, 2 rows over 26 sts, 2 rows 23 sts, 2 rows over all sts* repeat from *-*. Happy knitting!

Frau Gärtnerin 22.07.2015 - 19:37:

Ich verstehe die Anleitung nicht ganz: stricke ich in der 1. Reihe 29 Maschen, wende und stricke dann 26 Maschen, wende und dann 23 Maschen ...? Das zweite Sternchen ist auch nicht sehr günstig platziert.

DROPS Design 28.07.2015 kl. 14:10:

Sie stricken 29 M, dann wenden Sie und stricken die ganze R zurück, also wieder 29 M. Dann sind Sie wieder am R-Anfang und stricken 26 M, wenden und stricken die R zurück, also wieder 26 M. Dann 23 M, wenden und die 23 M zurückstr usw.

Jane 02.11.2014 - 19:22:

I would like to also make a smaller version. How would I adjust the dimensions?

DROPS Design 03.11.2014 kl. 09:34:

Dear Jane, you can recalculate number of sts depending of the size you like to or use a thiner yarn (you would then have to use tighter needles to get a firm fabric). Remember you can get tips & advice from your DROPS store, they will help you by mail or telephone. Happy knitting!

Arlene 08.08.2013 - 23:13:

This pattern is confusing, I believe you omitted the word first here: - * 1 row over the 29 sts, turn and work back, - should it read first 29 stitches? When you work back are you knitting all stitches or just to the 29, etc. for rows with 26 and 23, all the way back or just to the 26 and 23?

DROPS Design 09.08.2013 kl. 09:31:

Dear Arlene, you will work short rows as follows : *2 rows over 29 sts, 2 rows over 26 sts, 2 rows over 23 sts, 2 rows over all sts* and repeat this all the way. Happy knitting!

Jahne 20.01.2013 - 18:23:

Eine schöne und schnell gestrickte Geschenkidee!

Simona 23.06.2012 - 03:04:

Vorrei acquistare il filato per il modello ma non riesco a trovarlo mi potete dire perchè?

DROPS Design 14.02.2013 kl. 12:09:

Buongiorno, nella pagina dei rivenditori potete trovare i negozi che vendono i filati DROPS, ora abbiamo anche due Superstore DROPS, dove si possono trovare tutte le qualità e i colori DROPS! Buon lavoro!!

Marianne 18.01.2011 - 21:43:

Leuk,wil ik gaan maken! leuk als kado!

Val 13.01.2011 - 07:34:

Very nice! Would like to make this!

Kommentere opskrift DROPS 128-32