DROPS / 78 / 8

Naxos by DROPS Design

DROPS bluse med slids i "Safran" og "Cotton Viscose".

Tags: bluser,

DROPS design: Model nr E-099

Størrelse: S - M - L - XL - XXL
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
250-300-300-350-400 gr f.nr 17, hvid.
og brug: DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio
350-400-450-450-500 gr f.nr 02, natur.

DROPS Pinde nr 4,5 og 5.

Strikkefasthed: 17 m x 22 p med 1 tråd Safran + 1 tråd Cotton Viscose på p 5 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.

Forstk: Slå 72-78-84-92-100 m op på p 4,5 med 1 tråd Safran + 1 tråd Cotton Viscose. Strik 4 p retstrik, skift til p 5 og fortsæt med glatstrik med 3 m retstrik i hver side (= slids). Husk på strikkefastheden! Når arb måler 7 cm slutter slidsen, slå 1 ny m op i hver side (= kantm til at sy i) = 74-80-86-94-102 m. Fortsæt med glatstrik og 4 m retstrik i hver side til det er strikket 4 p retstrik over slidsen, derefter strikkes der glatstrik over alle m.

Læs hele næste afsnit før det strikkes!
Sideudtagning: Når arb måler 10 cm tages der 1 m ud i hver side på hver 10. cm totalt 3 gange = 80-86-92-100-108 m.

Mønster: Samtidig når arb måler 25-26-27-28-29 cm fortsættes der i retstrik over alle m.
Slids i halsen: Når arb måler ca 33-34-35-36-37 cm – afpas således at næste p strikkes fra vrangen - strikkes der vrang over de midterste 6 m i 4 p = 4 p retstrik som er 1 p forskudt i forhold til resten af m (de øvrige m strikkes ret på alle p). På næste p deles arb midt foran til slids i halsen og halvdelen af m sættes på 1 tråd.
1.del: Fortsæt med retstrik og 3 m mod halsen i vrang på alle p.

Ærmegab: Samtidig når arb måler 35-36-37-38-39 cm lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2.p: 4 m 1 gang, 3 m 0-1-1-1-2 gange, 2 m 1-1-2-3-3 gange og 1 m 4-3-3-4-4 gange.

Halsudskæring: Når arb måler 46-48-50-52-54 cm lukkes der 7 m af mod midt foran til hals. Videre lukkes der mod halsen på hver 2.p: 3 m 1 gang, 2 m 1 gang og 1 m 4 gange = 14-15-16-17-18 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 54-56-58-60-62 cm.
2.del: Sæt m fra tråden tilbage på p og strik som den første side. OBS: 1.p strikkes fra midt foran. Start med at samle 1 m op i første m fra den anden side og strik denne sammen med 1.m på p. Dette gøres for at det ikke skal blive et hak nederst i slidsen.

Rygstk: Slå op og strik som forstk, men der deles ikke til slids i halsen. Luk af til ærmegab som på forstk og strik videre til arb måler 52-54-56-58-60 cm. Nu lukkes de midterste 28 m af til hals. Videre lukkes der 2 m på næste p mod halsen = 14-15-16-17-18 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 54-56-58-60-62 cm.

Ærme: Slå 36-38-40-42-44 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 4,5 med 1 tråd Safran + 1 tråd Cotton Viscose. Strik retstrik i 5 cm. Skift til p 5 og fortsæt med glatstrik til færdig mål. Samtidig når arb måler 6 cm tages der 1 m ud i hver side på hver 3,5.-3.-3.-2,5.-2,5. cm totalt 12-13-13-14-15 gange = 60-64-66-70-74 m. Når ærmet måler 48-47-46-44-43 cm lukkes der af til ærmekuppel i hver side på hver 2.p: 3 m 1 gang, 2 m 2 gange og 1 m 5-6-7-9-10 gange, videre lukkes der 2 m i hver side til arb måler 57 cm, derefter lukkes 3 m 1 gang i hver side. Arb måler ca 58 cm, luk de resterende m af.

Montering: Sy skuldersømmene.

Hals: Saml ca 80 til 86 m op rundt i halsen på p 4,5 med 1 tråd Safran + 1 tråd Cotton Viscose. Strik 4 p retstrik, luk af.

Sy ærmerne i. Sy ærme- og sidesøm i et indenfor 1 kantm ned til slidsen.

Diagram

Suzanne Brangstrup Kyster 18.03.2019 - 15:40:

Hej Jeg kan ikke se hvor mange masker man skal lukke a i ærmegabet Rigtig god dag Suzanne

DROPS Design 19.03.2019 kl. 14:34:

Hei Susanne. Du feller til ermhull slik: Ærmegab: Samtidig når arb måler 35-36-37-38-39 cm lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2.p: 4 m 1 gang, 3 m 0-1-1-1-2 gange, 2 m 1-1-2-3-3 gange og 1 m 4-3-3-4-4 gange. God fornøyelse

Françoise 02.03.2019 - 15:36:

Puis-je remplacer l'association de 2 fils, safran+cotton viscose, par drops Paris uniquement. Si oui quelle quantité dois-je commander merci

DROPS Design 04.03.2019 kl. 08:16:

Bonjour Françoise, tout à fait, Safran et Coton Visose étant tous deux des fils du groupe A, vous pouvez tricoter avec 1 fil du groupe C comme Paris plutôt qu'avec chacun de ces 2 fils - vous trouverez ici comment calculer la nouvelle quantité. Pensez toujours à bien vérifier votre échantillon. Bon tricot!

Sandra 01.03.2019 - 12:09:

Ich stehe auf dem Schlauch was der Schlitz am Hals betrifft. Ich bin da wo steht misst 34 cm …dann steht da, auf den 4 nächsten Ndl. links..über 6 M soll ich die 6 M still legen mußt ich alles auf 4 Nadeln verteilen oder erst eine Seite stricken... bräuchte da ein wenig Aufklärung wie ich weiter stircken soll …

DROPS Design 01.03.2019 kl. 13:05:

Liebe Sandra, nach 34 cm (Größe M), stricken Sie die mittleren 6 Maschen links bei jeder der nächsten 4 Reihen (Sie bekommen jetzt 2 Krausrippen). Dann wird die Arbeit in der Mitte dieser 6 Maschen verteilt. Viel Spaß beim stricken!

Lotta Söderman 19.02.2019 - 21:57:

Hej1 Kan jag ta två trådar Safran instället? Mvh Lotta

DROPS Design 21.02.2019 kl. 11:42:

Hei Lotta. ja, du kan gjerne strikke med 2 tråder Safran på denne. God fornøyelse

Lotta Söderman 19.02.2019 - 21:33:

Hej! Vilket garn kan jag ersätta Drops Cotton Viscos med? Mvh Lotta

DROPS Design 21.02.2019 kl. 11:42:

Hei Lotta. Se svar over

Christine Pottier 06.02.2019 - 15:08:

Bonjour et merci pour ce joli pull a tricoter gratuit j'aurais une question car je suis bloquée avec les augmentations est ce 10 cm hauteur total ou a 10 cm de jersey qu'il faut les commencer j'avoue être perdue merci pour votre aide;

DROPS Design 06.02.2019 kl. 16:18:

Bonjour Mme Pottier, on mesure depuis le début, on va ainsi commencer les augmentations à 10 cm de hauteur totale. Bon tricot!

Graziele 24.05.2018 - 01:39:

Boa noite. Estou no Brasil. Você envia os produtos para nós?

DROPS Design 04.07.2018 kl. 11:52:

Bom dia, Pode encomendar nossos fios através de uma loja DROPS (veja na página das lojas DROPS) que enviam encomendas para o Brasil.

Chantal 02.05.2018 - 18:38:

Bonjour, Souhaitant réaliser ce modèle et comme le coton viscose est supprimé, je voudrais savoir si on peut le remplacer par le drops belle ? De plus peut on le mélanger au fil safran ? Merci de votre réponse

DROPS Design 03.05.2018 kl. 09:08:

Bonjour Chantal, DROPS Cotton Viscose était un fil du groupe A (cf descriptif) vous pouvez ainsi le remplacer par un autre fil du groupe A - (DROPS Belle appartient au groupe B). Bon tricot!

Emilia 18.03.2018 - 21:09:

“ajustar para que la hilera sig sea una hilera por el LR – tejer de revés los 6 pts centrales, en cada hilera, por 4 hileras (tejer los pts restantes como antes). En la hilera sig, dividir la pieza al centro del frente para la abertura ” Este texto lo he copiado del patrón, cuando dicen “hilera” es “pasada”? Cuando dicen “tejer de reves” es “pto revés”? Gracias.

DROPS Design 08.04.2018 kl. 18:41:

Hola Emilia, hilera significa fila o pasada, dependiendo del país se utiliza un término u otro.Tejer de revés significa trabajar en punto jersey revés.

Emilia Abad 18.03.2018 - 21:07:

“ajustar para que la hilera sig sea una hilera por el LR – tejer de revés los 6 pts centrales, en cada hilera, por 4 hileras (tejer los pts restantes como antes). En la hilera sig, dividir la pieza al centro del frente para la abertura ” Este texto lo he copiado del patrón, cuando dicen “hilera” es “pasada”? Cuando dicen “tejer de reves” es “pto revés”? Gracias.

Kommentere opskrift DROPS 78-8