DROPS Baby / 20 / 10

DROPS Baby 20-10 by DROPS Design

Strikkede bukser med rib til baby og børn i DROPS Merino Extra Fine.

Tags: bukser,

DROPS design: Model nr ME-032-by
---------------------------------------------------------
150-150-150 (200-200) gr f.nr 07,
lys brunmeleret.

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 20 m x 26 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3,5 (til Rib).

Kommentarer (58)

Garnet til denne opskrift koster fra 56.85kr. Læs mere.
BUKSER:

INDTAGNINGSTIPS:
Tag ind således før mærket: 2 ret sammen.
Tag ind således efter mærket: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
---------------------------------------------------------

BUKSER:
Arb strikkes rundt på p fra livet og ned.
Slå 110-114-118 (130-134) m op på rundp 3,5 med lys brunmeleret. Strik Rib = 1 r / 1 vr i 8-9-9 (10-10) cm. Skift til rundp 4,5 og strik næste omg således: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* totalt 4 gange, glatstrik over de næste 39-41-43 (49-51) m Samtidig med at der tages 6-6-6 (8-8) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik, * 1 vr, 1 r *, gentag fra *-* totalt 7 gange, 1 vr, glatstrik over de næste 41-43-45 (51-53) m Samtidig med at der tages 8-8-8 (10-10) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik, * 1 vr, 1 r *, gentag fra *-* totalt 3 gange og slut af med 1 vr. Der er nu 96-100-104 (112-116) m på p. Sæt 1 mærke i midterste m foran og 1 mærke i midterste m bag på bukserne (= 47-49-51 (55-57) m mellem m med mærkerne i). Fortsæt rundt i glatstrik og 15 m Rib i hver side.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 11-13-14 (16-17) cm tages der 1 m ud på hver side af de 3 midterste m foran - tag ud ved at hente m op fra forrige omg og strik denne ret. Gentag udtagningen på hver 2.omg totalt 9-9-9 (10-10) gange = 114-118-122 (132-136) m. Efter alle udtagninger måler arb ca 18-20-21 (23-24) cm. På næste omg lukkes de midterste 3 m af foran og de midterste 3 m bagpå (dvs m med mærke og 1 m på hver side af denne) og hver ben strikkes færdig for sig. Sæt de 54-56-58 (63-65) m til det ene ben på 1 tråd og de 54-56-58 (63-65) m til det andet ben på Strømpep 4,5.

BEN:
Fortsæt rundt i glatstrik med 15 m Rib på ydersiden af benet som før – sæt 1 mærke i beg af omg = indersiden af benet. Når benet måler 2-2-2 (3-3) cm tages der 1 m ind på hver side af mærket – læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 2.-3.-3½. (4.-5½.) cm totalt 5 gange = 44-46-48 (53-55) m. Når benet måler 12-16-18 (22-27) cm skiftes der til Strømpep 3,5. Strik 1 omg glatstrik Samtidig med at der tages 4-4-6 (5-5) m ud jævnt fordelt – OBS! Der tages ikke ud over Rib-m i siden = 48-50-54 (58-60) m. Fortsæt med Rib = 1 r / 1 vr rundt over alle m (sørg for at Ribben stemmer over Rib-m i siden på benet). Når benet måler 18-22-25 (29-35) cm (bukserne skal da måle 36-42-46 (52-59) cm fra livet) lukkes der LØST af med ret over ret og vrang over vrang.
Strik det andet ben på samme måde.

MONTERING:
Sy åbningen sammen mellem benene.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 21.01.2011
BUKSER:
....Skift til rundp 4,5 og strik næste omg således: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-* totalt 4 gange, glatstrik over de næste 39-41-43 (49-51) m Samtidig med at der tages 6-6-6 (8-8) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik, * 1 vr, 1 r *, gentag fra *-* totalt 7 gange, 1 vr, glatstrik over de næste 41-43-45 (51-53) m Samtidig med at der tages 8-8-8 (10-10) m ind jævnt fordelt = 33-35-37 (41-43) m glatstrik...

Diagram

Paola 22.12.2018 - 23:47:

Ecco una spiegazione chiarissima!!! Grazie ancora e buone feste!!

Paola 22.12.2018 - 20:34:

Intendo questo. Se il pantalone fosse realizzato solo con m. Rasata si divide il lavoro in due e si mette segnapunti nella m c'entra davanti e in quella dietro. Essendoci anche una parte di m a coste sui due lati in numero dispari, il segnapunti si può mettere nella parte di m. Rasata nel mio caso 41 m., Cioè lavoro 20 m rasata metto segnapunti e lavoro altre 2o m e altro segnapunti nell'altra parte di m rasata. Grazie

DROPS Design 22.12.2018 kl. 22:07:

Buonasera Paola. Deve mettere il segnapunti nella maglia centrale delle 41 maglie lavorate a maglia rasata. Quindi lavora 20 m a m rasata, nella maglia successiva mette il segnapunti, altre 20 m a m rasata. Sia per il davanti che per il dietro. Buon lavoro!

Paola 22.12.2018 - 20:33:

Intendo questo. Se il pantalone fosse realizzato solo con m. Rasata si divide il lavoro in due e si mette segnapunti nella m c'entra davanti e in quella dietro. Essendoci anche una parte di m a coste sui due lati in numero dispari, il segnapunti si può mettere nella parte di m. Rasata nel mio caso 41 m., Cioè lavoro 20 m rasata metto segnapunti e lavoro altre 2o m e altro segnapunti nell'altra parte di m rasata. Grazie

Paola 22.12.2018 - 19:22:

Quale è la mia. Centrale sul davanti dove inserire il segnapunti dato che ci sono anche 15 m. A coste x ogni lato. Grazie mille

DROPS Design 22.12.2018 kl. 20:11:

Buonasera Paola, può spiegarci meglio il suo problema? Buon lavoro!

Birthe Madsen 20.12.2018 - 10:05:

Hej Jeg er næsten færdig med model baby 20-10. Jeg strikker den største størrelse 4 år. Til min store overraskelse er der ikke garn nok. Der mangler ca 10 m. Strikkefastheden passer. Det har jeg aldrig oplevet før. Og jeg har strikket i mange år. Hvordan kan det være, at opskriftens garnforbrug ikke passer? Og jeg har ikke lange ender, men økonomiseret med garnet? Nu har jeg måttet købe et ekstra nøgle garn. Det er jo en julegave. Mvh Birthe

DROPS Design 20.12.2018 kl. 10:55:

Hej Birthe, der burde være nok garn, og vi har ikke fået kommentarer på det tidligere, så det er svært at svare på. Vi noterer din kommentar og får vi flere så skal vi se på det og lave en rettelse. Tak for information og rigtig god jul :)

GEORGETTE 01.12.2018 - 17:50:

Ik kan het patroon niet afdrukken, als ik klik op de pijl boven de foto van de alpacawol springt de pagina dadelijk weer terug zonder dat ik kans krijg om af te drukken

Sanne 07.11.2018 - 01:23:

Hi! Ik snap dit gedeelte niet: “Ga verder in de rondte in tricotst met 15 st in boordsteek aan iedere zijkant.” Betekend dit dat ik (voor maat 12-18maanden) de eerste 15 steken boordsteek doe, de tussenliggende 47 steken tricot en tot slot de laatste 15 steken weer in boordsteek? En waarom staat er daarna LET OP STEKENVERHOUDING? Dank!!! Sanne

Sabine Herberg 29.10.2018 - 09:34:

Ich glaube schon von mir behaupten zu können, dass ich eine erfahrene Strickerin bin und mich erfolgreich durch viele kniffelige Anleitungen gearbeitet habe, aber diese unverständliche Anleitung macht mir zu schaffen. \r\nEs geht doch wesentlicher einfacher! \r\n\"* 1 re., 1 li. *, von *-* total 4 Mal wiederholen\" Warum schreiben Sie nicht 8 Maschen 1 re., 1 li.?\r\nUnd der Zwickel??????? \r\nHoffentlich lohnt sich der Aufwand.\r\nLieben Gruß

Robyn Briggs 01.08.2018 - 02:32:

Hi, I'm wanting the pattern for the adorable jacket that is in the picture with the 'yet unnamed pants'. Is this available? Many thanks, Robyn

DROPS Design 01.08.2018 kl. 08:58:

Dear Mrs Briggs, you will find the pattern to the jacket here. Happy knitting!

Gertrud 18.02.2018 - 00:12:

Längst ner på detta mönster står i röd text uppdatering. Ska jag följa det då istället? Mvh gertrud

DROPS Design 19.02.2018 kl. 14:43:

Hej Gertrud, rättelsen er uppdaterad i mönstret online. Lycka till!

Kommentere opskrift DROPS Baby 20-10