DROPS / 43 / 3

DROPS 43-3 by DROPS Design

DROPS nordisk herre sweater i Silke-tweed eller Alpaca.

Tags: bluser, nordisk,

Størrelse: Small/medium (Medium/large)
Materialer: DROPS Silke-tweed fra Garnstudio
300 (300) gr f.nr 05, blå
50 (50) gr f.nr 09, beige
50 (50) gr f.nr 08, lys beige
50 (50) gr f.nr 10, grå
50 (50) gr f.nr 02, brun

Eller brug: DROPS Alpaca fra Garnstudio
400 (400) gr f.nr 6360, blå
100 (100) gr f.nr 618, lys beige
100 (100) gr f.nr 2020, lys camel
100 (100) gr f.nr 517, mellemgrå
100 (100) gr f.nr 607, lys brunmeleret

DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 3,5.
DROPS Kokosknapper: 2 stk. (knap nr 516).

Strikkefasthed: 23 m x 30 p på p 3,5 og mønster = 10 x 10 cm. Husk Pinde nr er kun vejledende!

Mønster: Se diagram (1 diagram = 1 rapport). Mønsteret ses fra retten. Hele mønsteret glatstrikkes.

Vrbord: * 1 r, 1 vr *. Gentag fra *_*

Ryg- og forstykke: Slå 248 (260) m op på rundp 2,5 med blå og strik 6 cm rib. Skift til rundp 3,5, strik M.1 og tag 16 (28) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 264 (288) m. Husk på strikkefastheden. Efter M.1 strikkes med blå til arb måler 36 (37) cm. Strik M.1 - sørg for at få M.1 lige over hinanden. Samtidig når arb måler 40 (42) cm strikkes næste p således: Luk 2 m af til ærmegab, 128 (140) m forstk, luk 4 m af til ærmegab, 128 (140) m rygstk, luk 2 m af til ærmegab. Hver del strikkes færdig for sig.

Forstk: = 128 (140) m. Luk derefter af til ærmegab på hver 2.p: 1 m x 1 (4) = 126 (132) m. Efter M.1 strikkes færdig med blå. Samtidig når arb måler 50 (53) cm lukkes de midterste 6 (6) m af til slids. Når arb måler 60 (63) cm lukkes der af mod halsen på hver 2.p: 11 (12) m x 1, 3 m x 1, 2 m x 3, 1 m x 1. Luk af når arb måler 66 (69) cm.

Rygstk: = 128 (140) m. Luk derefter af til ærmegab som på forstk = 126 (132) m. Når arb måler 64 (67) cm lukkes de midterste 44 (46) m af til hals. Derefter lukkes der 2 m af i hver side på næste p mod halsen. Luk af når arb måler 66 (69) cm.

Ærme: Slå 60 (62) m op på strømpep 2,5 med blå og strik 5 cm rib. Skift til strømpep 3,5, strik M.1 opover (sørg for at få en rapport midt på ærmet) og tag 2 (2) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 62 (64) m. Samtidig efter ribben tages der ud midt under ærmet: 2 m x 29 (30) på skiftevis hver 4. og 5.omg = 120 (124) m. Efter M.1 strikkes færdig med blå. Når arb måler 52 (52) cm lukkes der 4 m af midt under ærmet og der strikkes færdig frem og tilbage på p. Luk derefter af til ærmekuppel i hver side på hver 2.p: 6 m x 7, luk af. Arb måler ca 57 (57) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml ca 26 m op langs højre slids på p 2,5 med blå og strik 2,5 cm rib, luk af. Gentag langs højre slids men efter 1 cm lukkes der af til 2 knaphuller - 1 knaphul = luk 2 m af og slå 2 nye m op på næste p. Saml ca 120 m op rundt i halsen fra vrangen på strømpep 2,5 med blå og strik rib - den yderste m i hver side strikkes ret på alle p, luk af med ret og vrang efter 9 cm. Sy ærmerne og knapperne i.

Nettie De Groot 20.11.2010 - 16:20:

Ik mis de teltekening van het patroon

DROPS Design NL 22.11.2010 kl. 13:58:

Hoi. De teltekening is toegevoegd! Gr. Tine

Kommentere opskrift DROPS 43-3