DROPS / 116 / 26

DROPS 116-26 by DROPS Design

Strikket hætte i DROPS Symphony eller 2 tråde DROPS Brushed Alpaca Silk eller 1 tråd DROPS Merino Extra Fine + 1 tråd DROPS Brushed Alpaca Silk.

DROPS design: Model nr WW-031
--------------------------------------------------------
Størrelse: one-size
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
150 gr f.nr 01, natur

Eller brug
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
75 gr f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (60 cm) NR 7- eller det p.nr du skal bruge for at få 14 m x 19 p glatstrik på 10 x 10 cm med 2 tråde Endten 1 tråd Brushed Alpaca Silk + 1 tråd Merino Extra Fine eller 2 tråde Brushed Alpaca Silk.
--------------------------------------------------------

65% Uld, 35% Polyamid

fra 24.00 kr /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 24.00 kr /25g
Bestil

77% Alpaca, 23% Silke
fra 24.00 kr /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 24.00 kr /25g

RETSTRIK (strikkes således på rundp):
1.omg: Ret. 2.omg: Vrang.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

HÆTTE:
Arb strikkes rundt på p, nedenfra og op. Slå 80 m op på rundp 7 med Symphony eller 1 tråd Merino Xtra Fine + 1 tråd Brushed Alpaca Silk eller 2 tråde Brushed Alpaca Silk. Strik 1 p ret, derefter strikkes der Rib 2 r/ 2 vr. Når arb måler 4 cm fortsættes der i glatstrik. Sæt 2 mærketråde i arb, 1 i beg af omg og 1 efter 40 m = i siderne. Når arb måler 7 cm tages der 1 m ind på hver side af mærketrådene, tag ind ved at strikke 2 m ret sammen. Gentag indtagningen når arb måler 15 cm = 72 m. Når arb måler 21 cm strikkes der således, fra beg af omg: 5 m glatstrik, 2 m RETSTRIK – se forkl over, Rib 2 r/ 2 vr over de næste 20 m, 2 r, 2 m retstrik, glatstrik over de resterende 41 m. Når arb måler 24 cm lukkes de 22 m af som blev strikket i Rib, på næste omg slåes der 22 nye m op over de aflukkede. HERFRA MÅLES ARB! Strik således fra beg af omg: 5 m glatstrik, 2 m retstrik, Rib 2 r/ 2 vr over de næste 20 m, 2 r, 2 m retstrik, glatstrik over de resterende 41 m. Når arb måler 3 cm fortsættes der i glatstrik over alle m. Sæt 6 mærketråde i arb, med 12 m mellemrum. Når arb måler 14 cm tages der 1 m ind i højre side af hver mærketråd, gentag på hver 2.cm totalt 6 gange = 36 m. Arb måler nu ca 24 cm, strik alle m sammen 2 og 2 = 18 m, klip tråden, træk den gennem de resterende m og træk sammen.

Mrs Grossi 27.02.2019 - 20:21:

No problem with the pattern up to 72sts at 21cm. When I continue the rest of the instructions on the next 20sts, I don't understand if I should: K2,2gartersts? Also there is more stitches than the 41sts indicated to continue in stockinette. Please advise where I have gone wrong. Thank you. YG

DROPS Design 28.02.2019 kl. 09:48:

Dear Mrs Grossi, work the 72 sts for the next 3 cm as follows: 5 sts in stocking st, 2 sts in garter st (= see GARTER STITCH (in the round), rib K2/P2 over the next 20 sts, K2, 2 sts in garter st, 41 sts stocking st = 5+2+20+2+2+41= 72 sts. Happy knitting!

Isabel 20.05.2018 - 14:49:

Hei hei:) jeg vurderer å strikke en slik i ull, men litt usikker på hvilket garn jeg burde bruke. Garnet må ha så mye ull som mulig i seg og jeg vil at strikket skal være tett. Har dere noen anbefalinger til en garntype som kan passe til dette.

DROPS Design 25.05.2018 kl. 11:42:

Hei Isabel. Så lenge strikkefastheten blir det samme må du gjerne bytte garnet med et annet. Symphony er fra garngruppe D, det er også Melody som inneholder nesten bare alpaca og ull. Alterativt kan du strikke med fler tråder av tynnere garngruper (feks 2 tråder fra garngruppe B, eller 1tråd fra garngruppe A og 1 tråd fra garngruppe C). Det viktige er at strikkefastheten er den samme, så strikk gjerne en prøvelapp først. Vedlagt ligger en link til hvordan å finne garnalternativer. God fornøyelse. link

Chantal Granger 16.02.2018 - 14:54:

Bonjour, j'essaie de faire cette cagoule avec un reste de laine que j'ai à la maison pour faire un essai aux aiguilles circulaires. Ma laine se tricote en 7 mais après l'échantillon, pour 10 cms il me faut 10 mailles. J'en suis aux 21 cms de hauteur totale. Comment puis-je adapter le reste de l'ouvrage sachant que j'ai 54 mailles sur mes aiguilles. Merci bcp. Bonne après-midi, Chantal Granger

DROPS Design 16.02.2018 kl. 16:32:

Bonjour Mme Granger, ce modèle a été écrit sur la base d'un échantillon de 14 m x 19 rangs = 10 x 10 cm, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster chaque modèle à chaque demande individuelle. N'hésitez pas à vous adresser au magasin où vous avez acheté votre laine ou bien à demander de l'aide sur un forum de tricot. Bon tricot!

Samson 04.12.2017 - 13:36:

Une petite erreur dans le texte, la cagoule se tricote de bas en haut et non de haut en bas. Merci pour votre merveilleux site en français.

DROPS Design 04.12.2017 kl. 13:58:

Bonjour Mme Samson et merci pour votre retour, la correction a été faite. Bon tricot!

Le Gall 23.10.2016 - 14:17:

Pourriez-vous m'envoyer, par e-mail, les explications de ce modèle pour le tricoter en n° 3 1/2 ? Je vous remercie d'avance, cordialement.

DROPS Design 24.10.2016 kl. 10:28:

Bonjour Mme Le Gall, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster chacun de nos modèles à chaque demande individuelle. Pour toute assistance personnalisée, merci de bien vouloir contacter le magasin où vous avez acheté votre laine. Bon tricot!

Marietta 10.05.2016 - 08:13:

Hallo, ich stricke gerade diese schöne Mütze mit der Alternativ Wolle Melody. Sie wird sehr schön. Ich habe bereits festgestellt, dass ich eine Nadelstärke kleiner nehmen muss, damit die Maschenprobe stimmt. Auch die Mengenangabe ist zu viel. Würden Sie mir bitte sagen, welche Lauflänge die Symphony hat, damit ich die Mengenangabe besser anpassen kann. Mit freundlichem Gruß Marietta

DROPS Design 10.05.2016 kl. 08:54:

Liebe Marietta, unter Garne - Auslaufgarne finden Sie alle Informationen zu älteren Qualitäten.

Noomi 12.02.2013 - 11:40:

Glemte å tilføye at disse er brukt under hjelm i årtier,, men da strikket av mer fastere garn, Kan kjøpes på motor forretninger ;)

Noomi 12.02.2013 - 11:37:

Har ei datter på 10 som ønsker seg ei sånn å ha under hjelmen når vi drar t fjells på scootertur ;)

Lies 28.11.2012 - 02:20:

Bivakmuts 116-26 .Er staat: "80 steken opzetten.. Minder bij 7 cm, 1 st aan iedere kant van beide markeerders – en herhaal dit minderen bij 15 cm = 72 st" Volgens mij minder je 4 stkn. 80-4= 76 stkn heb je dan nog, niet 72. hoe kom je op 72 steken ? dank van Lies

DROPS Design 28.11.2012 kl. 12:58:

Je hebt 2 markeerders in het werk. Je mindert aan iedere kant van beide markeerders 2 keer: 2 x 4 st = 8 st.

Kommentere opskrift DROPS 116-26