DROPS / 104 / 11

DROPS 104-11 by DROPS Design

Virkattu DROPS kaulaliina langoista ”Alpaca” ja ”Vivaldi”.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Mitat: n. 25 x 130 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca:
100 g nro 0100, luonnonvalkoinen
sekä: Garnstudion DROPS Vivaldi:
100 g nro 06, luonnonvalkoinen
Lankavaihtoehdot ja langan koostumus - kts. sivu 2

DROPS Virkkuukoukku nro 5.
Virkkaustiheys: 7 x 7 ruutua yhdellä langalla kumpaakin laatua koukulla nro 5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, ohjetyyppi: huivit, teema: kukka,

Mallivirkkaus: Katso piirros M.1.

Virkkausinfo: Jokaisen apilanlehden (= virkkaa samaan p:seen: 1 p, 3 kjs, 1 p, 3 kjs, 1 p, 3 kjs, 1 p) 1. krs virkataan edellisen apilanlehden keskimmäiseen kp:seen - kts. Kuvio 1.

Kaulaliina: Virkkaa koukulla nro 5 ja yhdellä langalla kumpaakin laatua 39 kjs (sis. 5 kjs kääntymiseen). Lue Virkkausinfo! Virkkaa M.1:n mukaan kunnes olet virkannut 12 krs korkeudessa. Toista sitten 7.-12. krs:ia kunnes työn korkeus on n. 130 cm - lopeta 12. krs:n jälkeen.

Virkattu reunus: Virkkaa reunus kaulaliinan 3 reunoihin joissa on ruutukuvioita (ts. älä virkkaa apilanlehtiin) koukulla nro 5 näin: 2 p ensimmäiseen kaareen, * 1 kjs, 2 p seuraavaan kaareen *, toista *-*. Kulmiin virkataan näin: 2 p, 1 kjs, 2 p.

Piirros

= kjs
= p
= virkkaa kjs-kaareen näin: 1 ks, 1 pp, 1 p, 1 kp, 1 p,1 pp, 1 ks
= pp
= kp
= ks

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 104-11 alkuperäisohjeeseen.