DROPS / 107 / 33

DROPS 107-33 by DROPS Design

Heklet DROPS gryteklut i ”Muskat Soft”. Settet består av 2 stk grytekluter.

DROPS design: Modell nr R-490
-------------------------------------------------------

Størrelse: ca 16 x 16 cm.
Materialer: DROPS Muskat Soft fra Garnstudio
100 gr av ønsket farge

DROPS Heklenål nr 4 – eller det nålnr du må ha for å få 13 fastm x 14 rader på 10 x 10 cm med 2 tråder.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: domino, grytekluter, kjøkken,

Gryteklut: Grytekluten hekles fra hempen og ned i to tråder Muskat Soft.

Hempe: Hekle 12 luftm på nål 4. Lag en ring ved å hekle 1 kjedem i den første luftm, deretter 1 luftm. Hekle 13 fastm rundt ringen, hekle 1 kjedem i den første fastm, deretter 2 luftm.
1.rad: Hekle 2 fastm i første m, 2 lm (= midtbue), 2 fastm i neste m, 2 luftm, snu arb.
2.rad: Hekle 2 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 2 fastm, 2 luftm, snu arb.
3.rad: Hekle 3 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 3 fastm, 2 luftm, snu arb.
4.rad: Hekle 4 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 4 fastm, 2 luftm, snu arb.
5.rad: Hekle 5 fastm, rundt midtbuen hekles 1 fastm + 2 luftm + 1 fastm. Avslutt med 5 fastm, 2 luftm, snu arb.
Fortsett slik med økning rundt midtbuen til grytekluten måler ca 16 x 16 cm.