DROPS / 107 / 33

DROPS 107-33 by DROPS Design

Heklet DROPS gryteklut i ”Muskat Soft”. Settet består av 2 stk grytekluter.

Stikkord: domino, grytekluter, kjøkken,

DROPS design: Modell nr R-490
-------------------------------------------------------

Størrelse: ca 16 x 16 cm.
Materialer: DROPS Muskat Soft fra Garnstudio
100 gr av ønsket farge

DROPS Heklenål nr 4 – eller det nålnr du må ha for å få 13 fastm x 14 rader på 10 x 10 cm med 2 tråder.

Gryteklut: Grytekluten hekles fra hempen og ned i to tråder Muskat Soft.

Hempe: Hekle 12 luftm på nål 4. Lag en ring ved å hekle 1 kjedem i den første luftm, deretter 1 luftm. Hekle 13 fastm rundt ringen, hekle 1 kjedem i den første fastm, deretter 2 luftm.
1.rad: Hekle 2 fastm i første m, 2 lm (= midtbue), 2 fastm i neste m, 2 luftm, snu arb.
2.rad: Hekle 2 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 2 fastm, 2 luftm, snu arb.
3.rad: Hekle 3 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 3 fastm, 2 luftm, snu arb.
4.rad: Hekle 4 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 4 fastm, 2 luftm, snu arb.
5.rad: Hekle 5 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 5 fastm, 2 luftm, snu arb.
Fortsett slik med økning rundt midtbuen til grytekluten måler ca 16 x 16 cm.

Kommentarer (17)

Legg inn en kommentar!

Ann-Christin Rehnberg 12.04.2017 - 10:48:

Mönstret stämmer inte med bilden

MOIZEAU 12.01.2015 - 15:10:

Je ne comprends pas très bien les explications pour démarrer l ouvrage

DROPS Design 12.01.2015 kl. 18:22:

Bonjour Mme Moizeau, on commence par un rond de 12 ml où on crochète 12 ms (+ la 1ère ml = 13 ms), on continue ensuite en faisant 2 ml, puis ms dans la 1ère ml, 2 ml, 2 ms dans la ml suiv, on tourne et on continue comme ça, en augmentant dans l'arceau du milieu avec (1 ms, 2 ml, 1 ms) tous les rangs. Bon crochet!

Anne 16.05.2010 - 19:27:

Jätterolig. För att variera, virka bara i bakre maskbågen. Då får du en struktur på det hela.

Sylvie 24.01.2008 - 13:18:

Et des couleurs très gaies pour ma cuisine.

Marita 24.01.2008 - 00:49: www.vilukissi.vuodat ...

Hello Liisa! This is knit! In finnish "domino"

Liisa 23.01.2008 - 17:29:

Have been looking for a pattern like this for months. Is this knit or crochet?

Gun-m 12.01.2008 - 15:32:

Sitter och väntar på mönstret. Jättefina.

Anna 10.01.2008 - 19:33:

De här var jättefina, skulle vilja göra dem idag.

Lynn 10.01.2008 - 12:41:

Grace anyones kitchen - definitely ideal for pressies (and will be making some for my own kitchen)

Aud O 10.01.2008 - 11:34:

Disse var fine

Kommentér oppskrift DROPS 107-33