DROPS / 122 / 38

Crimson Ballerina by DROPS Design

Rillestrikkede DROPS tøfler i ”Eskimo”.

DROPS design: Modell nr EE-303
--------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43
Tøffelens lengde: 22 - 24 - 27 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100-100-150 gr f.nr 50m, mørk rosa mix

DROPS PINNE NR 6 - eller det p.nr du må bruke for å få 13 m x 26 p rillestrikk på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: jul, sidelengs, tøfler,

Tøffelen strikkes frem og tilbake på p og hele tøffelen strikkes i RILLER, dvs det strikkes rett på hver p.
Legg opp 28-31-35 m på p 6 med Eskimo. Sett 1 merketråd etter 22-24-26 m sett fra retten (6-7-9 m = tå). Videre strikkes det rett frem og tilbake på p (1.p = retten), men på hver 4.p (dvs på annenhver p fra retten) snus det før merketråden slik at det strikkes færre p på tåen. NB: For hver gang det snus midt på p, strammes tråden litt ekstra før det strikkes videre slik at det ikke blir hull.
Fortsett slik frem og tilbake til arb måler 8-9-10 cm. På neste p fra retten felles de første 14-16-17 m av = 14-15-18 m tilbake på p. Fortsett som før frem og tilbake over disse m til det er strikket ca 2-2-3 cm etter de felte m (målt på det bredeste). Nå legges det opp 14-16-17 nye m på slutten av neste p fra vrangen = 28-31-35 m. Fortsett frem og tilbake som før til arb måler 8-9-10 cm fra der det ble lagt opp nye m, fell løst av.

MONTERING:
Tre en tråd gjennom ytterste ledd i hver m på tåen, snurp sammen og fest tråden godt. Start ytterst på tåen og sy tøffelen sammen kant i kant av ytterste ledd av ytterste m under foten og videre opp bak på hælen slik at sømmen ikke blir tykk. Fest tråden godt. Strikk 1 tøffel til.