DROPS / 116 / 26

DROPS 116-26 by DROPS Design

Neulottu DROPS huppu ”Symphony”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro WW-031
----------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS SYMPHONY:
150 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 7 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 14 s x 19 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: hatut,

----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

HUPPU:
Neulotaan suljettuna neuleena alhaalta ylös. Luo pyöröpuikolle nro 7 Symphony-langalla 80 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun työn pituus on 4 cm, jatka neulomalla sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 40 s:n jälkeen = sivut. Kun työn pituus on 7 cm, kavenna kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s neulomalla 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset kun työn pituus on 15 cm = 72 s. Kun työn pituus on 21 cm, jatka neulomalla seuraavasti: 5 s sileää neuletta, 2 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), neulo seuraavilla 20 s:lla 2 o/2 n -joustinneuletta, 2 o, 2 s ainaoikeaa ja neulo jäljellä olevilla 41 s:lla sileää neuletta. Kun työn pituus on 24 cm, päätä joustinneuleen 22 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 22 s. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Jatka neulomalla seuraavasti: 5 s sileää neuletta, 2 s ainaoikeaa, neulo seuraavilla 20 s:lla 2 o/2 n -joustinneuletta, 2 o, 2 s ainaoikeaa ja neulo jäljellä olevilla 41 s:lla sileää neuletta. Kun työn pituus on 3 cm, jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta. Kiinnitä 6 merkkilankaa työhön siten, että jokaisen merkkilangan välissä on 12 s. Kun työn pituus on 14 cm, kavenna jokaisen merkkilangan oikealla puolella 1 s. Toista tällaiset kavennukset 2 cm:n välein yht. 6 kertaa = 36 s. Työn pituus on nyt n. 24 cm. Neulo kaikki s:t pareittain yhteen = 18 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 116-26 alkuperäisohjeeseen.