DROPS / 107 / 30

Provence Kitchen by DROPS Design

Settet består av: DROPS rillestrikket kjøkkenhåndkle med innfelt hempe i ”Bomull-Lin”, heklet brødkurv i ”Bomull-Lin” og ”Cotton Viscose” og rillestrikket gryteklut med innfelt hempe i ”Ice” eller ”Bomull-Lin”.

DROPS design: Modell nr I-077-_079
-------------------------------------------------------

DROPS rillestrikket kjøkkenhåndkle med innfelt hempe i ”Bomull-Lin”,
Mål: ca 28 x 41 cm.
Materialer: Bomull-Lin fra Garnstudio
100 gr f.nr 03, natur melert

DROPS Pinne nr 3,5 – eller den p du må ha for å få 21 m x 42 p rillestrikk på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: grytekluter, kjøkken, kurver,

Kjøkkenhåndkle: Legg opp 58 m på p 3,5. Strikk riller - se forkl over - til arbeidet måler ca 40 cm. Deretter strikkes neste p med innfelt hempe slik: Strikk til det gjenstår 2 m. Før de siste 2 m, legges det opp 9 nye m på p, deretter strikkes de 2 siste m på p rett sammen. På neste p felles alle m av med rett (også de nye m til hempe).

Heklet DROPS brødkurv i ”Bomull-Lin” og ”Cotton Viscose”.

Størrelse: One size
Materialer: DROPS Bomull-Lin fra Garnstudio
100 gr f.nr 02, natur eller 03 natur melert
Og bruk: DROPS Cotton- Viscose
100 gr f.nr 02, natur eller 17 lys beige e 3.

DROPS Heklenål nr 4 - eller den nålen du må ha for å få 15 fm i bredden og 16 rader i høyden med 1 tråd av hver kvalitet på 10 x 10 cm.

Brødkurv:
1.omg: Husk på heklefastheten! Hekle 2 lm med 1 tråd av hver kvalitet (= 2 tråder) på nål 4. Hekle 7 fm i 1.lm, avslutt m 1 kjm i 1.fm = 8 fm. Sett 1 merketråd i begynnelsen på omg. Videre hekles det rundt og rundt slik:
2.omg: Hekle 2 fm i hver fm = 16 fm.
3.omg: Hekle * 1 fm i første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 24 fm.
4.omg: Hekle 1 fm i hver fm =24 fm.
5.omg: Hekle * 1 fm i hver av de 2 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 32 fm.
6.omg: Hekle 1 fm i hver fm = 32 fm.
7.omg: Hekle * 1 fm i hver av de 3 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 40 fm. Fortsett økingen slik på hver omg med 1 fm mer mellom hver økning til det totalt er heklet 13 omg = 88 fm.
Videre hekles de 2 neste omg slik:
1 omg: Hekle * 1 lm, hopp over 1 fm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*.
2.omg: Hekle * 1 fm om lm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*.
Videre hekles det 1 fm i hver fm til arb måler 14-18 cm målt fra fm/lm omg. Hekle 1 omg med * 1 lm, hopp over 1 fm, 1 fm i neste fm * gjenta fra *-*. Klipp og fest trådene. Brett kanten øverst dobbelt.

DROPS rillestrikket gryteklut med innfelt hempe i ”Ice” eller ”Bomull - Lin”.
Settet består av 2 stk grytekluter.

Mål: ca 20 x 19 cm.
Materialer: DROPS Ice fra Garnstudio
100 gr f.nr 02, natur eller nr 03, isblå
eller: Bomull-Lin fra Garnstudio
50 gr f.nr 02, natur
50 gr f.nr 03, natur melert

DROPS Pinne nr 3,5 – eller den p du må ha for å få 16 m x 30 p rillestrikk på 10 x 10 cm med 1 tråd Ice eller med 2 tråder Bomull-Lin.

Rille (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 p rett.

Gryteklut: Ønskes en ensfarvet overflate bruk Ice, ønskes en mer rustikk overflate bruk Bomull-Lin.
Legg opp 32 m med 1 tråd Ice eller 2 tråder Bomull-Lin på p 3,5. Strikk riller - se forkl over - til arb måler ca 18 cm. Deretter strikkes neste p med innfelt hempe slik: Strikk til det gjenstår 2 m. Før de siste 2 m, legges det opp 7 nye m på p, deretter strikkes de 2 siste m på p rett sammen. På neste p felles alle av m med rett (også de nye m til hempe).