DROPS Extra / 0-634

Bunny Toes by DROPS Design

DROPS harepustøfler i ”Baby Merino” og ”Kid-Silk” til påske.

DROPS design: Modell nr BM-031-by-påske
----------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 - 3/4) år
Passer fotlengde: Ca 10-11-12 (14-16) cm
Materialer: DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
50 gr i alle str f.nr 03, lys gul
En rest lys rosa + grå
Og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
50 gr i alle str f.nr 01, natur

DROPS SETTP nr 3 – eller det p.nr du må ha for å få 22 m x 45 p rillestrikk med 1 tråd av hver kvalitet på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL nr 2,5 – til kant øverst.

DROPS BABY MERINO UNI COLOUR (50g)
21.50 NOK
DROPS BABY MERINO MIX (50g)
21.50 NOK

RILLE (rundt på settp):
1 rille = 1 omg vrang og 1 omg rett.
----------------------------------------------------------

TØFFEL:
Arb strikkes rundt på settp.
Legg opp 40-40-44 (44-48) m på settp 3 med 1 tråd lys gul Baby Merino + 1 tråd Kid-Silk. Strikk 1 omg rett, fortsett med vrbord = 2 r / 2 vr i 6-7-7 (8-8) cm. Videre strikkes 1 omg rett SAMTIDIG som det felles 4 m jevnt fordelt på omg = 36-36-40 (40-44) m. Behold de første 10-10-12 (12-12) m på p (= overstykket), de resterende 26-26-28 (28-32) m settes på en tråd. Strikk 9-10-11 (13-14) RILLER – se forkl over - frem og tilbake over overstykket. Deretter strikkes det opp 1 m ytterst i hver rille m på hver side av overstykket (= 9-10-11 (13-14) m på hver side) og m på tråden settes tilbake på p = 54-56-62 (66-72) m. Videre strikkes det 4-5-6 (7-8) RILLER rundt – se forkl over - over alle m – SAMTIDIG på 2.omg (= rett-omg) felles det 2 m midt foran ved å strikke de 4 midterste m 2 og 2 r sm. Gjenta fellingen på 6.omg = 50-52-58 (62-68) m. Når det er strikket totalt 4-5-6 (7-8) riller felles alle m av unntatt 10-10-12 (12-12) m midt foran. Strikk 8-9-10 (12-15) cm med riller frem og tilbake over disse m til såle. Fell av og sy sålen til sokken, sy kant i kant slik at det ikke blir en tykk søm.

ØRER:
Strikk frem og tilbake med 2 settp.
Legg opp 8 m på p 3 med 1 tråd lys gul Baby Merino + 1 tråd Kid-Silk. Strikk 8 riller frem og tilbake, på neste p strikkes alle m r sm 2 og 2. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende 4 m og snurp sammen, brett øret dobbelt i strikkeretningen og bruk tråden til å sy sammen øret kant i kant – dvs rille mot rille. Strikk 1 øre til på samme måte.

MONTERING:
Sy på ørene oppå foten, brett hvert øre dobbelt ned mot siden og sy 2 sting slik at øret holder seg i vinkel. Sy på nese med lys rosa og øyne og følehorn med grå.
Hekle en kant med lys rosa på nål 2,5 øverst langs oppleggskanten rundt sokken slik: 1 fm i første m, * 4 lm, 1 st i den første lm (= 1 picot), hopp over 1 m, fest med 1 fm i neste m *, gjenta fra *-*, og avslutt med 1 kjm i første fm.