DROPS / 104 / 11

DROPS 104-11 by DROPS Design

Heklet DROPS skjerf i ”Alpaca” og ”Vivaldi”.

DROPS design: Modell nr Z-301
--------------------------------------------------------

Mål: ca 25 x 130 cm
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
100 gr f.nr 0100, natur
DROPS Vivaldi fra Garnstudio
100 gr f.nr 06, natur

DROPS Heklenål nr 5 – eller den nålen du må ha for å få 7 x 7 ruter på 10 x 10 cm med 1 tråd av hver kvalitet.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: hullmønster, tema: blomst, type oppskrift: skjerf,

Hekleinfo: 1.rad på hvert kløverblad (= 1 st, 3 lm, 1 st, 3 lm, 1 st, 3 lm, 1 st i samme st) hekles i den midterste dbl-st fra forrige kløverblad - se Fig 1 .

Skjerf: Hekle 39 lm (inkl 5 lm til å snu med) med 1 tråd av hver kvalitet på nål 5. Les Hekleinfo! Fortsett å hekle etter M.1. til det er heklet 1 rapport i høyden. Videre gjentas 7.-12.rad til arb måler ca 130 cm – avslutt med 12.rad.

Heklekant: Hekle en kant rundt skjerfet (dvs de 3 sidene med rutemønster, ikke i kløverbladene) på nål 5 slik: 2 st om første bue, * 1 lm, 2 st i neste bue *, gjenta fra *-*. I hjørnene hekles det slik: 2 st, 1 lm, 2 st.

= I lm-buen hekles det slik: 1 fm, 1 halvst, 1 st, 1 dbl-st, 1 st 1 halvst, 1 fm.
= halvst
= dbl-st