DROPS / 12 / 20

DROPS 12-20 by DROPS Design

DROPS sweater i Camelia med nordisk mønster og perlestrik

Tags: bluser, nordisk,

DROPS design: Model nr Z-034
-------------------------------------------------------

350 (400) gr f.nr 002, beige
50 (50) gr f.nr 011, mint
50 (50) gr f.nr 009, turkis
50 (50) gr f.nr 014. rosa
(prøv også med f.eks sort i stedet for beige)

DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 3,5.
Evt skulderpuder.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 22 m x 32 p på p 3,5 og glatstrik
10 cm i bredden = 20 m på p 3,5 og perlestrik.

Rib: * 1 drejet ret, 1 vrang *

Perlestrik: 1.p: 2 r 2 vr. 2.+ 4.p: Strik m som de kommer. 3.p: 2 vr, 2 r. Gentag 1.- 4.p løbende.

Mønster: Se diagram. Hele mønsteret glatstrikkes.

Ryg- og forstykke: Slå 216 (230) m op på rundp 2,5 med beige. Strik 12 cm rib. Skift til rundp 3 5, samtidig med der tages 34 (40) m ud jævnt fordelt på l.p = 250 (270) m. Strik i højden mønster I, 8 cm perlestrik, mønster I, 8 cm perlestrik, mønster I. Samtidig når ryg- og forstk måler 35 cm lukkes der 14 (14) m af i hver side til ærmegab, arb strikkes færdig frem og tilbage på p.

Forstk: = 111 (121) m. Luk derefter af således på hver 2.p i hver side: 1 m 8 gange = 95 (105) m på p. Når arb måler 61 cm lukkes de midterste 41 (41) m af og derefter 2 m 2 gange mod halsen, luk de resterende 23 (28) m af til skulder efter afsluttet mønster I. Arb måler ca 64 (64) cm.

Rygstk: Strikkes som forstk, men der lukkes først af til hals når det måler 62 (62) cm. Luk de midterste 41 (41) m af og derefter mod halsen således: 2 m 2 gange. Når arb måler 64 cm lukkes der 23 (28) m af til skulder efter afsluttet mønster I.

Ærme: Slå 50 (52) m på strømpep 2,5. Strik 8 cm rib.

Skift til strømpep 3,5, samtidig med der tages 18 (16) m ud jævnt fordelt på 1 p = 68 (68) m. Strik 8 cm perlestrik, Mønster I, 8 cm perlestrik, Mønster I, 8 cm perlestrik - Samtidig tages der 1 m ud 40 (40) gange på hver 3.p = 148 (148) m, når ærmet måler 49 (48) cm lukkes der 16 (16) m af midt under ærmet, ærmet strikkes færdig frem og tilbage på p, videre lukkes der af i hver side således: 4 m 6 gange, 3 m 1 gang og derefter lukkes der 1 m af i hver side til arb måler 56 (55) cm. Nu lukkes de resterende m af.

Montering: Sy skuldersømmene. Saml ca 100 m op rundt i halsen på rundp 2,5 med beige og strik 5 omg glatstrik, 1 omg vr, 5 omg glatstrik, luk af og buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy ærmerne til ryg- og forstk og rynk evt overflødig vidde øverst på skulderen. Sy skulderpuder i.

Diagram

= glatstrik med vr.m.
= glatstrik med r.m. med beige

Kommentere opskrift DROPS 12-20