DROPS Baby / 18 / 21

Little Knight by DROPS Design

Ribstrikket elefanthue til baby og børn i DROPS Alpaca.

Tags: huer,

DROPS design: Model nr Z-067-by
----------------------------------------------------------
50-50-100 (100-100) gr f.nr 8105, isblå.
----------------------------------------------------------
DROPS RUNDP (40 cm) NR 3 –
eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS HÆKLENÅL NR 3
------------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 21kr. Læs mere.
RETSTRIK (frem og tilbage på p således):
Strik ret på hver p.
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
HÆTTEHUE:
Der strikkes ovenfra og ned, frem og tilbage på rundp.
Slå 29-29-35 (35-41) m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 3 med Alpaca.
Strik således (1.p = retsiden): 1 kantm i retstrik – SE FORKL OVER, * 3 r, 3 vr *, gentag fra *-* og slut af med 3 r og 1 kantm i retstrik.
Fortsæt således frem og tilbage på rundp til arb måler ca 11-12-13 (14-16) cm. Nu lukkes 1 kantm af i hver side = 27-27-33 (33-39) m, klip tråden.
Strik 25-31-31 (37-43) m op (fra retsiden, indenfor 1 kantm) i højre side af arb (Set med opslåningskanten mod dig), strik de 27-27-33 (33-39) m på p (fortsæt Ribben) og strik 25-31-31 (37-43) m op (indenfor 1 kantm) langs venstre side af arb = 77-89-95 (107-125) m.
Strik videre frem og tilbage på rundp således (fra vrangen): 1 kantm i retstrik, * 3 vr, 3 r *, gentag fra *-* og slut af med 3 vr og 1 kantm i retstrik.
Fra retsiden strikkes der således: 1 kantm, * 3 r, 3 vr *, gentag fra *-*, slut af med 3 r og 1 kantm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 11-12-13 (14-15) cm (fra hvor der blev strikket m op) slåes der 13-13-13 (19-19) m op i slutningen af næste p fra retsiden = 90-102-108 (126-144) m. ARB MÅLES VIDERE HERFRA!
Fortsæt i Rib = 3 r / 3 vr rundt på rundp. Når arb måler 3-4-5 (5-6) cm tages der 1 m ud i hver vr-parti ved at strikke 2 m i første vr-m. Gentag udtagningen på skiftevis sidste og første m i hver vr-parti på hver 3.-3.-3. (5.-5.) omg totalt 6-6-6 (5-5) gange = 180-204-216 (231-264) m.
Når arb måler ca 11-12-13 (14-15) cm lukkes der af med ret over ret og vrang over vrang.

HÆKLEKANT:
Hækl på nål 3 med Alpaca rundt om åbningen til ansigtet således: * 1 fm, 1 lm *, gentag fra *-*, slut af med 1 km i første fm.

Kommentarer (36)

Skriv din kommentar her!

Lelletta 26.06.2017 - 15:18:

Grazie mille anche per la rapidità della risposta! Buon lavoro anche a voi!

Lelletta 26.06.2017 - 11:26:

Buongiorno! Ho aumentato le 13 maglie (12/18 mesi) otttendendo le 108 maglie, ma iniziando il ferro in tondo non riprendono più le coste del giro precedente, cioè sono sfalsate di una maglia. E' giusto così o c'è qualche errore? grazie infinite per la risposta

DROPS Design 26.06.2017 kl. 12:22:

Buongiorno Lelletta. Le coste devono essere incolonnate correttamente. Deve lavorare quella che era la maglia vivagno (quindi la prima maglia del giro) a dritto se le maglie della costa successiva sono a rovescio, o a rov se le maglie della costa successiva sono a diritto. Alla fine del giro le rimarranno 2 maglie che lavora come ha lavorato la prima maglia. In questo modo le coste procedono correttamente. Buon lavoro!

Eve Bardou 06.12.2016 - 04:44:

Bonjour, pouvez-vous préciser les augmentations (taille 12/18) Est-ce une maille (tantôt premiere, tantôt dernière ) sur toutes les sections envers d'un tour tous les 3 tours ? Ou bien Est-ce 6 mailles (tantôt première, tantôt dernière ) réparties sur 6 des 18 sections envers d'un tour tout les 3 rangs ? Dans ce cas, comment les repartir pour avoir un tricot uniforme?

DROPS Design 06.12.2016 kl. 10:05:

Bonjour Mme Bardou, pour augmenter dans les sections en m env, tricotez d'abord 2 fois la 1ère m env de chaque section 3 m env = 4 m env. Pour l'augmentation suivante, tricotez 2 fois la dernière m env de chaque section 4 m env = 5 m env. Continuez ainsi en tricotant 2 fois la 1ère m de chaque section env à l'augmentation suivante puis 2 fois la dernière m env de chaque section en m env à l'augmentation suivante et ainsi de suite. Bon tricot!

Mabel 20.10.2016 - 21:19:

I read the pattern, but I'm confused. Do you have pictures, diagrams or video that show how to do the Little Knight baby hat? My problem is with the pick up st. No with the technique but where to do it.

DROPS Design 21.10.2016 kl. 09:22:

Dear Mabel, you are working here from top down starting with the straight piece on the top of head. When this piece is worked, cut the thread and leave sts on needle, then pick up sts along right side of piece (seen from RS), work the sts on needle (top of head = will be now back of head) and pick up sts along left side of piece. Work now back and forth over all sts. Happy knitting!

Tina Andersen 26.02.2016 - 19:06:

Måske en tegning af huen vil hjælpe mange til at forstå at man striker en hanekam fra pande til nakke først og derefter strikker siderne ....? Det var bare et forslag 😄 Nu prøver jeg den også. Tusind talk for gratis opskrifter 👍

MetteHansen 29.12.2015 - 10:49:

Jeg har læst dette er en fantastisk hue. Jeg har strikket selve huen og skal nu til at tage masker ud til hals/nakke. Det volder mig problemer. Kan I lave et video klip eller beskrive det mere uddybende? På forhånd tak.

DROPS Design 25.01.2016 kl. 14:25:

Hej, jo men når du har strikket selve huen, er det bare at slå maskerne op i slutningen af pinden, sætte arbejdet sammen og fortsætte rundt fra halsen og ned. God fornøjelse!

Ulli 20.10.2015 - 17:59:

BabyDrops18-21 - Mütze: hallo, ich checks grad echt net... wer kann mir helfen. ich hab die Mütze nun soweit, dass ich die Maschen unterm Kinn angeschlagen hab. nun soll ich 3 re/3li. weiter arbeiten und nach 5 cm in jeder li.Partie 1 masche aufnehmen. ich gehe a) davon aus, dass ich nun in runden stricke und b) jetzt stimmt doch mein Muster nicht mehr. kann mir das bitte jemand erklären?! danke jetzt schon ... gruß ulli

DROPS Design 30.10.2015 kl. 09:48:

Ja, Sie stricken in Rd und Sie stricken das Muster dann entsprechend folgerichtig weiter, also mit 3 M re und 4 M li, dann mit 3 M re und 5 M li usw., die zugenommenen M werden also einfach weiter li gestrickt.

Sussie 25.07.2014 - 12:16:

Er det nok med 100 gr. hvis jeg strikker den lidt større i str. 5 år

DROPS Design 07.08.2014 kl. 12:32:

Hej Susie. Det kan jeg desværre ikke svare på. Men køb et ekstra nøgle som sikkerhed. Tal med din butik om det er muligt at returnere ubrugte nøgler indenfor en bestemt tid.

Steffi 11.12.2013 - 18:11:

Hallo, In der Anleitung steht: "Abwechslungsweise in der 1. und der letzten li.-Masche aufnehmen, bei jeder 3. Runde 6x wiederholen".Heißt das, ich nehme in der 1. LInkspartie am Anfang auf, in der 2. am Ende, in der 3. am Anfang, in der 4. am Ende usw.? Bedeutet das dann für die 3. Runde, dass ich wieder in der gleichen Linkspartie am Anfang/Ende aufnehme oder nehme ich dann besser in der 1. am Ende, in der 2. am Anfang, in der 3. am Ende usw. auf? Vielen Dank für die Hilfe!

DROPS Design 12.12.2013 kl. 08:36:

Liebe Steffi, Sie nehmen in der ersten Aufnahmerunde am Anfang der Linkspartien auf, in der zweiten Aufnahmerunde am Ende der Linkspartie etc. Wir haben die Anleitung etwas umgeschrieben, jetzt sollte es klarer sein.

Gurli Gregersen 07.10.2013 - 18:57: www.gurligregersen.c ...

Den bedste hue nogensinde, men blot med den tilføjelse, at jeg laver en ribkant som afslutning i stedet for den hæklede kant. Min datter er begejstret for huerne til mine børnebørn.

Kommentere opskrift DROPS Baby 18-21